AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #1 Skrevet 17. april 2019 Jeg har flere venninner som har vært gift i mange år, og alle sammen har ett eller flere barn i ekteskapene. Det har vært et par stk som har gått fra hverandre de siste årene, og det ender jo alltid opp med full krig og penger og omsorg for barna. Det jeg har irritert meg litt over er at nesten alle damene som gjør seg klar for et brudd bruker lang tid på å planlegge dette. De sparer gjerne opp penger og forbereder seg til bruddet (fra felles økonomi). Og de sitter å regner inn hvor mye de klarer å tyne ut i bidrag når de skal gå fra mannen. Hun ene veninnen min har valgt å gå hjemme med tre barn. Mannen tjener godt og har forsørget henne fordi hun ville være mer med barna. Hun har kjøpt drømmehuset, reiser på noen helt fantastiske turer hvert år og styrer stort sett alt familien begir seg ut på. Han er en del borte fra jobb og nå er hun lei. Hun har funnet seg en på si og vil gå fra mannen. Hun forventer en vanvittig økonomisk gevinst på dette bruddet og har regnet seg frem til en syk sum i bidrag. Dette sier hun at er helt perfekt, for da slipper hun å jobbe. Blir ikke dette veldig veldig feil? Mannen aner jo ingenting, og vil komme hjem fra jobb en dag til en pakket koffert og beskjed om at nå blir du helgepappa.. Anonymkode: 0c715...013 3
wintergirl Skrevet 17. april 2019 #2 Skrevet 17. april 2019 Derfor er særeie tingen. Men skjønner hva du mener. Motbydelig holdning fra voksne damer. 6
Guppy88 Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Høres ut som du trenger noen nye venner. Jo, dette er feig, grisk og urettferdig oppførsel. 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 Så kjipe venninner du har. Hva med å være litt lojal og en god venn med mennene? Anonymkode: 87c71...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 Om hun velger å gå hjemme vil hun ikke få så mye som hun tror. Nav kommer til å regne ut hva hun ville tjent om hun jobbet og hun vil få bidrag fra mannen ut fra det. Anonymkode: 11aad...0f4 5
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #6 Skrevet 17. april 2019 Nav kan stipulere lønnen hennes. Så ikke sikkert hun får så mye som hun tror. Dessuten spiller samværsordingen mye inn for bidraget denne faren evt skulle betale. Hvordan kan hun vite hvordan samværsordingen blir på forhånd? Anonymkode: 3fec4...46d 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #7 Skrevet 17. april 2019 Sånne parasitter ville jeg hold meg langt unna og aldri hatt som venner... Anonymkode: a0995...438 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #8 Skrevet 17. april 2019 Hun kommer nok til å få en realitetssjekk når NAV skjønnsberegner og setter lønnen hennes til 80% av det hun kunne tjent i en normal stilling ut i fra hennes utdanning og erfaring. Det er ikke mulig å kun leve på barnebidrag (i så fall må hun ha ekstremt lave bokostnader/levekostnader). Vi bor ikke i USA. Jeg brukte bidragskalkulatoren nå. Hvis de har barn på f.eks. 9, 11 og 13, han tjener 1 500 000, hun blir skjønnsberegnet til å tjene 300 000, og far har normalt samvær (da havner man i samværsklassen 9-13,99 netter i mnd) så gir det et bidrag på ca 9500 i mnd. Høyt, ja, men det er ikke mulig å leve utelukkende på det og barnetrygd (som blir på 4500 ca), og samtidig forsørge tre barn. Anonymkode: 33693...99f 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #9 Skrevet 17. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har flere venninner som har vært gift i mange år, og alle sammen har ett eller flere barn i ekteskapene. Det har vært et par stk som har gått fra hverandre de siste årene, og det ender jo alltid opp med full krig og penger og omsorg for barna. Det jeg har irritert meg litt over er at nesten alle damene som gjør seg klar for et brudd bruker lang tid på å planlegge dette. De sparer gjerne opp penger og forbereder seg til bruddet (fra felles økonomi). Og de sitter å regner inn hvor mye de klarer å tyne ut i bidrag når de skal gå fra mannen. Hun ene veninnen min har valgt å gå hjemme med tre barn. Mannen tjener godt og har forsørget henne fordi hun ville være mer med barna. Hun har kjøpt drømmehuset, reiser på noen helt fantastiske turer hvert år og styrer stort sett alt familien begir seg ut på. Han er en del borte fra jobb og nå er hun lei. Hun har funnet seg en på si og vil gå fra mannen. Hun forventer en vanvittig økonomisk gevinst på dette bruddet og har regnet seg frem til en syk sum i bidrag. Dette sier hun at er helt perfekt, for da slipper hun å jobbe. Blir ikke dette veldig veldig feil? Mannen aner jo ingenting, og vil komme hjem fra jobb en dag til en pakket koffert og beskjed om at nå blir du helgepappa.. Anonymkode: 0c715...013 Det høres ut som om du er forutinntatt, ikke ser to sider av en sak og har meninger om ting du ikke vet hele omfanget av. Samt fremstiller deg selv som heroisk som ikke er som dine venninner. Jeg regner med at du selv ikke ville planlagt brudd men gått på dagen, samt ikke krevd bidrag da dette er umoralsk.... For å beholde jobben må småbarn i barnehage. Bhg til to er ca 2800x2=5600. Et barn på SFO er 3000 det også. Pluss andre utgifter. Selvsagt trengs bidrag da. Det må regnes på så man kan se hvor man kan bo og om man i det hele tatt vil overleve økonomisk. Kvinner har mer vett enn å ta med seg tre barn for å bo under et tre i skogen... Anonymkode: 7cd08...d91 2
wintergirl Skrevet 17. april 2019 #10 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du er forutinntatt, ikke ser to sider av en sak og har meninger om ting du ikke vet hele omfanget av. Samt fremstiller deg selv som heroisk som ikke er som dine venninner. Jeg regner med at du selv ikke ville planlagt brudd men gått på dagen, samt ikke krevd bidrag da dette er umoralsk.... For å beholde jobben må småbarn i barnehage. Bhg til to er ca 2800x2=5600. Et barn på SFO er 3000 det også. Pluss andre utgifter. Selvsagt trengs bidrag da. Det må regnes på så man kan se hvor man kan bo og om man i det hele tatt vil overleve økonomisk. Kvinner har mer vett enn å ta med seg tre barn for å bo under et tre i skogen... Anonymkode: 7cd08...d91 Man kan faktisk være uenig med venner og syns det er forkastelig når de bruker sine ektefeller og planlegger å gå i fra dem, er utro og i tillegg har det for seg at mannen skal betale for deres dyre vaner. Har ingenting med å tro at man er bedre enn andre å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #11 Skrevet 17. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du er forutinntatt, ikke ser to sider av en sak og har meninger om ting du ikke vet hele omfanget av. Samt fremstiller deg selv som heroisk som ikke er som dine venninner. Jeg regner med at du selv ikke ville planlagt brudd men gått på dagen, samt ikke krevd bidrag da dette er umoralsk.... For å beholde jobben må småbarn i barnehage. Bhg til to er ca 2800x2=5600. Et barn på SFO er 3000 det også. Pluss andre utgifter. Selvsagt trengs bidrag da. Det må regnes på så man kan se hvor man kan bo og om man i det hele tatt vil overleve økonomisk. Kvinner har mer vett enn å ta med seg tre barn for å bo under et tre i skogen... Anonymkode: 7cd08...d91 Jeg har nå aldri fremstilt meg som heroisk. Jeg bare reagerer på at det blir så planlagt utfra penger. Men for all del.. Hvis du syns at det der er greit, så er vi veldig uenig der. Anonymkode: 0c715...013 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #12 Skrevet 17. april 2019 Folk som er så dumme at de gifter seg får bare ha det så godt tenker jeg. Anonymkode: b400b...d2f
Hinkelpinkel Skrevet 17. april 2019 #13 Skrevet 17. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nå aldri fremstilt meg som heroisk. Jeg bare reagerer på at det blir så planlagt utfra penger. Men for all del.. Hvis du syns at det der er greit, så er vi veldig uenig der. Anonymkode: 0c715...013 Så du tror hun planlegger samlivsbrudd for å få mer penger? Jeg tror du har misforstått litt. Og du er vel av typen som aldri ville bedt om barnebidrag fra far. Det er jo tross alt du som kjærring som har født ungen! jeeeezzzzzz......
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #14 Skrevet 17. april 2019 3 timer siden, wintergirl skrev: Man kan faktisk være uenig med venner og syns det er forkastelig når de bruker sine ektefeller og planlegger å gå i fra dem, er utro og i tillegg har det for seg at mannen skal betale for deres dyre vaner. Har ingenting med å tro at man er bedre enn andre å gjøre. Høres nå ut som om du ikke har hele historien spør du meg. Og aldri har opplevd et brudd med felleseie og barn før. Det er ikke greit å være utro. Men jeg vil velge å tro at ektemannen ble valgt av kjærlighet. Er han nesten aldri tilstede i konas liv og bare er opptatt med sitt så er det ikke vanskelig å forstå at hun blir forelsket i en annen. Og bidrag er jo ikke valgfritt beløp. Hun kan aldri gå hjemme selv og ha dyre vaner basert på inntekt i form av bidrag. Da har du sett for mye på film. Vil han ha barna mye så blir bidrag bortimot ikkeno. Det koster å ha barn. Det virker som om du tror hun kan dra annenhver måned til Dubai..... Anonymkode: 7cd08...d91 1
wintergirl Skrevet 17. april 2019 #15 Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres nå ut som om du ikke har hele historien spør du meg. Og aldri har opplevd et brudd med felleseie og barn før. Det er ikke greit å være utro. Men jeg vil velge å tro at ektemannen ble valgt av kjærlighet. Er han nesten aldri tilstede i konas liv og bare er opptatt med sitt så er det ikke vanskelig å forstå at hun blir forelsket i en annen. Og bidrag er jo ikke valgfritt beløp. Hun kan aldri gå hjemme selv og ha dyre vaner basert på inntekt i form av bidrag. Da har du sett for mye på film. Vil han ha barna mye så blir bidrag bortimot ikkeno. Det koster å ha barn. Det virker som om du tror hun kan dra annenhver måned til Dubai..... Anonymkode: 7cd08...d91 Virker som jeg tror? Og la være å tillegge meg tanker og meninger jeg ikke har. Les hi selv a. Ærlig talt! Hva vet vel du? Nok av gale mennesker her i verden og selv om noen er fornuftige, så er det nok av dem som har litt for mye fantasier . Du har bestemt deg for at ts prøver å sverte venninnene sine, men for alt du vet så kan ts ha ordentlige sleipe venninner. Hvorfor har du et behov for å ta ts? Føler du deg truffet på noen vis? Det er faktisk damer der ute med pengesterke menn, som tror de kan kreve masse, derfor er særeie ganske greit å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå