Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan greide du å bestemme deg for at "nå er det hvit nok"? 

Har gjennomført hjemmebleking og fikk utlevert blekesprøyter sammen med blekeskinne av tannlegen, har nå brukt opp disse og fikk beskjed av tannlegen om å komme innom igjen hvis jeg ville ha de tennene hvitere. Dette var for en måned siden, og følte meg egentlig fornøgd når jeg hadde brukt opp de jeg fikk med. Men nå har jeg vært tom for blekemiddel i noen uker og føler at når jeg ser på tennen i godt lys, da er jeg veldig fornøgd, men hvis det er litt mørkt eller dårlig lys i rommet så er jeg mindre fornøgd. Kunne i grunn tenkt meg å ta noen runder til når jeg først er i gang. 

Hvordan bestemte du dette selv? Når var det nok, hvorfor følte du at du trengte mer? 

Takk for svar. 

Anonymkode: f8f3e...f65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville studert forskjellige hvitnyanser på forhånd, og bestemt meg for en farge. Jeg ville også spurt tannlegen om det er skadelig å bleke tennene for mye, før jeg bestemte meg for mer bleking.

Anonymkode: 93ff5...7d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er vel et slikt "fargekart" Hør med tannlegen 1_tannbleking_fargenyanse.jpg

Anonymkode: 93ff5...7d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jøss, fargekart skal jeg undersøke. Kanskje det er mulig å skrive ut noe på egenhånd og sammenligne? Skulle jo selvsagt gjort det før jeg startet, men men...jeg har jo før og etter bilder. 

Er vanskelig å bestemme seg for om en skal ta en runde til eller ikke...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss, fargekart skal jeg undersøke. Kanskje det er mulig å skrive ut noe på egenhånd og sammenligne? Skulle jo selvsagt gjort det før jeg startet, men men...jeg har jo før og etter bilder. 

Er vanskelig å bestemme seg for om en skal ta en runde til eller ikke...

«Fargekartene» hos tannlegen er laget for å illudere en naturlig tann og naturlig tannfarge, og er dermed representative for situasjonen. En fargeskala du printer ut på papir vil ikke gi informasjon mtp på tenner, da en utskrift på papir mangler dybde og glans - og er på papir, et materiale som er svært fjernt fra tannsubstans.

Anonymkode: 6b866...e18

AnonymBruker
Skrevet

En seriøs tannlege har notert fargen du hadde i utgangspunktet før bleking, i journalen. En seriøs tannlege ville også tatt deg inn for kontroll etter bleking i en uke eller to, inkludert i prisen.

Man skal absolutt ikke overlate til pasienten å vurdere hvor lenge vedkommende vil bleke, da det finnes grenser for hvor hvite tenner kan bli uten at de skades. 

Anonymkode: 6b866...e18

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke blek de for mye. Når jeg ser noen med "selvlysende" overbleika tenner er tennene alt jeg ser hos den personen. Tennene tar fokuset bort fra alt annet i ansiktet. Ser kun det hvite gliset.

Anonymkode: bfdce...d9f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Såklart syntes hvitt dårlige i mørkt lys. Det betyr ikke at tennene ikke er hvite nok men at lyset er mørkt. 

Anonymkode: d2830...d27

• Liker 2
Skrevet

Ikke noe problem hos meg, kan aldri få kriitthvite tenner fordi jeg ikke har hvitt dentin. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan man bleke tennene resten av sitt liv, eller er det ikke skadelig? 

Anonymkode: d0667...03c

Skrevet

Jeg har skinner, laget av tannlegen, som jeg bruker hjemme.  Som deg får jeg sprøyter med blekemiddel når jeg ønsker det fra tannlegekontoret.  Har heller aldri fått noe råd eller instruksjon om begrenset bruk, hva jeg bør eller ikke bør. 

Personlig bruker jeg skinnene bare et par ganger i året, eller i forkant av om jeg skal på noe spesielt.  Skal på sydenferie om et par uker, så nå sover jeg med skinnen på :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...