AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Hei. I sommer skal jeg reise til Tyrkia. Vet at det er relativt billigere for mat/drikke og diverse andre ting der nede. Lurer litt på hvor mye penger man bør ha med seg? Hva er det minste man bør ha for å få en god ferie opplevelse? :-) Jeg tenker at 4-5k skulle holde, men ble litt usikker. Må eventuelt stå på litt mer for å spare litt ekstra om ikke. Anonymkode: 6e85f...cac
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #2 Skrevet 17. april 2019 Hvor lenge skal du være og hvor i Tyrkia? Tyrkia er veldig billig ja, spesielt nå om dagen. 1 tyrkisk lire ligger vel ca på 2 kroner, sist jeg var i Alanya så var 1 lire 4 kroner. Så det er billig ja. Tenker at 4-5k på en uke for en person er grei, men ville ha spart litt til ☺️ Godt å unne seg det man ønsker når man har ferie. Et eksempel fra da jeg var der sist: middag på en bra restaurant i sentrum av Alanya, spiste plankebiff m tilbehør - tror det kostet rundt 25-30 lire (så mellom 50-60 norske kroner pr dags dato, litt mere var det i 2014). Brus og øl går nok for 10-20 kroner på restaurant. Anonymkode: f1945...5b1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Skal være der i en uke, Alanya😊 oi, det var billig ja! Tenker jo å spare så mye jeg kan, men da økonomien er litt trang er jeg usikker på hvor mye mer jeg får spart. Men kjekt å vite at jeg overlever med 4-5 tusen iallefall :-) Har ikke planer om utflukter osv. Drar mest pga sol og bad samt en fest eller to. Heller ikke planer om å shoppe. Anonymkode: 6e85f...cac
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge skal du være og hvor i Tyrkia? Tyrkia er veldig billig ja, spesielt nå om dagen. 1 tyrkisk lire ligger vel ca på 2 kroner, sist jeg var i Alanya så var 1 lire 4 kroner. Så det er billig ja. Tenker at 4-5k på en uke for en person er grei, men ville ha spart litt til ☺️ Godt å unne seg det man ønsker når man har ferie. Et eksempel fra da jeg var der sist: middag på en bra restaurant i sentrum av Alanya, spiste plankebiff m tilbehør - tror det kostet rundt 25-30 lire (så mellom 50-60 norske kroner pr dags dato, litt mere var det i 2014). Brus og øl går nok for 10-20 kroner på restaurant. Anonymkode: f1945...5b1 Skal være der i en uke, Alanya😊 oi, det var billig ja! Tenker jo å spare så mye jeg kan, men da økonomien er litt trang er jeg usikker på hvor mye mer jeg får spart. Men kjekt å vite at jeg overlever med 4-5 tusen iallefall :-) Har ikke planer om utflukter osv. Drar mest pga sol og bad samt en fest eller to. Heller ikke planer om å shoppe. Anonymkode: 6e85f...cac
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 Håper du er bevisst på den politiske situasjonen i landet. Fascisten Erdogan som fengsler alle motstandere. Han nekter å godkjenne valget. Han og hans ekstreme meningsfeller skylder den dårlige økonomien på vesten og Syrere som kommer over grensen. Voldtektsoffer blir hengt ut og landet er generelt i ferd med å nærme seg Saudi Arabia. Anonymkode: fe361...a2f
tirben Skrevet 19. april 2019 #6 Skrevet 19. april 2019 På 17.4.2019 den 12.24, AnonymBruker skrev: Håper du er bevisst på den politiske situasjonen i landet. Fascisten Erdogan som fengsler alle motstandere. Han nekter å godkjenne valget. Han og hans ekstreme meningsfeller skylder den dårlige økonomien på vesten og Syrere som kommer over grensen. Voldtektsoffer blir hengt ut og landet er generelt i ferd med å nærme seg Saudi Arabia. Anonymkode: fe361...a2f Det er svært stor forskjell på Tyrkia og Saudi Arabia! Tyrkia er fortsatt et svært behagelig ferieland. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå