AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #21 Skrevet 17. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Og forresten: Nordnet er billigst ja, hvis du regner 1 måned fra og med du blir kunde, fra den 32. dagen koster kurtasjen 29 kr. akkurat som i DNB. Anonymkode: be48e...ea2 Begge har mange prismodeller. Hvilke man kan bruke og lønner seg mest avhenger av hvor gammel man er og hvor mye man handler. Man må være under 34 for å kunne handle for 29 hos DnB. Nordnet har et tilbud for studenter under 25 som koster 1 kr. pr handel eller 0,15%, det er billigere for handler opptil 19 333 kr. Anonymkode: d15b1...b4a
Knirke Skrevet 17. april 2019 #22 Skrevet 17. april 2019 Er det det som er motivasjonen din for å kjøpe aksjer? At du vil si til folk at du eier en del av butikken de handler i? Da kan du jo like godt kjøpe aksjer i DNB eller Norwegian (begge er børsnoterte) og si «Jeg eier en del av banken din/flyselskapet du flyr med» 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #23 Skrevet 17. april 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Begge har mange prismodeller. Hvilke man kan bruke og lønner seg mest avhenger av hvor gammel man er og hvor mye man handler. Man må være under 34 for å kunne handle for 29 hos DnB. Nordnet har et tilbud for studenter under 25 som koster 1 kr. pr handel eller 0,15%, det er billigere for handler opptil 19 333 kr. Anonymkode: d15b1...b4a Feil. 1 hour ago, Knirke said: Er det det som er motivasjonen din for å kjøpe aksjer? At du vil si til folk at du eier en del av butikken de handler i? Da kan du jo like godt kjøpe aksjer i DNB eller Norwegian (begge er børsnoterte) og si «Jeg eier en del av banken din/flyselskapet du flyr med» Allerede gjort blant de investeringene jeg har nå. Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #24 Skrevet 17. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Feil. Anonymkode: be48e...ea2 Lykke til, det trenger du. Anonymkode: d15b1...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #25 Skrevet 18. april 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Lykke til, det trenger du. Anonymkode: d15b1...b4a Huh? Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #26 Skrevet 18. april 2019 Var nettopp Norwegionaksjonærer som tapte 34 millioner kroner fordi de ikke fulgte med under en emisjon. Det er prisen man som amatør ender med å betale. https://www.dn.no/luftfart/norwegian/bjorn-kjos/aksjer/sovende-norwegian-aksjonarer-gikk-glipp-av-nar-34-millioner/2-1-561781 I tillegg så ender man fort med å ta større risiko enn man er klar over. Du har jo allerede tapt 25 prosent av pengene dine. Ikke lett å forstå hvor mye risiko man tar og det er en av grunnene til at indeksfond anbefales. Indeksfond har mindre risiko enn enkeltaksjer. Anonymkode: 6b50f...5a9
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #27 Skrevet 18. april 2019 Indeksfond gir muligens et kvart % bedre avkastning enn å ha pengene på sparekontoen; sparekontoen som blir slått med 7 % bare av inflasjon. Men jepp. Neida: hadde visst gjort noe feil med ordrene. Er visst slik at når man legger inn en ordre, så krever det at det også er noen/eller et system med et visst antall aksjer som kan kan selge det visse antallet aksjer til den prisen du oppgir pr. Hadde visst satt ordredato til 1 dags frist, og i ikke så omsatte og pratet om-aksjer så var det visst ingen selgere, så fikk bare ikke kjøpt. Ergo ser jeg nå at jeg bare går 1-tusen kr. i minus totalt sett. Og ang. å satse i Norwegian eller SAS: de er på ultrabilligsalg nå. Sannheten? Basert på siste 5 år peker kurven igjen oppover: de er faktisk på vei til oppgang. Og hvor mange tror at 2 av de Norgesledende flyenhetene slås konkurs samtidig, eller mister alle kundene sine over natten? Vil dere vite en sannhet? Mennesker flyr. De trenger selskaper til å fly de. At Norwegian og SAS går konkurs samtidig og at en ny aktør på 1-2 dager tar over og blir verdensleder, fremfor at aksjekursen faktisk stiger... ja DA spiser jeg ordene og pengene mine. 17,75 for 1 aksje i SAS? Wow... vet man ikke hva billigsalg er, så bør man holde seg unna aksjer, ja: selvfølgelig kjøper man i nedgang og selger i oppgang. Å selge på ''topp'' er umulig da man aldri vet hva toppen i et 10.000 års perspektiv er. Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #28 Skrevet 18. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: 17,75 for 1 aksje i SAS? Wow... vet man ikke hva billigsalg er, så bør man holde seg unna aksjer, ja: selvfølgelig kjøper man i nedgang og selger i oppgang. Å selge på ''topp'' er umulig da man aldri vet hva toppen i et 10.000 års perspektiv er. Anonymkode: be48e...ea2 Du er så amatør at du ikke engang visste at det må en tilsvarende selger til for at du skal få kjøpt til en viss pris, og likevel tror du at du kan belære noen her om aksjehandel og aksjesparing. Grunnen til at du tror du kan det kalles Dunning-Kruger-effekten. Du kan så lite at du ikke engang skjønner hvor lite du kan. Jeg kjøpte antakelig mine første aksjer før du ble født. Anonymkode: d15b1...b4a 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #29 Skrevet 18. april 2019 Ser historisk sett at SAS har vært oppe 350 pr. aksje for 10 år siden. Ergo: kjøpt 150 aksjer for 17,75 = 3500. Selger jeg om 5 år for 350, eller egentlig alt over 100 som målt opp mot 17,75 er ganske solid, så er vi oppe i flere månedslønner i gevinster! Sannheten bak å investere i eiendom og flyselskap: folk må bo. Folk må fly. Det å investere i livsnødvendigheter som folk MÅ ha for å kunne leve et liv, vil selvfølgelig alltid lønne seg, ja! Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #30 Skrevet 18. april 2019 51 minutter siden, AnonymBruker said: Det å investere i livsnødvendigheter som folk MÅ ha for å kunne leve et liv, vil selvfølgelig alltid lønne seg, ja! Anonymkode: be48e...ea2 Det er en mange kortslutninger amatører gjør. Jeg håper ikke du taper altfor mye penger før du lærer eller innser at dette ikke er noe du kan. Har du uflaks tjener du bra i begynnelsen på grunn av flaks, tror det bekrefter at alt du tenker er riktig, og taper en haug når markedet snur. Anonymkode: d15b1...b4a 2
Gjest SVK Skrevet 18. april 2019 #31 Skrevet 18. april 2019 (endret) Selv om folk kommer til å fly så betyr ikke det at de kommer til å fly med SAS eller Norwegian. Begge selskapene kan godt gå konkurs. Ikke så lenge siden begge selskapene reelt var nær konkurs. Det at de var verdt mer for ti år siden betyr ikke at SAS er billig nå. Trist om du taper sparepengene dine fordi du overvurderer dine egne evner i aksjemarkedet. Endret 19. april 2019 av SVK
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #32 Skrevet 19. april 2019 Orkla f.eks? Utenom TINE er det vel få andre som eier så mange av merkene man finner i dagligvaren. Kjøp billig, selg dyrt. Og dere? Hvem er konkurrenten nå som er på vei til å slå ut markedslederne SAS og Norwegian? Det må jeg vite! Merkelig ingen har nevnt noen arvtager til tronen. Kanskje bare å kjøpe seg inn nettopp er greit. Det er litt som med eiendom: folk må bo = kjøp bolig for utleie. Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #33 Skrevet 19. april 2019 Du forstår virkelig ikke hvordan markedet fungerer. Det trenger ikke være en konkurrent for at f.eks. Norwegian skal gå konkurs. Det kunne skjedd tidligere i år. Akjsen har vært i fritt fall siste halvåret. Snur det kan man tjene masse penger, men det kan like godt fortsette å synke. Det hele kommer ann på om de klarer å begynne å tjene penger. https://e24.no/boers-og-finans/norwegian-air-shuttle/forvirret-her-er-norwegian-dramaet-paa-1-2-3/24564321 https://e24.no/boers-og-finans/luftfart/norwegian-er-ikke-alene-flere-europeiske-flyselskap-sliter/24565298 https://www.dagbladet.no/nyheter/vraker-norge-og-spar-norwegian-konkurs/69823834 Anonymkode: 0c44a...453 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #34 Skrevet 19. april 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Og dere? Hvem er konkurrenten nå som er på vei til å slå ut markedslederne SAS og Norwegian? Det må jeg vite! Merkelig ingen har nevnt noen arvtager til tronen. Kanskje bare å kjøpe seg inn nettopp er greit. Det er over 200 flyselskaper bare i Europa, noen av dem mye større enn SAS og Norwegian. Hvis du tenker på bare de norske lokalrutene så er det en knøttliten del av markedet, og på ingen måte nok til at de kan overleve. Anonymkode: d15b1...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #35 Skrevet 19. april 2019 Ja, nei fy. Det å kjøpe seg inn i Google og Facebook er jo de største tabbene man kan gjøre i sitt liv! Det er jo bare selskaper som har gjort det bra, gjør det bra, og i hvert fall vil oppnå høyere avkastning enn inflasjon! Vet dere hva? Jeg gjør som dere sier: setter pengene inn i sparekontoen der de heller blir spist opp av inflasjon dag-for-dag! Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #36 Skrevet 19. april 2019 På 17.4.2019 den 12.26, AnonymBruker skrev: Ser at alle aksjene mine går i minus fortsatt (men kjøpte de jo også i minus = kjøp billig, selg dyrt); Anonymkode: be48e...ea2 Hva mener du med dette? Anonymkode: 319ee...2c4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #37 Skrevet 19. april 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hva mener du med dette? Anonymkode: 319ee...2c4 Kjøp billig selg dyrt. Anonymkode: be48e...ea2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #38 Skrevet 21. april 2019 På 19.4.2019 den 19.46, AnonymBruker skrev: Kjøp billig selg dyrt. Anonymkode: be48e...ea2 Hvordan vet du at du kjøpte dem billig og kommer til å få solgt dem dyrt? Anonymkode: 319ee...2c4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå