Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei jeg bare lurte på om det er noen her som jobber som forsikringsrådgiver og har kun provisjonslønn og ikke noe fast lønn ? Har noen erfaring ? Hvordan er det?  Tusen takk for alt av svar 

Anonymkode: 6b67d...bac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du, det har jeg ingen erfaring med. Ingen årsak, forresten.

Anonymkode: cfc24...b2c

Skrevet

Høres helt jævlig ut.

Er ikke hele poenget med å ha jobb at man får betalt uansett hvor ubrukelig man er?

Skrevet

Forsikringsrådgiver er et fancy ord for telefonselger. Da tror jeg resten sier seg selv.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Sosialt skrev:

Forsikringsrådgiver er et fancy ord for telefonselger. Da tror jeg resten sier seg selv.

Ikke nødvendigvis, men i denne sammenhengen er det nok det. 

AnonymBruker
Skrevet

I Norge er det ikke lov med kun provisjon lenger. Du skal ha fastlønn + provisjon

Anonymkode: 95fd9...e2d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde telefonselgerjobb når jeg var 17, med kun provisjon. Fikk 300kr per salg, og produktet var relativt enkelt å selge. På en vanlig dag solgte jeg 2-3, på en god dag kunne jeg selge 6. 

Ikke noe jeg ville gjort i lengden, for det var veldig stressende å føle at jeg hadde jobbet for ingenting når jeg satt rett før linja stengte om kvelden og fremdeles ikke hadde noen salg. Det skjedde ikke ofte, men det holdt med den sommerjobben for å få arbeidserfaring og litt sparepenger som 17-åring.

Anonymkode: 0bef7...6bc

AnonymBruker
Skrevet

Du skal være utrolig god til å selge om du skal leve av det. 

Anonymkode: b8da9...3c4

AnonymBruker
Skrevet

Var «sikkerhetskonsulent» for sector alarm, det er et finere ord for dørselger, fikk kun provisjon. Tjente vel 4000 på to mnd fordi noen brukte angreretten, noen fikk bedre tilbud fra tidligere alarmselskap og noen slengte igjen døra så fort de så meg. Så ikke akkurat noe jeg gadd å holde på med

Anonymkode: 9439b...8ba

AnonymBruker
Skrevet

Det behøver ikke være dumt hvis man er en uredd selgertype, da kan man tjene ganske bra. Men dette gjelder nok ikke de fleste arbeidstakere. Ikke noe i veien for å prøve, man merker etter en stund om man er laget for det eller ikke. Hvis det ikke går, som de fleste finner ut, så må man slutte for å ikke jobbe for knapper og glansbilder. Finner man derimot ut av at man faktisk er dyktig, så kan man tjene bra. Denne typen jobb bør man derfor prøve seg på som ung og uten store forpliktelser for øvrig, for å ikke ta for stor risiko. 

Anonymkode: 14e1d...5b9

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det ikke lenger var lov med kun provisjon. Vennen min er eiendomsmegler og han nevnte noe om denne nye regelen. 

Anonymkode: def4e...128

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde det ikke lenger var lov med kun provisjon. Vennen min er eiendomsmegler og han nevnte noe om denne nye regelen. 

Anonymkode: def4e...128

Så vidt jeg vet, så er det ennå lovlig, hvertfall inntil videre for de bransjene som ikke har lønnsbestemmelser i tariffavtale. Det er jo ingen lovpålagt minstelønn i Norge, så man kan jo da i prinsippet jobbe for 0,- i fast lønn, og kun tjene inn provisjon. 

Anonymkode: 14e1d...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...