Gå til innhold

Hva synes du om den mørkeblå Oslobunaden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det fortsatt slik at en må velge bunad utifra hvor man bor og hvor slekten er fra? Skal få bunad i gave, og kan velge mellom  Oslo og Follo. Vurderer Oslo, mørk blå, men jeg synes den, og Follo er så kjedelige 🙄 trenger innspill 🙏🏻

Anonymkode: d05b9...535

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den er kjempefin:) Kikket på den tidligere i dag, det eneste jeg ikke likte var mønsteret på vesken. Man må ikke ha bunad ut i fra tilhørighet. Du kan blande 5 ulike bunadsprodukter hvis du vil. 

Anonymkode: 0aeb2...2de

Skrevet (endret)

Fin men litt tam for min smak. Liker ikke at den ikke er to-delt. Liker vest og skjørt bedre. 

Endret av GjestSiden2006
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, GjestSiden2006 skrev:

Fin men litt tam for min smak. Liker ikke at den ikke er to-delt. Liker vest og skjørt bedre. 

Den mørkeblå du mener?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den mørkeblå du mener?

Ja alle er tamme, lyseblå, mørkeblå eller hvit. De er for simple. Jeg liker mer. Blomstene er pene, det bare et for lite utbroderinger.  Synes skjorten også er enkel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Follobunaden er kjempefin. Spesielt i denne fargekombinasjonen og med gullbelte.

images-201610080003-8233826.jpgbrosjyre_follo_77a137_rszd_2.jpg

Anonymkode: 6d747...b23

Skrevet

Jeg syns den lyse blå er nydelig. Har bunad fra før, men kunne tenkt meg denne også

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg den mørkeblå Oslobunaden, men den er så dyr 😥

Hadde håpet å kjøpe det brukt på finn.no. Den lyseblå er jo en grei pris hvis man kjøper den brukt, men den mørkeblå er så ny så det er nesten ingen som selger den brukt. 

Anonymkode: e1a70...f95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den mørkeblå er pen, men ganske kjedelig. Den er så enkel i formen at den minner meg mer om festdrakter fra Sparkjøp o.l enn en faktisk bunad. Det er noe med det gjentakende broderier overalt på bunaden. Men for all del, det er en pen bunad, bare veldig anonym. 

Jeg sto forøvrig i samme situasjon som deg, og kunne velge Oslo eller Follo dersom jeg skulle ta utgangspunkt i nærmeste familie. Jeg slet også veldig med å bestemme meg, siden jeg ikke syntes noen av de er superfine. Men så arvet jeg alt sølvet til Vestfoldbunaden fra mormor (kunne arvet bunaden også, men den var ALT for liten for meg, jeg er 180 cm og mormor var 150 cm høy :ler: ), så da kjøpte jeg meg ny Vestfoldbunad isteden. (Og nå kommer det garantert noen som sier «Vestfoldbunaden er jo kjempestygg sammenlignet med Oslo og Follo!!», men det blåser jeg i, det er JEG som skal gå med min bunad, så det eneste som betyr noe er at JEG synes den er fin!)

Iallfall, poenget med dette var, kanskje du kan velge blant enda noen andre bunader hvis du ser litt lengre ut enn akkurat foreldrene dine?

Anonymkode: 13120...b63

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det fortsatt slik at en må velge bunad utifra hvor man bor og hvor slekten er fra? Skal få bunad i gave, og kan velge mellom  Oslo og Follo. Vurderer Oslo, mørk blå, men jeg synes den, og Follo er så kjedelige 🙄 trenger innspill 🙏🏻

Follobunaden har mange fargevarianter :) 

Har du sett her på alle variantene? (lenken går til Bunadrosen i Drøbak)

Anonymkode: 7632a...e3d

AnonymBruker
Skrevet

Liker den ikke.

Anonymkode: 39c76...39e

Skrevet (endret)

Jeg synes den mørkeblå er kjempefin! Hadde jeg hatt valget i dag, ville jeg valgt den mørkeblå. :) 

Bilderesultat for mørkeblå oslobunad

Endret av SPOCA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...