Gå til innhold

Kutte ut svigerfar?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden i en litt dårlig situasjon og vet ikke helt hva jeg burde gjøre.

Prøver å gjøre en lang historie kort, jeg og mannen min har vært sammen i 5 år, gjennom hele forholdet våres har jeg hatt et veldig dårlig forhold til svigerfaren min (svigerfar og svigermor er skilt, og har et veldig godt forhold til svigermor).

Har i de tidligere årene hatt mange alvorlige diskusjoner da han har vært frekk og utrolig respektløs ovenfor meg, min familie og mannen min.

Han har alltid vært imot vårt forhold da han mener jeg har ødelagt sønnen hans.

Han har prøvd å ødelegge mitt forhold til svigermor, er en forferdelig slem person og en hykler. På tross av det så har jeg latt ting ligge for å slippe diskusjoner. Jeg respekterer at min mann ønsker å ha et forhold til faren sin på tross av at han er en elendig far.

Det har nå nylig kommet frem at han hadde prøvd å pågripe seg på svigersøsteren min da hun var barn/tidlig tenårene.

Jeg har null toleranse for sånne ting og ønsker å fullstendig kutte han ut av livet vårt (mannen min forstår meg og har ikke noe imot det). Har sagt til mannen min at hvis han ønsker å ha litt kontakt med han så bryr jeg med ikke, så lenge jeg aldri ser han igjen.

Vi prøver også å få barn og min frykt er at de ikke kommer til å være trygg med han, om han ikke pågriper seg på de så mishandler han de nok på andre måter.

Hva synes dere? Overdriver jeg eller gjør jeg godt av å ville kutte han ut?

Takk på forhånd for svar!

Anonymkode: 8fb4a...8b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt han ut, han tilfører ikke noe positivt. Fint du sier mannen kan ha det om han vil, du bestemmer for deg og eventuelle barn.

Ps: det heter "forgripe" ikke "pågripe". Det siste er hva politiet driver med når de tar på håndjern ;)

• Liker 16
Skrevet

Ville kuttet ut både svigerfar og mannen. 

Skrevet
25 minutter siden, Lurvetjofsa skrev:

Fordi?

AnonymBruker
Skrevet

Pågripe?

Anonymkode: 9f35c...34e

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pågripe?

Anonymkode: 9f35c...34e

Hun mener forgripe. Du skjønte egentlig det.

Ts, jeg hadde kuttet ham ut, og jeg hadde nektet ham kontakt med eventuelle barnebarn.

Anonymkode: 8d0d9...7d7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en svigerfar som på mange måter er lik din. Og det har vært en evig lang kamp siden vi ble sammen for 12 år siden. Men jeg har holdt ut, og holder ut enda, pga mannen og ungene. Men hadde det kommet for dagen at han hadde drevet med sånne ting som du nevner, så hadde det vært spikeren i kista for min del. Så jeg synes absolutt du har grunn til å kutte han ut. Skjønner det er hardt for mannen din, for det er faren hans, men det får bare være.

Anonymkode: 2725b...7df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfar oppførte seg som en idiot mot meg om mine barn (hans barnebarn) over flere år. I 2012 kuttet jeg båndet fullstendig til han og svigermor. Hun er forøvrig grei nok.... Har ikke angret et sekund på at jeg fikk han ut av livet mitt!

Anonymkode: b29b5...398

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen folk er bare gærne, og at en av disse gærningene ender opp med å bli svigerfaren din betyr ikke at du trenger å ha noe med gærningen å gjøre. Jeg har en bror som er gæren. Han er psykopat, og manipulerer alle rundt seg, splitt og hersk hele veien. At vi har samme foreldre betyr ikke at jeg må omgås ham. Jeg kuttet ham ut for flere år siden, og det har vært en sann befrielse. 

Anonymkode: 8d0d9...7d7

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Liven_ skrev:

Fordi?

Fordi han tydeligvis ikke har noe problemer med å omgås en overgriper. 

Gjest Blondie65
Skrevet
3 minutter siden, Lurvetjofsa skrev:

Ærlig talt. Det er faren hans. Man kan ta avstand fra det de har gjort uten å kutte hånden av dem. Av og til er det påkrevd.

Skrevet
Akkurat nå, Blondie65 skrev:

Ærlig talt. Det er faren hans. Man kan ta avstand fra det de har gjort uten å kutte hånden av dem. Av og til er det påkrevd.

Det er din mening, så får jeg ha min.

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Lurvetjofsa skrev:

Det er jo ikke akkurat sånn at han vil omgås med han, men det er faren hans likevel og det er et vanskelig valg å fullstendig kutte noen ut.

Han vet ikke helt om han skal også kutte han ut eller type møte han en gang i året for å snakke om været. Det er noe han holder på å tenke seg godt gjennom, da det er ikke et valg du kan ta så lett.

Også folk nå til dags gir opp forhold altfor lett, jeg valgte å dele mitt liv med han og skal ikke la faren stå i veien for vårt forhold. Er ikke som om han faktisk støtter faren sin i det.

Anonymkode: 8fb4a...8b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Lurvetjofsa skrev:

Nå er vel svigerfar og mannen to forskjellige individer. Helt utrolig at man får tips om å kutte ut mannen, fordi faren hans er slik som han er. Blod er ikke nødvendigvis tykkere enn vann😉

Anonymkode: c4a61...a2d

• Liker 2
Skrevet (endret)
12 timer siden, Lurvetjofsa skrev:

Så hvis jeg forstår deg rett, så tenker du at det riktige ville være å kutte ut sønnen fordi faren hans er en ufordragelig kødd? :klo:

Ts, jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kutte ut en svigerfar som han du beskriver. Det synes jeg du kan gjøre med all verdens gode samvittighet.

Endret av vintage
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår veldig godt at du ikke ønsker å ha noe med han å gjøre! Kutt han ut så får mannen din gjøre det som er riktig for han. Man kan jo ha en slags forbindelse så lenge man er veldig klar over hva den andre gjør med deg, og du klarer å gi han ansvaret for det. Jeg har kuttet kontakten med flere nære familiemedlemmer. Det er knalltøft og en lang prosess. Jeg klarte ikke å holde den nødvendige avstanden, og klarte ikke å plassere ansvaret der det hørte hjemme. Det var mitt/min families liv eller deres verden der jeg ville gått nedenom og hjem...Da er valget lettere, men det er en lang vei å komme dit!

Anonymkode: 325ad...55c

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, vintage skrev:

Så hvis jeg forstår deg rett, så tenker du at det riktige ville være å kutte ut sønnen fordi faren hans er en ufordragelig kødd? :klo:

Ts, jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kutte ut en svigerfar som han du beskriver. Det synes jeg du kan gjøre med all verdens gode samvittighet.

Korrekt.

Anonymkode: 7e2f3...9a2

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Lurvetjofsa skrev:

I mine øyene kan ingen kalles en overgriper uten at det har vært en rettsak. Det heter uskyldspresumpsjon. Og det er veldig viktig for rettsstaten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg så skurrer dette litt.

Han har PRØVD?

Anonymkode: dc73d...1e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Liven_ skrev:

I mine øyene kan ingen kalles en overgriper uten at det har vært en rettsak. Det heter uskyldspresumpsjon. Og det er veldig viktig for rettsstaten. 

Javel.

Det er din mening.

Anonymkode: dc73d...1e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...