Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Påskferien utfarten står for tur, og mange tilbringer tradisjonelt påskeferien i høgfjellet. Nå har mange forlengst brukt mye tid på snømåking og isfjærning fra bilvinduer etc. i løpet av en lang vinter som kanskje ikkje er over, og de fleste er "drittlei" snø og kuldegrader. Når påsken kommer, så pakker mange bilen og drar på høgfjellet hvor snøen fortsatt ligget metertykk. - Kanskje er mange nordmenn "litt rare" ? Først klager vi over lange vintrer m/ snø og kulde, når endeleg vi endeleg ser uttil å bli "kvitt snøen" i lavlandet,så drar ein på høgfjellet og oppsøker snøvinteren på nytt .
Gjest hind Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 Det der er et merkelig fenomen som jeg skjønner like lite av som deg. Hvorfor??? Jeg er en dårlig nordmann sånn sett. Jeg må jobbe litt i morgen, men da vender jeg nesen mot sør-Sverige og Danmark for å joine familien som har reist i forveien. Om det ikke er varmere enn her har i alle fall våren kommet litt lenger, og jeg håper virkelig at det ikke er et snøfnugg i sikte noe sted. Snø og ski skal de få ha i fred for meg.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Jeg skal være hjemme og syns det er deilig med noen stille dager uten forventningspress og med ro til å tenke og skape. Hvis jeg skulle gjøre noe annet enn å være hjemme, hadde jeg reist til et sted ved havet, et sted hvor det ikke er andre mennesker. 🐣 Anonymkode: ce69d...be4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 Vanligvis har jeg bypåske i Oslo, elsker at det er så stille og rolig! I år blir det Italia, er ikke den som oppsøker snø;) Anonymkode: de582...54a
MarianneE Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 Vi holder oss hjemme i år og skal nyte det
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #7 Skrevet 17. april 2019 Jeg har faktisk planer om å tilbringe påskeferien her på Kvinneguiden! Anonymkode: 808e4...d56 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #8 Skrevet 17. april 2019 Hjemme i huset ❤️ Det skal nytes når jeg først har fri, så får hytta vente til sommeren. Anonymkode: 647ac...09b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #9 Skrevet 17. april 2019 Hjemme -bor ved sjøen, så her er det helt nydelig å være når «alle» fastboende drar til fjells😅 Men så er vi også en sommerhyttekommune så hit kommer det også like mange som drar herfra på påskeferie, ihvertfall når påsken er så sen som i år -så går egentlig oppiopp😂 men ja, jeg oppsøker heller ikke snøen om jeg ikke «må»☀️ Anonymkode: 69e1c...5e3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #10 Skrevet 17. april 2019 Jeg har aldri tilbragt påsken på fjellet, og har ingen planer om det heller. Men jeg kan skjønne at det er en viss forskjell på å streve seg rundt i snøen til hverdags, måke og styre, og det å gjøre det når man har ferie er litt forskjellig. Dessuten er det jo gjerne for å gå eller stå på ski at folk reiser bort. Anonymkode: 7659c...ceb
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #11 Skrevet 17. april 2019 Jeg synes det er veldig stor forskjell på det å stresse med å måkke fram bil for å rekke jobb, gå å vase rundt i sørpe og slaps i sentrum og prøve finne klær som er både varme og presentable, kontra det å sitte i en solvegg i avslappa ullundertøy, drikke kakao og tilbringe tid i skiløyper og skibakker. Når vinteren nærmer seg slutten er jeg drittlei slaps og sørpe, skraping av bil, men jeg nyter så absolutt det å ha fri og kunne bruke hele dagen til løypa uten å måtte stresse med noe..... De fleste jeg kjenner er lei av alt stresset snøen fører med seg i hverdagen, men kan fint fortsatt nyte snøen på fridager og i ferier... Litt samme som at sol og varme er superherlig når man kan ligge på stranda med en kald øl, eller slappe av i parken, men de 30 gradene med stekende sol er jo ikke like behagelig når man sitter inne på kontoret på jobb... Anonymkode: 1b2c2...da8 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #12 Skrevet 17. april 2019 Vi er i Spania Anonymkode: 291ae...6f9
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #13 Skrevet 17. april 2019 Jeg besøker familie og slapper av hjemme hos dem. Har aldri dratt på fjellet eller vært utenlands i påskeferien. Anonymkode: ef2e8...d42
Million Skrevet 17. april 2019 #14 Skrevet 17. april 2019 (endret) Jeg har aldri forstått denne trangen til å oppsøke snø og skog og fjell når våren endelig er her! Da vil jeg jo være hjemme og nyte at det er SOL (noen ganger) og ganske snøfritt (noen ganger) og varmere i været hjemme (noen ganger). Også er det mange hytter som har så spartanske forhold. Utedass. Ikke dusj. Kanskje ikke kjøleskap en gang. Ikke strøm. Nei takk, jeg liker ikke sånne spartanske boforhold. Ikke liker jeg å stå på ski noe særlig heller. Slalom hater jeg (etter at jeg falt en gang og fikk sinnsyke nakkesmerter), men jeg er ikke noe god i langrenn heller. Har ikke engang ski. Var på noen hytteturer som yngre da, fordi det var jo det "alle" ville, så man fulgte med vennegjengen og kjærester på hytter. Men det ble slutt på det etterhvert, for jeg fikset ikke det å oppsøke MER snø. I år er det tegn til å bli en flott påske i Oslo. Var ute med hunden i stad, og det var så deilig og varmt i sola! Ikke en snøflekk eller isklump å se noe sted (bortsett fra i skyggefulle dalsøkk langt inne i granskogen) Endret 17. april 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #15 Skrevet 17. april 2019 På hytta og kanon hele påsken. Anonymkode: 6c2cf...740
Gjest HappyWaffle Skrevet 17. april 2019 #17 Skrevet 17. april 2019 Vi holder oss hjemme 😛 her har vi fått frem verandaen og utemøblene. Sitter i dette øyeblikk i solveggen med iste og strikkingen 😍 vi har et stort skianlegg her, men jeg står aldri på ski, i tilleg hadde jeg ikke taklet å være der i påsken. Det er stappet med irriterende påsketurister. Eneste positive er at det er bra for bedriftene her 😛
Oddy Skrevet 18. april 2019 #18 Skrevet 18. april 2019 hos mine foreldre. Er student så er sjeldent hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #19 Skrevet 18. april 2019 Stortsett på jobb. Anonymkode: f9a90...05b
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #20 Skrevet 18. april 2019 Oppsøker ikke snø, så vi drar til Kypros i morgen Anonymkode: 01f54...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå