Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Arwen Undómiel skrev:

Vantro som deg og konen din shitntel CT boobs vet jeg ikke hvor havner siden dere dreper så mange troende. Jeg har ytrings frihet og sannhet er sannhet. Håper du finner sammen med henne og jentene dine til slutt dere fortjener verre. Å stalke folk rundt sånn i 30 år Gaston er meget straffbart og psykt  og blir politi annmeldt. Sende sms med en jentes tlf nummer til superstar i Norge og hele verden, som en hun elsker er veldig straffbartt ikke sant. Sånn gjør man ikke i en alder av 50. Det er litt muffins lukter sånn. Og veldig uheldig. Nå er det nok. Du har null sjangs på henne(bleie jenta) gaston EVN or whatever, men konen din har du sjaans på og døtrene dine.  ever after.

I am way out of Your League!

Det var da voldsomt! 

Hva er det egentlig du prøver å ytre? 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Arwen Undómiel
Skrevet (endret)

...

Endret av Arwen Undómiel
Skrevet (endret)
På 16.4.2019 den 22.55, Guppy88 skrev:

Altså... siden vi er ateister, tror vi at det som skjer med kristne etter døden, er akkurat det samme som det som skjer med ateister etter døden. Ingen forskjell, for vi tror ikke på noen sortering.

Jeg kan ikke snakke for alle ateister, men for min egen del tror jeg at det som skjer, er ingenting. Man går inn i den tilstanden man hadde før man ble født. Ingen bevissthet, ingen opplevelser. Verken sorg, smerte eller glede. Når hjernen skrus av i døden, blåses lyset rett og slett ut.

Og ironisk nok så er det akkurat dette bibelen sier om døden - det at mange kristne velger å overse dette lille faktumet får stå for deres egen regning... 

Endret av sofiemyr
AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2019 den 23.36, stan skrev:

Nå antar vi begge at dette er lovisk og logisk, men det er det jo ingen garanti for. 

Selv om det ikke er noen Gud er det ikke sikkert at sjelen dør. Og det er jo ikke sikkert at Gud er slik de kristne hevder. De kristne har tatt feil før. Kanskje premissene for å komme til himmelen er helt annerledes? Jeg håper bare inderlig at ikke IS har rett... 

Definer sjelen, er du snill.

Anonymkode: b8904...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Jehovas Vitner tror du blir vekt opp fra de døde, dømt og så slutter du å eksistere. Pinsevennene, Mormonerne, Smiths Venner osv tror du er fortapt. I Den norske kirke har de diskutert muligheten av å betrakte forestillingen om Helvete som...tja, noe vi kan forkaste. Problemet er at Jesus snakket om en utelukkelse. Stedet utenfor hvor der er tårer og tenners gnissel. Hvor er så det hvis gehenna var et sted man brant søppel.

Det står heller ikke noe i Bibelen om at du brenner til evig tid. Det er flammen som brenner til evig tid. Katolikkene har jo både Skjærsilden og flere nivåer i Helvete. Tilbake til problemet med Gehenna: det er bare en diskusjon. Kan tilføye at i Islam er fortapelsen både dypere og mer brennende enn i Kristendommen. Jødedommen har vel også noen slike forestillinger. 

Anonymkode: ed919...1fc

Skrevet

Kristendommen fronter sin naivisme som alle andre religioner. De åpner for at man når som helst kan søke syndsforlatelse og få sin plass i himmelen. Ganske fantastisk.

Så fortvil ikke om du ikke har latt deg hjernevaske! Det er fortsatt tid!!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvem som helst. Det finnes en utilgivelig synd, nemlig å håne Den Hellige Ånd. ;) ifølge skriften. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke hvem som helst. Det finnes en utilgivelig synd, nemlig å håne Den Hellige Ånd. ;) ifølge skriften. 

Du kan tilgis for den også nå i moderne tid. De har lemper på reglene pga laber rekruttering. Denne tradisjonen med å endre religionen til egen fordel har de holdt på med helt siden de fant den opp! 😉

AnonymBruker
Skrevet

Presteskapet kanskje. Har ikke diskutert det med dem. Norske lover har jo en sovende blasfemilov, så det er kanskje den du tenker på? Fariseerne mistenkte i hvertfall Jesus for å kunne drive ut onde ånder ved kraft fra den onde. Da sa Jesus at å latterliggjøre ham var greit, men en synd skulle ikke tilgis: nemlig å håne Den Hellige Ånd. Måtte bare oppklare i tilfelle vi prater forbi hverandre. :) Dette gjør at de kristne er redde for å begå denne synden. Ellers kan vel det meste tilgis, men er vel ingen religiøse som egentlig vet hva Gud vil. 

AnonymBruker
Skrevet

Agnostiker som har lest litt her. Metafysikk og multivers og Big bang theory får vi overlate til andre. Jeg kan litt religionshistorie bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Rotemor. Hvorfor feirer vitenskapelig orienterte ateister jul og påske egentlig? Er det ikke egentlig bare å la være det med julemat og pakker, påskeegg osv, og komme seg på jobb? 😁 Det er jo hedenske tradisjoner med sterkt religiøst tilsnitt. 

Skrevet
På 23.4.2019 den 11.37, AnonymBruker skrev:

Definer sjelen, er du snill.

Anonymkode: b8904...b9f

Kanskje vi kan si at sjelen er software, mens kroppen er hardware? 

Skrevet
På 16.4.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Hva tror ateister at skjer med kristne etter døden..?

Anonymkode: 2043c...76b

Den er artig;)

Skrevet
På 16.4.2019 den 22.49, AnonymBruker skrev:

Hva tror ateister at skjer med kristne etter døden..?

Den er artig;)

Skrevet

Den ble skrevet to ganger (!)

En fra meg og... en fra Gud?

• Liker 1
Skrevet
På 16.4.2019 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Hva tror kristne skjer med ateister etter døden? 

Anonymkode: 847ab...31d

De kommer til å få som de fortjener, og brenne i helvete til evig tid sammen med jødene, muslimene, aztekerne, vikingene og  resten av de vantro!

• Liker 3
Skrevet
På 24.4.2019 den 2.25, AnonymBruker skrev:

Rotemor. Hvorfor feirer vitenskapelig orienterte ateister jul og påske egentlig? Er det ikke egentlig bare å la være det med julemat og pakker, påskeegg osv, og komme seg på jobb? 😁 Det er jo hedenske tradisjoner med sterkt religiøst tilsnitt. 

Av samme grunn som de fleste religiøse. Folk liker tradisjoner og kos.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2019 den 23.45, AnonymBruker skrev:

Skal vi legge fysiske lover til grunn så til sier jjo disse at energi aldri kan forsvinne, og der er jeg litt med på kristendommen, når det kommer til dette med sjel og personlighet.

Det er jo noe som gjør oss til oss, en eller annen gnist, og det er denne gnisten som jeg tror at egentlig ikke kan forsvinne. Kall det en sjel, eller hva som helst.

Det er uansett en energi i oss, som vi kanskje mest utøver i livet, og kan bruke til å skape et ettermæle, men ett eller annet sted går den gnisten allikevel, når den frigis fra kroppen, og det er der det spennende ligger.

Hva skjer med akkurat denne energien?

Enig med deg. Energi kan faktisk ikke dø, og vi ER energi. Hva som skjer med oss, vet jeg ikke. Men jeg er veldig sikker på at det er mer etter vi dør. Etter å ha lest Jons bok begynner jeg og tro på parallelle univers, flere dimensjoner. Vi er først og fremst sjela vår, tenker jeg. Ikke den fysiske kroppen.

Anonymkode: 0e436...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...