AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Hva tror kristne skjer med ateister etter døden? Anonymkode: 847ab...31d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 De kommer til himmelen! 😊 Anonymkode: 2acf4...f15
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 Hva tror ateister at skjer med kristne etter døden..? Anonymkode: 2043c...76b 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 Jeg (ateist) har diskutert dette med noen kristne venner. De tror alle som er snille kommer til himmelen, uavhengig av tro. De mener det som teller er å være et godt menneske. Jeg tror nok allikevel det er mange som er mer strikse på dette, og tror at alle vi ikke-troende kommer til å brenne i helvete til evig tid. Jeg tror med andre ord ikke alle kristne mener det samme her, det er nok litt individuelt, og kanskje også litt generasjonsbetinget. Anonymkode: c11ed...33b 5
Guppy88 Skrevet 16. april 2019 #5 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva tror ateister at skjer med kristne etter døden..? Anonymkode: 2043c...76b Altså... siden vi er ateister, tror vi at det som skjer med kristne etter døden, er akkurat det samme som det som skjer med ateister etter døden. Ingen forskjell, for vi tror ikke på noen sortering. Jeg kan ikke snakke for alle ateister, men for min egen del tror jeg at det som skjer, er ingenting. Man går inn i den tilstanden man hadde før man ble født. Ingen bevissthet, ingen opplevelser. Verken sorg, smerte eller glede. Når hjernen skrus av i døden, blåses lyset rett og slett ut. 8
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, Guppy88 said: Altså... siden vi er ateister, tror vi at det som skjer med kristne etter døden, er akkurat det samme som det som skjer med ateister etter døden. Ingen forskjell, for vi tror ikke på noen sortering. Jeg kan ikke snakke for alle ateister, men for min egen del tror jeg at det som skjer, er ingenting. Man går inn i den tilstanden man hadde før man ble født. Ingen bevissthet, ingen opplevelser. Verken sorg, smerte eller glede. Når hjernen skrus av i døden, blåses lyset rett og slett ut. Nettopp. Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Anonymkode: 2043c...76b 1
Guppy88 Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Hvorfor er dette vanskelig å forstå? Anonymkode: 2043c...76b Jeg vet ikke 🤯
stan Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 Jeg tror ateister kommer der de ønsker å være. Et sted med totalt fravær av Gud. Det må jo være bra, så slipper de å måtte være sammen med Gud, som de ikke tror på. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, stan said: Jeg tror ateister kommer der de ønsker å være. Et sted med totalt fravær av Gud. Det må jo være bra, så slipper de å måtte være sammen med Gud, som de ikke tror på. Jeg tror du kommer til å bli sykt skuffet, når det er din tur... Anonymkode: 2043c...76b 1
stan Skrevet 16. april 2019 #10 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du kommer til å bli sykt skuffet, når det er din tur... Anonymkode: 2043c...76b Er ikke det litt ulogisk å påstå? Hvis Gud ikke eksisterer, og ateistene har rett så er jeg vel forbi skuffelse når jeg dør? Det er jeg for så vidt om Gud eksisterer også! Du har ikke tenkt mye på dette 😀 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tror ateister at skjer med kristne etter døden..? Blir spist av mark og småkryp, -råttner som alle andre, -eller kjørt i gassovnen, -karbon og noe knåkkel-rester. ... -Hilsen meg a. 4
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 (endret) Kanskje de kommer til himmelen. Endret 19. mai 2019 av Arwen Undómiel
Guppy88 Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, Arwen Undómiel skrev: Kanskje de kommer til himmelen hvis de slutter å drepe troende mennesker Cats og sånt. Ah, tenkte ikke på at jeg måtte slutte å drepe folk, jeg. Heldigvis er ingen drept i Guds navn noen gang! 5
Sliten&kjørt52 Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 (endret) 3 minutter siden, Arwen Undómiel skrev: Kanskje de kommer til himmelen hvis de slutter å drepe troende mennesker Cats og sånt. Hvem da... Kristne, -og andre i div. ¨klubber¨, -eller ateister... a. Endret 16. april 2019 av Sliten&kjørt51 Ærlig spørsmål...
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker said: Hva tror ateister at skjer med kristne etter døden..? Anonymkode: 2043c...76b Ateister har vel ikke en tro, det er en bred gruppe som bare har til felles at de ikke tror på Gud. Jeg tror absolutt ingenting skjer med kristne når de dør, de går tilbake til ingenting, slik vi er før vi er sædcelle og eggcelle. Anonymkode: b1036...582 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 7 minutter siden, stan said: Er ikke det litt ulogisk å påstå? Hvis Gud ikke eksisterer, og ateistene har rett så er jeg vel forbi skuffelse når jeg dør? Det er jeg for så vidt om Gud eksisterer også! Du har ikke tenkt mye på dette 😀 Der har du et poeng, man kan jo ikke bli skuffet hvis man ikke er i stand til å bli skuffet, det er sant. Når lyset slukner så er det ute, og det er likt for alle. Anonymkode: 2043c...76b 3
stan Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der har du et poeng, man kan jo ikke bli skuffet hvis man ikke er i stand til å bli skuffet, det er sant. Når lyset slukner så er det ute, og det er likt for alle. Anonymkode: 2043c...76b Nå antar vi begge at dette er lovisk og logisk, men det er det jo ingen garanti for. Selv om det ikke er noen Gud er det ikke sikkert at sjelen dør. Og det er jo ikke sikkert at Gud er slik de kristne hevder. De kristne har tatt feil før. Kanskje premissene for å komme til himmelen er helt annerledes? Jeg håper bare inderlig at ikke IS har rett...
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, stan said: Nå antar vi begge at dette er lovisk og logisk, men det er det jo ingen garanti for. Selv om det ikke er noen Gud er det ikke sikkert at sjelen dør. Og det er jo ikke sikkert at Gud er slik de kristne hevder. De kristne har tatt feil før. Kanskje premissene for å komme til himmelen er helt annerledes? Jeg håper bare inderlig at ikke IS har rett... Skal vi legge fysiske lover til grunn så til sier jjo disse at energi aldri kan forsvinne, og der er jeg litt med på kristendommen, når det kommer til dette med sjel og personlighet. Det er jo noe som gjør oss til oss, en eller annen gnist, og det er denne gnisten som jeg tror at egentlig ikke kan forsvinne. Kall det en sjel, eller hva som helst. Det er uansett en energi i oss, som vi kanskje mest utøver i livet, og kan bruke til å skape et ettermæle, men ett eller annet sted går den gnisten allikevel, når den frigis fra kroppen, og det er der det spennende ligger. Hva skjer med akkurat denne energien? Anonymkode: 2043c...76b 1
Gjest Arwen Undómiel Skrevet 17. april 2019 #19 Skrevet 17. april 2019 (endret) ... Endret 19. mai 2019 av Arwen Undómiel
Guppy88 Skrevet 17. april 2019 #20 Skrevet 17. april 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal vi legge fysiske lover til grunn så til sier jjo disse at energi aldri kan forsvinne, og der er jeg litt med på kristendommen, når det kommer til dette med sjel og personlighet. Det er jo noe som gjør oss til oss, en eller annen gnist, og det er denne gnisten som jeg tror at egentlig ikke kan forsvinne. Kall det en sjel, eller hva som helst. Det er uansett en energi i oss, som vi kanskje mest utøver i livet, og kan bruke til å skape et ettermæle, men ett eller annet sted går den gnisten allikevel, når den frigis fra kroppen, og det er der det spennende ligger. Hva skjer med akkurat denne energien? Anonymkode: 2043c...76b Det finnes noe som gjør oss til oss. Men det er ingen gnist, det sitter i hjernens frontallapp. Her styres personligheten vår. En svulst eller skade der vil endre den vi er totalt. Jeg må innrømme at tanken på at det finnes en sjel er besnærende. Men jeg tror ikke på det heller. Hvis vi tenker på mennesker som har mistet sine kognitive evner, hvis liv er redusert til å sitte i en stol og stirre blindt ut i lufta; hvis hjernekapasitet er forsvinnende liten: er det ikke nesten som at "sjelen" allerede har forlatt kroppen? Jeg synes det. Men det er jo ikke det som har skjedd. Det har skjedd en hjernetraume, og det har forandret den personen skulle ha vært totalt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå