AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Av grunner jeg ikke vil å inn på så har barna i min datters barnehage oppholdt seg på en platting i steden for et ordentlig uteområde. Jeg har forståelse for at uforutsette «ting kan skje», men hvor lenge hadde du syntes det var greit? Hva er din grense? Hvor lenge er det greit at det er unntakstilstand? Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 Det kommer jo så an på hva årsaken var, og hva som ble gjort for å endre situasjonen. Og forsåvidt også hvordan den midlertidige løsningen er - "platting" kan være så mangt. Anonymkode: 6a08e...b96 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, Fru Uperfekt skrev: Kommer ann på årsaken Hvis du skulle uttale deg generelt? Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #5 Skrevet 16. april 2019 Hvor stor er plattingen og bruker hele barnehagen den? Tenker 14 dager på redusert areal ok, skal det være mer må det være pga oppgradering av uteområdet så de får noe bedre etterpå Anonymkode: c2d56...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kommer jo så an på hva årsaken var, og hva som ble gjort for å endre situasjonen. Og forsåvidt også hvordan den midlertidige løsningen er - "platting" kan være så mangt. Anonymkode: 6a08e...b96 Ingenting er gjort for å endre situasjonen bortsett fra å informere foreldre om «unntakstilstand». Plattingen er liten inngjerding med plankebunn( mye midre enn uteområdet de har krav på). Ingen tilgang på uteleker som sandkasse eller andre uteleker. Inneleker som duplo/togskinner er med på plattingen. Årsaken vil jeg helst ikke kommentere. Hva ville du tenkt på generelt grunnlag? Ts Anonymkode: 3b223...29b
Fru Uperfekt Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du skulle uttale deg generelt? Ts Anonymkode: 3b223...29b Blir umulig Har opplevd opp til 7 ukers stenging av hele eller deler av normalt uteområde men årsaker i de forskjellige tilfellene har vært tilfredsstillende samt at den/de aktuelle barnehagen (e) har kjørt på med alternative leke/utfoldelsesmuligheter 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor stor er plattingen og bruker hele barnehagen den? Tenker 14 dager på redusert areal ok, skal det være mer må det være pga oppgradering av uteområdet så de får noe bedre etterpå Anonymkode: c2d56...b6a Vanskelig å si nøyaktig areal, kanskje 1/3 av det de vanligvis har. Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: Blir umulig Har opplevd opp til 7 ukers stenging av hele eller deler av normalt uteområde men årsaker i de forskjellige tilfellene har vært tilfredsstillende samt at den/de aktuelle barnehagen (e) har kjørt på med alternative leke/utfoldelsesmuligheter Hvis du gikk ut i fra det mest tilfredsstillende grunnene du kan over hodet tenke deg. Alt har brent ned eller noe, hva hadde vært greit da? Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #10 Skrevet 16. april 2019 Har barnehagen en annen løsning? Er de ofte på tur ut av barnehage? Jeg tenker at generelt så bør det ikke ta mer enn 4uker. Det tar jo ikke så lang tid å fikse ting. Og må hele uteplassen renoveres så bør jo bhg ha en plan Anonymkode: b0101...751 3
Fru Uperfekt Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis du gikk ut i fra det mest tilfredsstillende grunnene du kan over hodet tenke deg. Alt har brent ned eller noe, hva hadde vært greit da? Ts Anonymkode: 3b223...29b Har alt brent ned ville jeg antar at de ordnet midlertidig opphold på annet sted til stedet var tilbake i tilfredsstillende stand, dette kan lett ta 12-24 uker 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har barnehagen en annen løsning? Er de ofte på tur ut av barnehage? Jeg tenker at generelt så bør det ikke ta mer enn 4uker. Det tar jo ikke så lang tid å fikse ting. Og må hele uteplassen renoveres så bør jo bhg ha en plan Anonymkode: b0101...751 Det finnes alltid andre løsninger, men ingen er blitt presentert. Vi har ikke hørt noe De er aldri på tur. Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Har alt brent ned ville jeg antar at de ordnet midlertidig opphold på annet sted til stedet var tilbake i tilfredsstillende stand, dette kan lett ta 12-24 uker Det har ikke brent, det var et eksempel. Ingen andre alternativ er presentert enn å være på plattingen, som er kanskje 1/3 av det vanlige utearealet. Hvor lenge er det greit? Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 7 uker er høyeste jeg har hørt til nå, noen som syntes mer enn det er ok? Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 Det er veldig vanskelig å uttale seg om hvor lenge dette er greit, når man ikke vet noe om årsaken til at det er sånn. Kan du ikke ta det opp med barnhagen og spørre dem hvor lenge denne unntakstilstanden skal vare? Og spørre om det er vurdert andre alternativer enn å være på plattingen (gå tur feks). Anonymkode: 7765e...6f0 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 Hørte jeg åtte uker? Ni? Anonymkode: b36fa...24c 21
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 Kan du ikke bare forklare hele saken. Det finnes vel ikke så mange barnehager med platting og en uteplass som for tiden er stengt så så veldig anonymisert er det likevel ikke. Anonymkode: b36fa...24c 20
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er veldig vanskelig å uttale seg om hvor lenge dette er greit, når man ikke vet noe om årsaken til at det er sånn. Kan du ikke ta det opp med barnhagen og spørre dem hvor lenge denne unntakstilstanden skal vare? Og spørre om det er vurdert andre alternativer enn å være på plattingen (gå tur feks). Anonymkode: 7765e...6f0 Hvorfor er det vanskelig? Tenk deg den beste grunnen du kan forestille deg, ( la oss si barnehagen er totalt uskyldig) hvor lenge er det greit at de oppholder seg på en liten platting på 1/3 av vanlig plass uten uteleker? Har tatt det opp igjen og igjen, ingenting endrer seg. Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare forklare hele saken. Det finnes vel ikke så mange barnehager med platting og en uteplass som for tiden er stengt så så veldig anonymisert er det likevel ikke. Anonymkode: b36fa...24c Det er helt unødvendig for å svare på spørsmålet, Og blir det lett gjenkjennelig. Bare gå ut i fra at de har verdens beste grunn. Hvor lenge er det da greit med 1/3 av plassen på en inngjerdet platting/terrasse? Ts Anonymkode: 3b223...29b
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørte jeg åtte uker? Ni? Anonymkode: b36fa...24c Noen høyere? Ts Anonymkode: 3b223...29b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå