Gå til innhold

Nettbutikken Koserommet, svindel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget i forrige uke en ny nettbutikk gjennom sponsede innlegg på facebook, klikket meg inn på en stelleveske de annonserte en svært god pris på. Bestilte denne. Så etterpå at denne facebooksiden ble opprettet i år, og har lik ingen innlegg på siden, googlet den og finner ingen informasjon. Mottok ordrebekreftelse, 4 siffer, så tydelig at det ikke er mange som har handlet der før meg. Dette er 1 uke siden, og jeg har enda ikke mottatt sendingsinformasjon. 

Nå er jeg veldig skeptisk. Noen som har hørt om denne siden, og eventuelt vet hvordan jeg finner mer informasjon om eiere etc, når jeg ikke finner noe ved googling av navn på nettbutikk? 

Anonymkode: ca291...aa6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter ett kjapt søk på google så står det på deres hjemmeside at leveringstid er 10-22 dager, da varene kommer fra utlandet.

Anonymkode: 303e7...a32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som de åpnet for netthandelen i mars måned i år. 

Anonymkode: 9d0d5...989

AnonymBruker
Skrevet

Ja, klar over alt dette. Men nettsiden deres sier ingenting om hvem som driver denne, facebooksiden har 182 likes! Og kundeservicemailen er en gmail-konto. Brønnøysundregisteret har ingenting med navnet Koserommet. Og selv om lageret er i utlandet bør man jo ha fått sendingsinformasjon per nå? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klar over alt dette. Men nettsiden deres sier ingenting om hvem som driver denne, facebooksiden har 182 likes! Og kundeservicemailen er en gmail-konto. Brønnøysundregisteret har ingenting med navnet Koserommet. Og selv om lageret er i utlandet bør man jo ha fått sendingsinformasjon per nå? 

Koserommet Tørklep er nok det hele navnet, og er registrert som enkeltmannsforetak i Brønnøysundregistrene. 

AnonymBruker
Skrevet

Åja. Jeg skrev til de på messenger og sa jeg var skeptisk, og ble blokkert. Jeg tipper svindel, gitt... Godt det bare var snakk om 338,- da. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koserommet Tørklep er nok det hele navnet, og er registrert som enkeltmannsforetak i Brønnøysundregistrene. 

Takk for svar, fant det nettopp selv. Ble ikke mindre skeptisk. 

Skrevet

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, fant det nettopp selv. Ble ikke mindre skeptisk. 

Det er slett ikke sikkert du har noen grunn til bekymring. Mange nettbutikker drives som enkeltmannsforetak, og dette er slett ikke den eneste som opererer med Gmail. Om det er snakk om dropshipping, altså at produktene blir sendt direkte fra grossist eller produsent i utlandet, er det ikke uvanlig med noe lenger leveringstid, og manglende sendingsinformasjon går jeg ut fra har noe å gjøre med hvilke avtaler/muligheter sender tilbyr. Det kan jo også dreie seg om et aldri så lite innkjøringsproblem, i og med at firmaet nettopp er opprettet og alle rutiner kanskje ikke er 100% innkjørt. Det eneste som sånn umiddelbart virker litt snålt er at du ble blokkert da du sendte en henvendelse. 

Du får oppdatere og fortelle hvordan det går. Håper stelleveska dukker opp.

• Liker 2
Skrevet

Betal aldri på forskudd, i så fall bør alarmknappen ringe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har vært lur og betalt med kredittkort kan du sannsynligvis få det ettergitt ved å henvende deg til kortselskapet.

Anonymkode: 61367...035

AnonymBruker
Skrevet

Ingen informasjon om hvilket firma som står bak nettsiden. Ingen adresse, ingen telefonnummer, ikke organisasjonsnummer. Med så lang leveringstid driver de nok med drop-shipment fra en utenlandsk butikk. Hadde helt klart styrt langt unna. 

Anonymkode: e3a69...d37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det står heller ingenting om hvordan de håndterer personopplysninger (gdpr) eller kredittkortopplysninger. Nok et varseltegn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nysgjerrig på hvordan dette går.

Jeg mener man bør være forsiktig med å importere varer fra Kina, for man vet aldri hva det man får i hus kan inneholde av skadelige stoffer.

Koserommet hevder de selger kvalitetssikre varer, men kan de henvise til tester som viser at varene de selger faktisk ER trygge å ha i hus?

Anonymkode: fa395...ffc

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nylig bestilt en stellesekk fra koserommet og er utrolig fornøyd. Bestillingen tok noen dager ettersom det kommer fra utenlandsk lokasjon. Jeg har flere venninner som har bestilt derfra, og vi alle er kjempe fornøyde med stellesekken! Den mest praktiske stellevesken jeg har vært borti, til en utrolig god pris. 

Jeg tok også kontakt med kundeservice og fikk kjapt svar og god respons. Alt i alt en god nettside jeg kommer til å handle på flere ganger! Jeg er kjempe fornøyd. 

Litt dumt å høre at du har vært så uheldig.. Men jeg kan hvertfall skrive under på at deres produkter er helt ideele. Jeg vet om noen som har bestilt flere produkter og både dem og barna er veldig fornøyde, så vidt jeg har hørt hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Dette virker som en typisk dropshipping butikk, du får billige varer rett fra fabrikk. Ikke kims av Gmail navnet, mange tyr til gratis e-mail. Kanskje de bygger seg opp godt og utvikler seg til det bedre?

Men; vær skeptisk i framtiden ved å betale rett fra kontonummeret ditt. Bruk heller et kredittkort, og klag til kredittkort utstederen din hvis du ikke får varen din overhodet. Jeg pleier å gjøre dette istedet, hvis ikke nettbutikken tilbyr Paypal eller Klarna.

Men hold oss oppdatert, please!

Anonymkode: 5cf98...1ed

AnonymBruker
Skrevet

Kan godt være dette er en seriøs butikk, men de har en jobb å gjøre for å fremstå som en seriøs bedrift. Det er i dag så stor konkurranse at det er unødvendig å tape kunder bare for at man f.eks. ikke vil oppgi et telefonnummer for å komme i kontakt eller organisasjonsnummeret til firmaet. Dette er et minimum av informasjon for at man skal bli tatt seriøst.

Skrevet (endret)
På 16.4.2019 den 23.31, Mokkilokki skrev:

Betal aldri på forskudd, i så fall bør alarmknappen ringe

Hvorfor det? Det er jo ganske vanlig ved netthandel :) Handler nok bare om at den siden ikke er til å stole på generelt; ikke at det er noe "farlig" med forskuddsbetaling.

Endret av Cleopatra.
Skrivefeil
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke "vanlig" med forskuddsbetaling ved netthandel i Norge.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...