Gå til innhold

Hva slags relasjoner/ temaer ville dere lest om i en bok?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker en litt dyster bok. Er det noen temaer dere ville lest om eller absolutt ikke ville lest om? 

Jeg skrev tre kapitler om en dame som plutselig fikk et slags seksuelt forhold til venninnen sin. Det var bare en liten del av handlingen. Men etter hva jeg har hørt av egne venninner så er det tydeligvis den største skrekk. Jeg har aldri hatt interesse av mine venninner for å legge til det. Og etter å ha lest her på kg så anses bifile å være rovdyr som kaster seg over hvem som helst..   så kort og godt så utgår det temaet da det er såpass uglesett. Tenkte litt på andre romantiske eller seksuelle relasjoner som er litt på kanten, men igjen.. etter å ha lest her...     er det stor aldersforskjell så er det mye tynn å få, hun som er forelsket i legen sin høstet heller ingen suksess på kg....  

Tips? Hva ville du helst lest om? Det trenger ikke være av romantisk eller seksuell art. Tenker melloommenneskelige relasjoner..  Men kan være andre ting. 

Anonymkode: c464a...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvordan leve med paranoid schizofreni

Anonymkode: 15202...1a8

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan leve med paranoid schizofreni

Anonymkode: 15202...1a8

Fordi du har det eller fordi det er interessant? 

Jeg har tenkt på paranoia for det har jeg opplevd flere ganger.  Schizofreni er jeg helt blank på. Kan jo lese litt selvsagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke skrive om temaer som er uglesett? Er ikke det bare en bonus?

Anonymkode: 89a1e...528

AnonymBruker
Skrevet

Ville lest om hvordan det er å leve med en psykopat

Anonymkode: d4876...389

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke skrive om temaer som er uglesett? Er ikke det bare en bonus?

Anonymkode: 89a1e...528

På sett og vis. Så lenge det ikke stopper reiselysten så. 

Jeg har likt alle bøkene til Anne B Ragde, men når jeg kom til boken Fosterstilling følte jeg ikke for å lese ferdig. Det var om en dame som hadde nytelse av å tisse på seg i en bleie mens hun var i offentlighet, da på busstoppet eller på bussen. Jeg har ansett meg selv for å være temmelig åpen både når det kommer til psykiske lidelser og seksuelle rariteter, men her kom jeg altså til kort. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På sett og vis. Så lenge det ikke stopper reiselysten så. 

Jeg har likt alle bøkene til Anne B Ragde, men når jeg kom til boken Fosterstilling følte jeg ikke for å lese ferdig. Det var om en dame som hadde nytelse av å tisse på seg i en bleie mens hun var i offentlighet, da på busstoppet eller på bussen. Jeg har ansett meg selv for å være temmelig åpen både når det kommer til psykiske lidelser og seksuelle rariteter, men her kom jeg altså til kort. 

*** leselysten. Ikke reiselysten. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal skrive en bok det er verdt å lese må duskrive om et tema som engasjerer deg. Hvis du velger tema ut fra hva du tror leserne vil ha, blir det veldig vanskeligå legge følelser inn i boka. Hvordan skal du klare å skrive engasjerende hvis duikke selv er engasjert i temaet? Jeg leser mye heller en godt skrevet bok om et hvilket som helst tema, enn en dårligskrevet bok om noe som engasjerer meg. Du trenger et tema som engasjerer deg, og der du kan kjenne deg igjen i hovedpersonen. Tenk gjennom ditt eget liv, og finn fram til ting so har skjedd deg som har påvirket deg emosjonelt. du trenger ikke skrive om det som skjedde deg, men finn et tema der du kan trekke paralleller, sånn at du kan bruke dine egne følelser til å gi hovedpersonen din et rikt følelsesliv. Du skal ha en helt uvanligsterkt utviklet empati hvis du skal kunne skrive en god bok om et tema tatt ut av lufta slik det ser ut som du prøver på her!

Anonymkode: 84240...652

AnonymBruker
Skrevet

Hahahaha, dette er noe av det rareste jeg har hørt om. Du er ekstremt gammeldags, skjør, og prippen, om grunnen til at du ikke klarer å lese en bok er at hovedpersonen er bifil.

Anonymkode: fece4...76e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...