AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Mat har blitt veldig dyrt. Ja alt koster mye penger. Pengene flyr så fort,så vet ikke hvor de blir av. Flere som har det sånn? Eller har dere stålkontroll på forbruk? Anonymkode: 1e866...204 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 har nok egentlig stålkontroll. Men ja, ting blir dyrt. nesten så det er litt frekt. særlig store selskaper som setter skyhøye priser på varer som ikke er verdt en dritt, som for eksempel flyplassmat. Anonymkode: 5f7c1...61c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 Er dyrt ja. Kjøttdeig på 400 gr til 59,90 😲 1 l melk 18,90 😲 1 stor plate stratos 39,90. Hallo. Det er galskap. De rike blir rikere og fattige fattigere. Anonymkode: 7ed3f...1a3 5
Leo Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er dyrt ja. Kjøttdeig på 400 gr til 59,90 😲 1 l melk 18,90 😲 1 stor plate stratos 39,90. Hallo. Det er galskap. De rike blir rikere og fattige fattigere. Anonymkode: 7ed3f...1a3 Det siste du skriver er nok riktig, men senest for en halvtime siden var jeg innom Coop og der kostet 800 g karbonadedeig (2x400g) 80 kroner, 1 l melk 12,50 (Økologisk fra Rørrosmerieriet 2x1 l til 25 kroner) og sjokolade (Som er helt unødvendig og strengt tatt ikke en matvare) er så billig at det skummelt. Jeg ser ofte tilbud på fire store plater til en hundrelapp. Mat og klær er ikke dyrt i Norge relativt sett. 20
Hedersbrukeren Skrevet 16. april 2019 #5 Skrevet 16. april 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mat har blitt veldig dyrt. Ja alt koster mye penger. Pengene flyr så fort,så vet ikke hvor de blir av. Flere som har det sånn? Eller har dere stålkontroll på forbruk? Anonymkode: 1e866...204 Mat er da ikke dyrt! Før i tiden gikk store deler av inntektene til folk til mat. Nå er det en forsvinnende liten del til sammenligning 12
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dyrt ja. Kjøttdeig på 400 gr til 59,90 😲 1 l melk 18,90 😲 1 stor plate stratos 39,90. Hallo. Det er galskap. De rike blir rikere og fattige fattigere. Anonymkode: 7ed3f...1a3 Dette liker nok ikke de fattige. Anonymkode: 96b16...7b4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dyrt ja. Kjøttdeig på 400 gr til 59,90 😲 1 l melk 18,90 😲 1 stor plate stratos 39,90. Hallo. Det er galskap. De rike blir rikere og fattige fattigere. Anonymkode: 7ed3f...1a3 Hvorfor kjøper du så dyr mat? Alle disse tingene kan jo kjøpes langt billigere. Og å klage på prisen på sjokolade er jo forholdsvis latterlig da, siden det både er unødvendig og usunt. Anonymkode: 87a4b...32e 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 48 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Mat er da ikke dyrt! Før i tiden gikk store deler av inntektene til folk til mat. Nå er det en forsvinnende liten del til sammenligning Mat er dyrt jo. Spesielt om du har lav inntekt. Jeg kan opplyse deg at ca en tredjedel av pengene mine går til mat. Det er ikke morsomt, jeg har lite igjen etter faste utgifter, om noe i det hele tatt, noen hundrelapper før neste mnd. Anonymkode: d5a6f...95c 1
Skyskraper Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mat har blitt veldig dyrt. Anonymkode: 1e866...204 Nei, mat har ikke blitt veldig dyrt. Ta en titt på statistikken til SSB. I 1980 gikk 20 % av forbruket til gjennomsnittsnordmannen til mat. Dette har sunket ned til 11 % i nyere tid. 13
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #10 Skrevet 16. april 2019 Stålkontroll = ingen moro I hvertfall i min økonomiklasse. Har ikke stålkontroll, men sløser heller ikke og har ikke forbrukslån . På en måte hadde det vært fint å hatt stålkontroll, på en annen så lever man bare en gang. Det som er kjedelig er at man bruker meste parten av livet i å slite seg ut i en utakknemlig jobb og så kan man ikke ha moro gjøre noe gøy eller reise, bare ha en stressende hverdag frem til man enten dør eller blir pensjonist. Anonymkode: 354f7...e32 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 53 minutter siden, Skyskraper skrev: Nei, mat har ikke blitt veldig dyrt. Ta en titt på statistikken til SSB. I 1980 gikk 20 % av forbruket til gjennomsnittsnordmannen til mat. Dette har sunket ned til 11 % i nyere tid. Jeg er visst en gjennomsnittlig nordmann anno 1980🙈😅 Anonymkode: 9078b...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stålkontroll = ingen moro I hvertfall i min økonomiklasse. Har ikke stålkontroll, men sløser heller ikke og har ikke forbrukslån . På en måte hadde det vært fint å hatt stålkontroll, på en annen så lever man bare en gang. Det som er kjedelig er at man bruker meste parten av livet i å slite seg ut i en utakknemlig jobb og så kan man ikke ha moro gjøre noe gøy eller reise, bare ha en stressende hverdag frem til man enten dør eller blir pensjonist. Anonymkode: 354f7...e32 Det livet du beskriver høres veldig stressende og slitsomt. Ja man skal ha morro, men ikke på bekostning av sin egen økonomiske trygghet og frihet. Lag budsjett så du klarer å sette av penger til de viktige store tingene i livet og så kan du ha det morro for resten. Å spare kan kanskje høres kjedelig ut, men det er egentlig utsatt forbruk. Du prioriterer det som er viktig for deg. Du har garantert bedre råd når du har et budsjett. For når du ikke har kontroll forsvinner pengene sykt fort. Anonymkode: 6bb84...292 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det livet du beskriver høres veldig stressende og slitsomt. Ja man skal ha morro, men ikke på bekostning av sin egen økonomiske trygghet og frihet. Lag budsjett så du klarer å sette av penger til de viktige store tingene i livet og så kan du ha det morro for resten. Å spare kan kanskje høres kjedelig ut, men det er egentlig utsatt forbruk. Du prioriterer det som er viktig for deg. Du har garantert bedre råd når du har et budsjett. For når du ikke har kontroll forsvinner pengene sykt fort. Anonymkode: 6bb84...292 Det er fint at du klarer å spare og er fornøyd med livet ditt ellers også 😊 Jeg jobber mye, etter regninger står det igjen 9000. Så må sønnen plutselig gå briller 6000 igjen oi dattera må ha regulering 4000 igjen etter tannlegetime. Bilen må ha bensin og familien må ha mat. Sånn går månedene...Hvor mye tror du jeg kan spare? Så får jeg høre at jeg har gått i luksusfellen hvis jeg kjøper meg en sjokolade. Tror det er mange som har det sånn. Anonymkode: 354f7...e32 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 Mat er en vesentlig del av livet sååå.. Anonymkode: 615d7...cfe
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Mat har blitt veldig dyrt. Ja alt koster mye penger. Pengene flyr så fort,så vet ikke hvor de blir av. Flere som har det sånn? Eller har dere stålkontroll på forbruk? Anonymkode: 1e866...204 Nja, vil ikke si at jeg har "stålkontroll", men tjener nok til mat og regninger. Må heller avstå fra sosiale aktiviteter som bytur/ferie/kino osv. hvis jeg har en trang måned. Anonymkode: 42eef...dfa
frk.Helene Hare Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stålkontroll = ingen moro I hvertfall i min økonomiklasse. Har ikke stålkontroll, men sløser heller ikke og har ikke forbrukslån . På en måte hadde det vært fint å hatt stålkontroll, på en annen så lever man bare en gang. Det som er kjedelig er at man bruker meste parten av livet i å slite seg ut i en utakknemlig jobb og så kan man ikke ha moro gjøre noe gøy eller reise, bare ha en stressende hverdag frem til man enten dør eller blir pensjonist. Anonymkode: 354f7...e32 Dessverre er det sånn at vi som har mindre å rutte med må ha stålkontroll. Jeg har fremdeles min bestemors husholdsbøker fra 1930 og utover - der snakker man stålkontroll og høye priser. Sjokolade finnes det på tilbud stadig vekk, men det er en ren luksusvare. Det samme gjelder kjøttdeig, brus og annet. Tenk om klærne og skoene våre ble produsert i Norge - det hadde kostet, det... 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, frk.Helene Hare skrev: Dessverre er det sånn at vi som har mindre å rutte med må ha stålkontroll. Jeg har fremdeles min bestemors husholdsbøker fra 1930 og utover - der snakker man stålkontroll og høye priser. Sjokolade finnes det på tilbud stadig vekk, men det er en ren luksusvare. Det samme gjelder kjøttdeig, brus og annet. Tenk om klærne og skoene våre ble produsert i Norge - det hadde kostet, det... Jepp, men hva er det dere sparer for? Jeg har ikke penger til overs for sparing, men hvis jeg hadde det... Er det pensjonist tilværelsen jeg skal spare for? Jeg tviler på at jeg blir pensjonist, dør nok før jeg kommer så langt tipper jeg. Anonymkode: 354f7...e32 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 Ja, selvsagt er det dyrt å leve, hvem i all verden har lovet deg noe annet? Anonymkode: 5d5e0...c03 4
frk.Helene Hare Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jepp, men hva er det dere sparer for? Jeg har ikke penger til overs for sparing, men hvis jeg hadde det... Er det pensjonist tilværelsen jeg skal spare for? Jeg tviler på at jeg blir pensjonist, dør nok før jeg kommer så langt tipper jeg. Anonymkode: 354f7...e32 Jeg sparer for jevnlige og uforutsette utgifter på årlig basis. Har lite i inntekt, så det blir lite sparing, men nok til at jeg kan klare større regninger (typisk utgifter på bil, jeg eier ikke hus). Sparing får jeg til ved å droppe frisør, klær, småshopping, restauranter, takeaway, kafé osv. Alt jeg liker best er nemlig gratis. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvsagt er det dyrt å leve, hvem i all verden har lovet deg noe annet? Anonymkode: 5d5e0...c03 Godt sagt👍 og dyrere skal det bli. Anonymkode: 354f7...e32 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå