Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som miljøterapeut i kommunen. Noen dager i min turnus er brukerfri tid, da skal jeg gjøre arbeid som jeg ikke får gjort når jeg har bruker. Som f eks skrive tiltaksplaner, vedtak, ta telefoner etc. 

Jeg har en slik dag på skjærtorsdag (kveldsvakt) denne påsken. Og jammen står jeg fortsatt på den dagen!!!!!! Jeg skal altså jobbe kontordag skjærtorsdag kveld🙈🙈 Dette kan da ikke være lov???? Er det ikke en lov som sier at arbeid på røde dager ikke er lovlig dersom ikke arbeidets art gjør det nødvendig? Og denne kontordagen er ikke nødvendig! Jeg vil faktisk si den er bortkastet. Hvem skal jeg ringe til av offentlige etater på skjærtorsdag kveld? 😂😂😂😂 fytirakkernerremuuuuuulig!!!!!!!!

Anonymkode: 51bae...1f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre vakter ligger inne i planen slik at vi får lønn. Ingen oppført dag, ingen lønn. Mange systemer er slik.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber som miljøterapeut i kommunen. Noen dager i min turnus er brukerfri tid, da skal jeg gjøre arbeid som jeg ikke får gjort når jeg har bruker. Som f eks skrive tiltaksplaner, vedtak, ta telefoner etc. 

Jeg har en slik dag på skjærtorsdag (kveldsvakt) denne påsken. Og jammen står jeg fortsatt på den dagen!!!!!! Jeg skal altså jobbe kontordag skjærtorsdag kveld🙈🙈 Dette kan da ikke være lov???? Er det ikke en lov som sier at arbeid på røde dager ikke er lovlig dersom ikke arbeidets art gjør det nødvendig? Og denne kontordagen er ikke nødvendig! Jeg vil faktisk si den er bortkastet. Hvem skal jeg ringe til av offentlige etater på skjærtorsdag kveld? 😂😂😂😂 fytirakkernerremuuuuuulig!!!!!!!!

Anonymkode: 51bae...1f7

Du jobber turnus, så du har jo "vakt" denne dagen. Men du skal jo ha helligdagstillegg, og det er jo en fin ting på en rolig vakt (ettersom du sier at den ikke er nødvendig)... :) Du får ta med deg påskesjarmen, litt snacks og kose deg med kaffe mens du pjusker med litt arbeid og sosialt samvær på full helligdagstillegg. 😄 

Skrevet

Nå er det jo litt seint da, men du kunne jo sikkert ha snakket med leder før påsketurnusen var planlagt og spurt om fri uten lønn om det er det du ville ha?

Der jeg jobber er vi litt overbemannet i påsken og da kommer jeg nok til å sitte med litt "kontorarbeid" innimellom påskekosen. Gjør meg ingenting :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...