AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Tenker på mat? Han er ti år. Jeg sliter endel med MasterCard gjeld. Klarer ikke lenger å betale alle regninger. Hvor mye kan vi klare oss på i en mnd? Anonymkode: 85187...802
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 Hvordan ser budsjettet ditt ut nå? Har du gått over kontoutskrifter for å se om det er en unødvendig utgift som gjentar seg? Sjekk ut budsjettet til SIFO, det er veiledende og kan hjelpe deg med å se hvor du burde ligge på ulike poster. Anonymkode: 8609f...5b9 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #3 Skrevet 22. april 2019 På 16.4.2019 den 16.00, AnonymBruker skrev: Hvordan ser budsjettet ditt ut nå? Har du gått over kontoutskrifter for å se om det er en unødvendig utgift som gjentar seg? Sjekk ut budsjettet til SIFO, det er veiledende og kan hjelpe deg med å se hvor du burde ligge på ulike poster. Anonymkode: 8609f...5b9 De er jo ikke til å leve av, og ikke oppdaterte etter dagens kostnader heller. Anonymkode: 509c4...1b8
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #4 Skrevet 22. april 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er jo ikke til å leve av, og ikke oppdaterte etter dagens kostnader heller. Anonymkode: 509c4...1b8 De oppdaterer det hvert år. Anonymkode: eb707...2e3 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #5 Skrevet 22. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De er jo ikke til å leve av, og ikke oppdaterte etter dagens kostnader heller. Anonymkode: 509c4...1b8 Jeg og mitt barn har levd godt under Sifos budsjett i åresvis nå. Det budsjettet er det da ikke vanskelig å holde seg til? Alt av varer er beregnet til fullpris, men jeg kjøper f.eks aldri hverken vaskemidler, hud/hårprodukter, klær og nesten ikke mat heller uten at det er på tilbud. Handler du fornuftig vil du klare deg fint på et SIFO budsjett. Anonymkode: ab458...968 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #6 Skrevet 22. april 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: De er jo ikke til å leve av, og ikke oppdaterte etter dagens kostnader heller. Anonymkode: 509c4...1b8 Der tror jeg kanskje du har problemet ditt; du har for høye forventninger/forhåpninger og et urealistisk syn på utgifter. Jeg kjenner svært mange som lever godt etter Sifo sine anbefalinger (og en av de som tjener over setter resten på sparing) Anonymkode: 39a7e...dcd 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #7 Skrevet 23. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mitt barn har levd godt under Sifos budsjett i åresvis nå. Det budsjettet er det da ikke vanskelig å holde seg til? Alt av varer er beregnet til fullpris, men jeg kjøper f.eks aldri hverken vaskemidler, hud/hårprodukter, klær og nesten ikke mat heller uten at det er på tilbud. Handler du fornuftig vil du klare deg fint på et SIFO budsjett. Anonymkode: ab458...968 Samme her. Kjøper wc-rens til 20kr på Europris (knallbra) og vasker resten med zalo og eddik. Sparer mye bare på vaskemidler. satt opp budsjett TS ? sikkert noen utgifter vi kan hjelpe deg med om du deler budsjettet. Jeg var ikke klar over gratiskupongene mange butikker har om man er medlem eller at man sparer mye ved å være gratismedlem av div klesbutikker. De siste barneklærne har jeg fått nesten gratis pga opptjente poeng, Kappahl. Mange tråder her om billige og smarte løsninger på mat. Jeg kjørte kjøttfritt en hel mnd jeg hadde lite å leve for. Ost og kjøtt er ikke aktuelt når jeg har dårlig råd. Anonymkode: 074f3...fe4 1
Sylveon Skrevet 23. april 2019 #8 Skrevet 23. april 2019 På 16.4.2019 den 15.56, AnonymBruker skrev: Tenker på mat? Han er ti år. Jeg sliter endel med MasterCard gjeld. Klarer ikke lenger å betale alle regninger. Hvor mye kan vi klare oss på i en mnd? Anonymkode: 85187...802 10-åring gammel gutt. Hvordan spiser han? Min spiser så mye i perioder at det har en tendens til å skli litt ut i forhold til budsjett.
Sylveon Skrevet 23. april 2019 #9 Skrevet 23. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange tråder her om billige og smarte løsninger på mat. Jeg kjørte kjøttfritt en hel mnd jeg hadde lite å leve for. Ost og kjøtt er ikke aktuelt når jeg har dårlig råd. Anonymkode: 074f3...fe4 Min erfaring med en 10-åring i huset er at om vi hopper over kjøtt til middag så kan det gå et helt brød til kvelds fordi «jeg er sulten». 😝
Thyra Skrevet 23. april 2019 #10 Skrevet 23. april 2019 10 minutter siden, Sylveon skrev: Min erfaring med en 10-åring i huset er at om vi hopper over kjøtt til middag så kan det gå et helt brød til kvelds fordi «jeg er sulten». 😝 Blir han ikke mett av fisk, bønner, grønnsaker, ris, pasta...? 3
Sylveon Skrevet 23. april 2019 #11 Skrevet 23. april 2019 1 minutt siden, Thyra skrev: Blir han ikke mett av fisk, bønner, grønnsaker, ris, pasta...? Nei.
Thyra Skrevet 23. april 2019 #12 Skrevet 23. april 2019 4 minutter siden, Sylveon skrev: Nei. Fordi han ikke liker det, og derfor ikke spiser seg ordentlig mett, eller?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #13 Skrevet 23. april 2019 Jeg haf bare noen småtips som fungerte for meg i min knipende periode: Havregryn koster nesten nada, og havregrøt gir mye energi om morgenen. Det og en banan eller litt melk i, er en mettende frokost. Fetere melk metter bedre enn ekstra lett. Wasaknekkebrød er veldig rimelig. Hvilke matbutikker har du tilgang til? Last ned mattilbud og få en helhetlig oversikt over tilbud de ulike butikkene har hver uke. Kjøp inn bokser om ikke du har det, og frys ned middager. For eksempel å lage opp masse pizzaboller og fryse ned, slik at man kan ta opp i ny og ne. Har dere familie eller venner i nærheten og kunne gått på middag til dem? Jeg tror jeg er på middag hos familie og 2-3 ganger i uken, og det merker jeg hjelper på lommeboka. Anonymkode: aec9c...7b3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2019 #14 Skrevet 23. april 2019 Hvordan er budsjettet deres? Vi er 3 i familien og har klart oss mindre enn SIFO-budsjettet. Vi planlegger og handler basisvarer på tilbud. Anonymkode: 6b719...9ec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå