MiniMaya Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Hei! skal snart på sydentur med samboer. Masse bading og soling står på programmet. Men, er jo selvsagt den uka jeg har mensen. ( ved mindre spiren sitter inne den tid) Hva bør jeg gjøre? Er ikke så keen på å starte med pilla igjen -samtidig, er veldig ekkelt med tampong, mensen, sand, bikini og masse bading.
Mokkilokki Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 (endret) Du kan gå til legen å få Primolut som man starter på 3 dager før forventa mens. Ulempen er at den kan rote til syklusen i etterkant, ikke nødvendigvis. Mener en kan kan ta i 10 dager og mens pleier og komme tilbake etter 2-3 av pillestopp. Det er vel litt forskjellig. Den fungerer ikke som prevensjon. Men du bør sjekke om du er gravid før du starter hvis det er det du tenker på Endret 16. april 2019 av Mokkilokki
Eneri Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 Du kan få piller på resept som utsetter mensen. Betinger at du vet når du venter menstruasjon, for du må begynne å ta med før forventet mens. Mener er heter Primolut. NB: jeg vet INGENTING om hvordan det er å ta disse mens man samtidig forsøker å bli gravid, altså at man kan være gravid uten å vite det enda når man starter på tablettene.
Mut Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 Bruk mens kopp. Det funker så mye bedre enn tampong og du kan bade og gå i bikini som normalt😊 8
MiniMaya Skrevet 20. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2019 Takk for tips! Jeg slet veldig med uregelmessig mens etter jeg slutta på pilla -er derfor jeg ikke vil gå på P-piller en liten mnd for å utsette mens. Hvis uregelmessig mens er en bivirkning tror jeg at jeg står over. Men tusen takk! Ante ikke at det fantes
MiniMaya Skrevet 20. april 2019 Forfatter #6 Skrevet 20. april 2019 På 16.4.2019 den 16.04, Mut skrev: Bruk mens kopp. Det funker så mye bedre enn tampong og du kan bade og gå i bikini som normalt😊 Det har jeg aldri tenkt på! Takk! Det er jo mye bedre enn å gå med en våt tampong med mens i på stranda. Har du noe merke å anbefale? Garantert at den ikke faller ut? ( for det hadde vært SYKT flaut) hehe
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #7 Skrevet 20. april 2019 Primolut er toppers 😊 Men bør selvsagt ikke taes om du er gravid! Hadde heller brukt kondom i 2-3 uker før, og ta graviditetstest før du starter. Du får mensen noen dager etter pilleslutt. Jeg hadde fraværende mens, hadde ikke hatt mens på 8-9 mnd, så jeg skulle ta to Primolut-kurer med 4 ukers mellomrom, for å få igang... Ble gravid etter første kuren... haha... Det var første barn. Tok primolut før jeg ble gravid med nr to også 😉 Anonymkode: 6de5e...ae3
Mut Skrevet 20. april 2019 #8 Skrevet 20. april 2019 3 timer siden, MiniMaya skrev: Det har jeg aldri tenkt på! Takk! Det er jo mye bedre enn å gå med en våt tampong med mens i på stranda. Har du noe merke å anbefale? Garantert at den ikke faller ut? ( for det hadde vært SYKT flaut) hehe Husker ikke merket på min, får kjøpt på apoteket😊 Den detter definitivt ikke ut.🙈 Bare pass på at den folder seg ordentlig ut når du setter den inn så er det heller ingen lekkasje.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2019 #9 Skrevet 20. april 2019 3 hours ago, MiniMaya said: Det har jeg aldri tenkt på! Takk! Det er jo mye bedre enn å gå med en våt tampong med mens i på stranda. Har du noe merke å anbefale? Garantert at den ikke faller ut? ( for det hadde vært SYKT flaut) hehe Menskopp er genialt, men krever litt øvelse å sette inn riktig. Så ville tørrtrent litt før ferien for sikkerhets skyld. Og ja, den detter absolutt ikke ut (og litt avhengig av hvor mye du blør, trenger du bare tømme den to ganger om dagen, mye smidigere enn bind/tamponger). Jeg har en DivaCup, men den er kjøpt i USA for typ ti år siden (like lenge siden jeg brukte penger på bind/tamponger 😊). Men tror ikke det er *så* stor forskjell på de ulike merkene, heller. Anonymkode: 0a0dd...abe 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #10 Skrevet 21. april 2019 Jeg bruker organicup og er superfornøyd! Klipper litt av på tuppen av den for den syns jeg jeg kunne kjenne litt. Går helt fint å få den ut igjen selv om. Koster vel mellom 200 og 300 kr og man kan bruke den k ti år! Jeg tømmer min kun en gang om dagen. Kanskje to i starten. Krever litt jobb å bli vant til å få den inn og ut, men når du kan det er det helt fantastisk! Jeg skulle ønske jeg hadde visst om dette tidligere. Foruten lirt menssmerter så merker jeg nå ikke at jeg har mensen når jeg bruker menskoppen. Du bør gi det en sjanse! 😊 og ikke gi opp selv om du syns det er litt knotete i starten. Det syns jeg også, men nå er jeg som sagt superfornøyd!! Anonymkode: 71f99...e2e
BMF Skrevet 22. april 2019 #11 Skrevet 22. april 2019 Du kan få resept på piller som begrenser blødningen masse. Husker ikke navnet på dem, men de virker bra.
MiniMaya Skrevet 5. juli 2019 Forfatter #12 Skrevet 5. juli 2019 (endret) Vil bare si at jeg fikk øvd meg på menskopp og brukte den på ferie og jammen skal jeg bruke den på sommerferien også. Tusen tusen takk for svar! Deilig å slippe å bruke P piller eller ligende som kan «ødelegge» syklusen min. Håper jeg er så heldig at kanskje spiren sitter på slutten av ferien ( lov å håpe ivertfall) Endret 5. juli 2019 av MiniMaya 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå