AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Del Skrevet 16. april 2019 Hei, jeg har mistet min BankID og trenger ny. Ringte banken min, men de fortalte at man må ha personlig oppmøte hos dem for å få utlevert BankIDen. Begge bankene mine har kun kontorer i byer jeg ikke bor i. Må jeg skaffe meg en bank som har lokale i min by for å få BankID? Finnes det noen offentlige institusjoner som deler ut BankID? Skatteetaten bruker jo funksjonen. Anonymkode: 7d861...7cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #2 Del Skrevet 16. april 2019 Spør om du kan hente på posten. Anonymkode: b3c8d...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #3 Del Skrevet 16. april 2019 Jeg fikk tilsendt i posten. Aldri hørt om noen banker som ikke sender med post.. Anonymkode: 39f71...1bd 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 16. april 2019 #4 Del Skrevet 16. april 2019 Du fikser det i nettbanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 16. april 2019 #5 Del Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, #Rasshøl skrev: Du fikser det i nettbanken. Hvordan kommer man inn i nettbanken uten BankID? Jeg har alltid fått i posten. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #6 Del Skrevet 16. april 2019 Her tror jeg du må ringe en gang til, eller sende mail. Jeg har aldri måtte møte opp personlig i banken for å hente ut kodebrikke, og jeg har vel nå rundt 4 banker med fire forskjellige bankbrikker. Er også ganske flink på å miste bankbrikkene, så de sender så fort jeg spør. Anonymkode: cc438...f76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 16. april 2019 #7 Del Skrevet 16. april 2019 Akkurat nå, -jk- skrev: Hvordan kommer man inn i nettbanken uten BankID? Jeg har alltid fått i posten. Har du ikke nettbank nå? Du har vel en gammeldags kodebrikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 16. april 2019 #8 Del Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, #Rasshøl skrev: Har du ikke nettbank nå? Du har vel en gammeldags kodebrikke? Når OP mangler BankID så antar jeg det er kodebrikken som mangler. Om man da ikke har BankID på mobil så kommer man jo ikke inn i nettbanken og får gjort slikt. De fleste som finner ut at de mangler kodebrikken bruker den kun til å aktivisere BankID på mobil på nytt når de bytter SIM-kort eller telefon. Da har den ikke blitt brukt på kanskje flere år. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest #Rasshøl Skrevet 16. april 2019 #9 Del Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, -jk- skrev: Når OP mangler BankID så antar jeg det er kodebrikken som mangler. Om man da ikke har BankID på mobil så kommer man jo ikke inn i nettbanken og får gjort slikt. De fleste som finner ut at de mangler kodebrikken bruker den kun til å aktivisere BankID på mobil på nytt når de bytter SIM-kort eller telefon. Da har den ikke blitt brukt på kanskje flere år. I nettbanken min kan man logge inn uten bankid, kun med kodebrikken og personlig kode. Jeg regnet med at Ts. kunne logge inn på den måten. Kodebrikke får man i posten, til folkeregisteret adresse. Det er kun å ringe banken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #10 Del Skrevet 16. april 2019 Just now, -jk- said: Når OP mangler BankID så antar jeg det er kodebrikken som mangler. Om man da ikke har BankID på mobil så kommer man jo ikke inn i nettbanken og får gjort slikt. De fleste som finner ut at de mangler kodebrikken bruker den kun til å aktivisere BankID på mobil på nytt når de bytter SIM-kort eller telefon. Da har den ikke blitt brukt på kanskje flere år. Ja, er kodebrikken jeg har mistet og som banken ikke vil sende meg. Ringte og spurte dem igjen og da sa de at de kunne sende meg brikken, men da ble det 400 kroner i transport + 150 kroner for brikken. Så jeg kan få brikken, men da må jeg betale temmelig stiv pris. Var Bank2 jeg snakket med. TS Anonymkode: 7d861...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #11 Del Skrevet 16. april 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her tror jeg du må ringe en gang til, eller sende mail. Jeg har aldri måtte møte opp personlig i banken for å hente ut kodebrikke, og jeg har vel nå rundt 4 banker med fire forskjellige bankbrikker. Er også ganske flink på å miste bankbrikkene, så de sender så fort jeg spør. Anonymkode: cc438...f76 Hvorfor har du forskjellige bankbrikker? Jeg har kundeforhold til tre banker og bruker samme kodebrikke. Anonymkode: b547d...553 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #12 Del Skrevet 16. april 2019 Det høres rart ut at du må betale så mye. Jeg har aldri betalt for noe sånt. Jeg har fått til sendt ny kodebrikke til min adresse uten noe betaling tidligere. Er banken din alltid litt vanskelig og dyr? Anonymkode: 372ec...e39 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Del Skrevet 16. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, er kodebrikken jeg har mistet og som banken ikke vil sende meg. Ringte og spurte dem igjen og da sa de at de kunne sende meg brikken, men da ble det 400 kroner i transport + 150 kroner for brikken. Så jeg kan få brikken, men da må jeg betale temmelig stiv pris. Var Bank2 jeg snakket med. TS Anonymkode: 7d861...7cf Mannen rotet vekk sin kodebrikke. Fikk ny tilsendt i posten helt gratis. Vurdert å skifte bank? Anonymkode: cdf1e...197 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 16. april 2019 #14 Del Skrevet 16. april 2019 Betale for å få ny kodebrikke?? Har jeg aldri hørt om. Min gamle kodebrikke holdt på å gå tom for batteri, så jeg kontaktet banken og ba om en ny. De deaktiverte den gamle og sendte en ny i posten. Nordea. Men jeg gjorde det via nettbanken, da, siden jeg fortsatt fikk logget på med den gamle brikken. Høres ut som en lite serviceinnstilt bank du har! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #15 Del Skrevet 16. april 2019 Altså, opprett en konto i en annen bank og få bankbrikke derfra. Så ville jeg flytta hele kundeforholdet, høres ut som en drittbank.. Anonymkode: 256e7...3db 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Del Skrevet 16. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Det høres rart ut at du må betale så mye. Jeg har aldri betalt for noe sånt. Jeg har fått til sendt ny kodebrikke til min adresse uten noe betaling tidligere. Er banken din alltid litt vanskelig og dyr? Anonymkode: 372ec...e39 4 hours ago, AnonymBruker said: Mannen rotet vekk sin kodebrikke. Fikk ny tilsendt i posten helt gratis. Vurdert å skifte bank? Anonymkode: cdf1e...197 25 minutter siden, Hedda-78 said: Betale for å få ny kodebrikke?? Har jeg aldri hørt om. Min gamle kodebrikke holdt på å gå tom for batteri, så jeg kontaktet banken og ba om en ny. De deaktiverte den gamle og sendte en ny i posten. Nordea. Men jeg gjorde det via nettbanken, da, siden jeg fortsatt fikk logget på med den gamle brikken. Høres ut som en lite serviceinnstilt bank du har! 6 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, opprett en konto i en annen bank og få bankbrikke derfra. Så ville jeg flytta hele kundeforholdet, høres ut som en drittbank.. Anonymkode: 256e7...3db Takk. Har snakket med Nordea nå og skal opprette konto der. Virker som Bank2 kun er for kunder som bor i Oslo. TS Anonymkode: 7d861...7cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 17. april 2019 #17 Del Skrevet 17. april 2019 19 timer siden, #Rasshøl skrev: I nettbanken min kan man logge inn uten bankid, kun med kodebrikken og personlig kode. Jeg regnet med at Ts. kunne logge inn på den måten. Kodebrikke får man i posten, til folkeregisteret adresse. Det er kun å ringe banken. Kodebrikke+personlig kode ER jo selve bank-id... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #18 Del Skrevet 17. april 2019 2 minutter siden, Anim92 skrev: Kodebrikke+personlig kode ER jo selve bank-id... Nei, det er en påloggingsmåte for å bruke bank-id. Finnes vel veldig få som bruker kodebrikke og lignende i dag? Bank id på sms og i app er i ferd med å ta over. I min bank holder det at jeg ringer de for å få tilsendt en kode som aktiviserer appen. Trenger ikke å få noe i posten eller ved oppmøte. Anonymkode: e4a71...da3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 17. april 2019 #19 Del Skrevet 17. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er en påloggingsmåte for å bruke bank-id. Finnes vel veldig få som bruker kodebrikke og lignende i dag? Bank id på sms og i app er i ferd med å ta over. I min bank holder det at jeg ringer de for å få tilsendt en kode som aktiviserer appen. Trenger ikke å få noe i posten eller ved oppmøte. Anonymkode: e4a71...da3 BankID på mobil bruker hverken SMS eller app, det ligger i SIM-kortet (sim toolkit). Men for å aktivisere det på nytt SIM-kort eller ny mobil må man jo ha kodebrikken. Kodebrikken er "hoved-bankID" om man kan si det slik. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 17. april 2019 #20 Del Skrevet 17. april 2019 6 minutter siden, -jk- skrev: BankID på mobil bruker hverken SMS eller app, det ligger i SIM-kortet (sim toolkit). Men for å aktivisere det på nytt SIM-kort eller ny mobil må man jo ha kodebrikken. Kodebrikken er "hoved-bankID" om man kan si det slik. Jeg har aldri hatt en eneste kodebrikke, men har bank-ID på mobil. Fikk bare en kode på e-post og en annen på sms første gang jeg skulle bruke den. Null problem (Sr-bank). I S-banken er det kun SMS, ingen kodebrikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå