Gå til innhold

Sykemelding med ekstra vakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg betalt for ekstra vakt utenfor min faste turnus hvis jeg blir sykemeldt? 

Anonymkode: 0a651...e6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er avtalt mer enn 14 dager i forveien fikk vi på jobben vår ihvertfall (kommune). 

Anonymkode: 3af5a...606

AnonymBruker
Skrevet

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får jeg betalt for ekstra vakt utenfor min faste turnus hvis jeg blir sykemeldt? 

Ekstravaktene regnes som et separat arbeidsforhold adskilt fra din faste turnus i sykepengesammenheng.

Derfor er det blant mange andre ting krav om:

-4 ukers opptjeningstid

-at du ikke har hatt mer enn 14 dagers opphold mellom vaktene.

-du får bare sykepenger i arbeidsgiverperioden for ekstravakter du var satt opp på.

Så med andre ord, har vaktene hatt et visst omfang og varighet er du sikret sykepenger.

Anonymkode: 14ebc...8aa

AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt på deg ekstravakter i påsken og sykemeldt deg? 

Anonymkode: 62d14...c3e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjelder ikke påsken! Skal jobbe jeg,  hele påsken.  Var sykemeldt to uker siden og vanlig turnus for meg er 24 timer per uke, jeg hadde fått 4 timer lenger skift to dager den uken.

Får jeg betalt for de 4 timene eller ikke er spørsmålet? 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det gjelder ikke påsken! Skal jobbe jeg,  hele påsken.  Var sykemeldt to uker siden og vanlig turnus for meg er 24 timer per uke, jeg hadde fått 4 timer lenger skift to dager den uken.

Får jeg betalt for de 4 timene eller ikke er spørsmålet? 

Se svaret mitt over.

Har du aldri tidligere jobbet ekstravakter, men nå når du var satt opp til å jobbe 4 timer ekstra ble du syk? Da kan du bare glemme å få sykepenger for de vaktene.

Det er svaret

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se svaret mitt over.

Har du aldri tidligere jobbet ekstravakter, men nå når du var satt opp til å jobbe 4 timer ekstra ble du syk? Da kan du bare glemme å få sykepenger for de vaktene.

Det er svaret

Feil.

ts, du får betalt for det du skulle jobbet.

Anonymkode: c0f0d...16d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se svaret mitt over.

Det er svaret

Hvor har du dette fra? Det er helt feil -man får betalt for avtalte ekstravakter om man blir syk, som en lenger opp her skriver. 

Anonymkode: eb66a...78b

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se svaret mitt over.

Det er svaret

Jeg jobber ekstra mange timer i måneden og har brukt 1 egenmelding og vært sykemeldt 1 gang tidligere på 4 år så den holdningen der holder jeg meg frabedt ifra om at du trur om meg.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ekstra mange timer i måneden og har brukt 1 egenmelding og vært sykemeldt 1 gang tidligere på 4 år så den holdningen der holder jeg meg frabedt ifra om at du trur om meg.

Æsj. skal det så lite til før du føler deg krenket?

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du dette fra? Det er helt feil -man får betalt for avtalte ekstravakter om man blir syk, som en lenger opp her skriver.  

Anonymkode: eb66a...78b

Å ja. Alt er svart hvitt for deg. Er nok ikke så enkelt kjære deg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...