Gå til innhold

Sove på eget rom

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når begynte du å legge mini på eget soverom å hvordan gikk det? 

Ammet du, hvordan gjorde du det da på natten? Viss du avvente nattamming, hvordan gjorde du det?

Spørr av ren nysgjerrighet 

(Wæ beklager viss det er skrivefeil, er litt blind i ord veien fortiden, hahah)

Anonymkode: 5e6c2...4d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Faktisk lå babyen på eget rom fra han var noen uker gammel. Først sov han i bærebagen til vognen, plassert ved siden av sengesiden min. Så flyttet vi han inn på eget rom, men det var litt rar planløsning i det rekkehuset, så døren inn til babyens rom var inne på vårt rom. Så vi kunne se inn til babyen og høre hver minste lyd.

Jeg pleide å stå opp om natten og ta med ungen ut i stuen når han skulle ammes. Kjøpte en  ny flott lenestol/godstol i stuen til det. Der satt jeg bakoverlent og ammet om nettene. Veldig god stol. 

Jeg ammet til barnet var 11,5 måneder. Husker ikke når jeg kuttet nattamming, men tror det var rundt 9 mnd, da eksen (barnefaren) ble nødt til å hjelpe meg og trådde til om nettene også. Han ga barnet smokken når det var skriking på natta. Kan ikke huske ungen insisterte på amming om natta. Det gikk greit å avvenne både på natt og dag. Ga bare smokk om natta, og fullkornsvelling om morgenen og dagen, samt vanlig føde.

Det var først når babyen ble liten gutt på tre år at eksen min kom på ideen å ta han over i vår seng hver morgen, for å få sove lenger. Og fra da av var det gjort. Da SKULLE gutten sove hos oss, og etterhvert begynte han å forlange og få legge seg der om kvelden også, og sove hele natten i dobbeltsengen. Eksen insisterte på at det var greit og ville det, igjen for å få sove lenger om morgenen (ungen våknet mellom 5 og 6, året rundt...)

Så. Det var litt motsatt hos oss altså. Vi fikk en stor unge i sengen vår, ikke en baby. 

Endret av Million
Gjest WhisperingWind
Skrevet

10 mnd. Ville han skulle være vant med å sove alene før bhg start.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, WhisperingWind said:

10 mnd. Ville han skulle være vant med å sove alene før bhg start.

Lurt :)

Gjest Albbas
Skrevet

1.5 år. Sluttet med nattamming ca samtidig. Men han sov i dobbeltseng, så jeg la meg sammen med han når han våknet på natta, og det gjør vi fortsatt (2.5 år) hvis han våkner. Skulle egentlig ønske han heller gikk inn til oss på natta, men han er veldig bestemt på å sove i sin seng. :P vi må strengt tatt ikke sove hos han hvis han våkner, men jeg foretrekker hvertfall å legge meg der og sove videre med en gang, i stedetfor å holde meg våken til han sovner igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Åå det var jo litt kjipt at det ble sånn.. Mini her sover i egenseng men blir tatt bort i vår for amming evt om morningen, men hun tar jo større plass en meg og faren tilsammen hehe.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Albbas said:

1.5 år. Sluttet med nattamming ca samtidig. Men han sov i dobbeltseng, så jeg la meg sammen med han når han våknet på natta, og det gjør vi fortsatt (2.5 år) hvis han våkner. Skulle egentlig ønske han heller gikk inn til oss på natta, men han er veldig bestemt på å sove i sin seng. :P vi må strengt tatt ikke sove hos han hvis han våkner, men jeg foretrekker hvertfall å legge meg der og sove videre med en gang, i stedetfor å holde meg våken til han sovner igjen. 

Støtter den. Ofte jeg ikke gidder å legge mini bort igjen i egen seng viss jeg ammer om natten for da kan jeg sove mens vi ammer, mens faren mener det blir litt liten plass med oss alle tre i sengen 😂

AnonymBruker
Skrevet

Barna våre lå på egne rom fra de kom hjem fra klinikken og det har gått helt fint. Jeg ammet heller ikke. De fikk MME (har problem med brystene mine).

Anonymkode: 573bd...ec6

AnonymBruker
Skrevet

Vi har stor tro på nærhet og kontakt, og lar barnet selv styre når det trenger tryggheten vår, så her samsover vi til barnet selv ønsker å ligge på eget rom. Hun er nå 7 år. Hun har hatt små perioder der hun ville sove på eget rom, og det har vi støttet henne i, men hun kommer tilbake, og det er også greit.

Anonymkode: 883e6...aa0

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har stor tro på nærhet og kontakt, og lar barnet selv styre når det trenger tryggheten vår, så her samsover vi til barnet selv ønsker å ligge på eget rom. Hun er nå 7 år. Hun har hatt små perioder der hun ville sove på eget rom, og det har vi støttet henne i, men hun kommer tilbake, og det er også greit.

Dette likte jeg ♡ 

Anonymkode: 11e06...0a0

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette likte jeg ♡ 

Anonymkode: 11e06...0a0

❤️ 

Ser jeg glemte å svare på det med amming. Ja jeg ammet. Om natten så ammet jeg i senga, var bare en gang iløpet av natten. Måtte alltid skifte bleie da så da måtte vi inn på badet. Når hun var ca 2 mnd så hadde jeg lest et sted at noen ganger så lagde vi mammaer et behov hos barnet med å amme på natta, at selv om den lille gav lyder fra seg så var det ikke sikkert at det var fordi den var sulten. Jeg selv var alltid rask med å legge til puppen når det kom lyder. Rådet var å avvente litt for å se om det kun var lyder for at babyen så sov videre, og første gangen jeg da prøvde det så sovnet babyen igjen. Og siden sov babyen fra ca 23 til 06 uten amming. Vi følte oss heldige at det fungerte, og siden er vel dette en av veldig få ting på 7 år hvor konkrete tips har fungert 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...