Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest liselotta2222
Skrevet

Ja, nå er krøllene på moten igjen, og hele landet kaster seg på nytt inn i "permanentbølgen" :roll:

Må si det er rimelig tragisk at såpass mange er så motefikserte, men det som er enda mer tragisk er at det finnes noe som heter KRØLLTANG.

Hvorfor gå å ta en permanent som ødelegger håret totalt?

Man kan jo for eksempel flette håret hjemme å få krøller/bølger, og man kan jo som sagt bruke denne beryktede krølltanga.

Permanent ser ofte ikke bra ut heller, så hvorfor gjør dere det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg gjør det fordi jeg trives med krøller. Har hatt krøller siden jeg var 15, og følger derfor ikke moten. :wink:

Men nå har jeg ganske stritt hår, fordi jeg ønsker å beholde mitt lange hår fint. Selvfølgelig sliter det på håret, men det kan det faktisk være verdt. :wink:

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å bry deg om akkurat det.... Og hvorfor er det så tragisk at folk tenker mote? Synes det er helt flott jeg!

Og at permanent ofte ikke ser bra ut er DIN mening. Så...hmm...finnes vel andre ting å henge seg opp i vel?

Fysj og fy...Permanent!!! Nei og nei...

Gjest Anonymous
Skrevet
Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å bry deg om akkurat det.... Og hvorfor er det så tragisk at folk tenker mote? Synes det er helt flott jeg!

Og at permanent ofte ikke ser bra ut er DIN mening. Så...hmm...finnes vel andre ting å henge seg opp i vel?

Fysj og fy...Permanent!!! Nei og nei...

blæ blæ blæ. "skjønner ikke at du henger deg opp i moten jeg", blæ blæ blæ.

hvorfor kan ikke du bare skjønne at jeg gjør det??

ja dette er MIIIIN mening som jeg følte for å uttrykke :roll::roll::roll:

Skrevet

De nye permanentene er mer skånsomme enn de som var forrige gang permanent var moderne.

Daglig bruk av krølltang er minst like ille for håret som en permanent.

Hår vokser ut igjen.

Skrevet

Tror det er mange dumme mennesker her på KG's forum for Velvære,klær og kosmetikk jeg :sjarmor:

Det er dumt å ta permanent, man kan i verste fall få stålull hår av det, i beste fall får man de kokette lokkene man alltid har drømt om.

Det er dumt å bleke håret, i verste fall kan man få stålull hår av det eller det "brennes" av, i beste fall blir livet mye festligere(blondes have more fun,right?).

Det er dumt å vokse bikinilinjen, i verste fall kan man ende opp med en pryd som ser ut som den har blitt rammet av meslinger, i beste fall blir det så glatt og fint så..

Det er dumt å bruke flotte hudpleieprodukter, i verste fall kan det gå så hardt utover matbudsjettet at man må leve på nudler i mange mange dager, i beste fall fungerer de produktene meget bra og man blir kvitt sine hudproblemer.

osv osv osv

Gjest gjest1
Skrevet

Hadde permanent i 8 og 9 klasse, og håret ble ikke ødelagt. Slutt å vær så sinna :(

Skrevet

Hvorfor ta vare på håret som allikevel klippes av om en stund? Hvorfor ikke se tøff ut i stedet? Det er jo mote med kort hår også, så blir håret ødelagt er det bare å *klipp-klipp*

Har ikke fått med meg at dette er mote heller jeg da. Må vel si at den siste tids mest-mulig-flatt-hår passer min hårtype bedre enn volum-mote ala Nanny Fine. Men - moten kommer uansett hva du og jeg vil. OG det var jo stas da - med korketrekkerkrøller i laaang bleket hår :ler::tunge1:

Skrevet

Regelmessig bruk av krølltang og rettetang er minst like skadelig for håret som å ta permanent. Og veldig tidkrevende i tillegg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Ja, nå er krøllene på moten igjen, og hele landet kaster seg på nytt inn i "permanentbølgen" :roll:

Må si det er rimelig tragisk at såpass mange er så motefikserte, men det som er enda mer tragisk er at det finnes noe som heter KRØLLTANG.

Man kan jo for eksempel flette håret hjemme å få krøller/bølger, og man kan jo som sagt bruke denne beryktede krølltanga.

Fy faen nå har du lite å gjøre som bekymrer deg over dette.

Gjest trå-s
Skrevet

Fy faen nå har du lite å gjøre som bekymrer deg over dette.

hadde satt pris på om slike snørrtryner som deg holdt kjeft jeg :)

og ang deres tåpelig argument om at krølltenger sliter like mye: det er FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIL!

Det finnes noe som heter varmebeskyttende spray, det kan fiiiiiiiiiiiiiiiint brukes før man krøller håret.

Hilsen trådstarter.

Gjest Anonymous
Skrevet

hadde satt pris på om slike snørrtryner som deg holdt kjeft jeg :)

og ang deres tåpelig argument om at krølltenger sliter like mye: det er FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIL!

Det finnes noe som heter varmebeskyttende spray, det kan fiiiiiiiiiiiiiiiint brukes før man krøller håret.

Hilsen trådstarter.

Ooooiiiiii, du har tydeligvis fasiten på alt du. Vi dumminger som tar permanent må bare bøye oss i støvet. Du har et bra liv om det der er dine største bekymringer. :flekke:

Gjest gjest1
Skrevet

Trådstarter, her er det bare en ting å si:

:hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

*Venter på at trådstarter skal komme med bevis på at hun i det hele tatt vet hva hun snakker om.*

Skrevet

Bilder av folk med permanent av dagens mote? Ligner neppe på det vi hadde på 80-tallet....

Gjest hjalmarlover
Skrevet

:ler: Denne tråden var gøy å lese...

Ja,greit at permanent skader håret,men det er så mye annet også som gjør det...Bleking,krølltang,UV-stråler osv,men heldigvis kan jo håret nesten alltid behandles.

Takk Gud for det.... :bukke:

Og tenk på alt du VELGER å gjøre som er myyyyyye mer skadelig enn permanent. For eksemple hvordan vi behandler kroppen vår....Røyking,drikking,usunn livsstil osv osv. Dette er bedre å fundere på. Om håret er slitt spiller igrunnen ikke så stor rolle når alt kommer til alt-for de fleste av oss!

Skrevet

Hvordan skal krøllene se ut nå da? Jeg har naturlig fall i håret. Kanskje jeg kan utnytte det. Bruker ofte å føne det glatt. Burde kanskje slutte med det nå. Noen som har linker til bilder av "moderne krøller"? ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Og som kjent: håret vokser alltid ut igjen... :-)

Gjest trå-s
Skrevet
Og som kjent: håret vokser alltid ut igjen... :-)

ville du tatt permanent da?

til dere andre ----> Bevis my :flekke::eeeh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...