Gå til innhold

Noen her som har fått mellomfinansiering til boliglån?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer det egentlig? Har en leilighet. Kjøpte den for 2mill. Hadde 300 000kr i EK. Har nå betalt ned på lånet i 2,5år. Har det noe å si ifht mellomfinansiering? 

Anonymkode: 98fd2...dac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mellomfinansiering er jo et korttidslån med høyere rente enn vanlige boliglån (det var i alle fall det i Dnb som jeg lånte hos). Men man må jo være låneverdig/kredittverdig for å få det.

Dette er en lånetype som gis når man "står i mellom to boliger", kjøp og salg. For mange er det snakk om bare noen uker, eller få måneder. Folk som skal selge større eneboliger eller dyre boliger, kan vel kanskje bli sittende litt lenger med mellomfinansieringslånet, da dette er boliger som kan ta lenger tid å selge.

Jeg kjøpte en blokkleilighet til meg selv, før vi offisielt hadde solgt rekkehusleiligheten vår (jeg og eksen). Vi visste jo at den var lettsolgt og ville gå for over prisantydning, men likevel er man jo litt nervøs.

Jeg fikk mellomfinansiering i 2016, da jeg flyttet ut av boligen jeg og eksen eide sammen, i forbindelse med skilsmisse. Mens jeg fremdeles bodde der, leitet jeg og fant en ny bolig, mindre og rimeligere i blokkleilighet, og søkte på lån på den. Fikk dette. Nå husker jeg faktisk ikke hvordan dette med mellomfinansieringen foregikk, men det var snakk om kanskje 800 000 for meg, og med en rente som jeg tror var mellom 5 og 6 %, men jeg husker altså ikke  sikkert (3 år siden).

Vi, altså eksen og jeg, måtte stille sikkerhet for hverandre i form av signatur på et skjema. Husker ikke hvorfor, men det var noe med det at vi eide boligen vi flyttet fra i fellesskap.

Du spør om det har noe å si for mellomfinansiering at du har betalt ned i 2,5 år? Hva mente du egentlig med det spørsmålet? Skal du ut på markedet igjen og kjøpe ny bolig, mener du, og trenger mellomfinansiering? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...