Gå til innhold

Sykemeldt før ulønnet permisjon, har man rett på sykepenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i fast 100% stilling, men har søkt om ulønnet permisjon fra mai. Er nå blitt langtidssykemeldt. Hvordan blir dette i praksis når jeg har søkt og fått innvilget ulønnet permisjon?

Anonymkode: fecf8...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i fast 100% stilling, men har søkt om ulønnet permisjon fra mai. Er nå blitt langtidssykemeldt. Hvordan blir dette i praksis når jeg har søkt og fått innvilget ulønnet permisjon?

Jeg trakk permisjonssøknaden. 

Anonymkode: 90259...8a5

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trakk permisjonssøknaden. 

Anonymkode: 90259...8a5

Hvordan reagerte arbeidsgiver på dette?

ts

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har ingen betydning og du får sykepenger fordi:

-Det er status på sykmeldingstidspunktet som er avgjørende, og da var du i arbeid der.

-Det kan ha betydning for arbeidsgivers plikt til å betale sykepenger i arbeidsgiverperioden, men siden du skriver at du er langtidssykmeldt så antar jeg at arbeidsgiverperioden er over.

Anonymkode: 1d131...e77

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2019 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Det har ingen betydning og du får sykepenger fordi:

-Det er status på sykmeldingstidspunktet som er avgjørende, og da var du i arbeid der.

-Det kan ha betydning for arbeidsgivers plikt til å betale sykepenger i arbeidsgiverperioden, men siden du skriver at du er langtidssykmeldt så antar jeg at arbeidsgiverperioden er over.

Anonymkode: 1d131...e77

Arbeidsgiverperioden ja, hvor lenge er den? 14 dager? Jeg er sykemeldt 4 uker av arbeidsperioden før permisjon.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...