AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #1 Skrevet 16. april 2019 Hva er din terskel for når du ringer politiet ved høylytt bråk av russebiler på nattestid? Hvor lenge "må" de bråke før du ringer? Har det noe å si for din del, i forhold til om du ringer eller ei, om barnet/barna dine får sove, men ikke du? Jeg har en høy terskel for å ringe politiet, vil liksom ikke plage slike offentlige instanser unødig. Jeg tenker gjerne at det ikke er så viktig om jeg ikke får sove, selv om jeg må på jobb dagen derpå. Samtidig kommer det ofte nyheter i nettavisene dagen derpå om russebråk og politi. Hva tenker du? Anonymkode: 0bca5...001
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 Jeg hadde ringt med en gang dersom det var etter 11 på kveld her. Bor i et veldig tett bebodd nabolag med masse unger i tillegg så her får de ikke mange sjanser. Har ikke unger selv, og klarer selv å sove gjennom bråk. Men man «plager» ikke politiet ved å melde inn, de prioriterer jo saker etter alvorlighetsgrad, så det er bare å ringe inn og så får politiet selv vurdere om de har kapasitet til å håndtere bråkete russ. Anonymkode: a7741...c12 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #3 Skrevet 16. april 2019 I fjor ringte jeg kl 3 og de hadde holdt på i 2 timer. Bor i et avsides boligfelt med bare småbarnsfamilier, så det var jo helt meningsløst at de skulle stå her. Snakket med russen selv først naturligvis, men de var midlertidig plaget med et ekstremt kortidsminne😅 Anonymkode: 5b8df...5f2 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #4 Skrevet 16. april 2019 Hvis det høres ut som en normal fest, og ikke helt ville tilstander så hadde jeg ikke ringt. Er noen få netter i løpet av et helt år dette gjelder, synes de fortjener å få feste litt. (Som sagt normale festlyder og støy, ikke ville tilstander). Anonymkode: 3fd78...4cc 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #5 Skrevet 16. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvis det høres ut som en normal fest, og ikke helt ville tilstander så hadde jeg ikke ringt. Er noen få netter i løpet av et helt år dette gjelder, synes de fortjener å få feste litt. (Som sagt normale festlyder og støy, ikke ville tilstander). Anonymkode: 3fd78...4cc Det er ikke fest det er snakk om. Det er snakk om russebusser som kjører forbi og bråker med svært høylytt musikk. Jeg bor i et tettbebygd strøk med mange barnefamilier. ts Anonymkode: 0bca5...001 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 Jeg har nok lav terskel for å ringe. Vi skal sove, ungene skal sove, og det bråket er ekstremt! For noen år siden da vi bodde mer sentralt, pleide russen å stå på en parkeringsplass et steinkast fra huset vårt. Bassen gjorde så senga vibrerte og glassene spratt rundt i skapene. Og sånt er faktisk ikke greit selv om man bor sentralt. Anonymkode: c2638...b91 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det høres ut som en normal fest, og ikke helt ville tilstander så hadde jeg ikke ringt. Er noen få netter i løpet av et helt år dette gjelder, synes de fortjener å få feste litt. (Som sagt normale festlyder og støy, ikke ville tilstander). Anonymkode: 3fd78...4cc Elsker det «er bare noen få dager i året»-argumentet. Når 17.mai endelig er over er det bare ett år til neste gang.., Anonymkode: 8987d...ae8 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 Det ENESTE jeg ringer politiet for, er dersom det kan forhindre at noen kommer fysisk til skade. Mine erfaringer med politiet er ikke akkurat positive. Anonymkode: 1ae9b...e30
Puny Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 Den er rimelig høy når det gjelder russen. Hvis barnet mitt i tillegg sov igjennom det, så ville jeg latt det ligge. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #10 Skrevet 16. april 2019 Jeg ringer aldri på grunn av russen. At barnet våkner litt, er dumt men jeg har forklart om russen og hun synes det er stas at de vil feire nær oss. 😊 Anonymkode: 1f1ea...f0d 3
Gjest NotYou Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 Ganske høy terskel når det gjelder russefeiringa.
Million Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 (endret) Jeg har så langt i livet klart meg uten å ringe til politiet ved russebråk. Det har holdt hardt noen ganger, særlig de årene da russen parkerte bussene sine rett bak huset vårt på en stor, tom fellesparkeringsplass og skrudde musikkanleggene på full guffe... Men vi ringte aldri politiet, bet tenna sammen og holdt ut. Det er jo bare for en kort periode. I dag derimot, er jeg blitt gammel eldre og sur og hadde nok ringt purken etter en time, om russen vekket meg midt på natten. Min nattesøvn er hellig for meg! Endret 16. april 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 Russen skal ta hensyn som alle andre. De må forstå at man ikke fester i tettbebygde strøk. Jeg ringer, gidder ikke å miste søvn fordi russen vil feste. Anonymkode: 84f72...57c 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 Kl 23 i boligfeltet Anonymkode: b4667...b30
Clefable Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 Jeg har samme terskel som med alle andre fester. Er det veldig forstyrrende og høylytt støy bryr jeg meg ikke om det er naboen over eller russ, men kunne ringt etter kl 23 dersom de står i boligfelt.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 Jeg ringte politiet kl 19 for et år siden. Da var russen i et hus her i boligfeltet som politiet pleier å komme til så si hver helg (ikke jeg som har ringt da). Det er et hus som er kjent for politiet pga ulike rusmidler, blant annet GHB. Da syns jeg det var OK å ringe så tidlig, før det skjedde noe som kunne ledet til en fæl hendelse. Politiet var her innen 5 minutter. Anonymkode: 4645d...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 Etter kl 23 ringer jeg hvis de blir stående i mer enn 5-10 minutter med høy musikk og bråk. Vi er ikke mye plaget, er bare en liten privat vgs her med ca 50 russ hvert år. Tidligere bodde vi nær skolen, og da ringte jeg først skolen. Hvis det ikke hjalp, var politiet neste. Har fått høre at jeg er gammeldags og ikke skjønner dette med russefeiring (vi ble ikke russ på yrkesfag i «gamle dager»). Anonymkode: 93228...204
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 Jeg tok dem selv i ørene i går. Like før midnatt og de startet full rulle musikk fra bilen. Jeg drøyde fem minutter før jeg gikk ut og var mammaen fra helvete. Men, jeg kjenner to av ungdommene som eier bilen. Terskelen min er svært, svært lav for å si fra, jage bort eller be dem dempe seg. Noe lenger for å ringe politiet. Tettbygd nabolag, det er lite grunn til å være her. Anonymkode: 085ca...630 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 Russetid eller ikke, etter 23 skal det være stille. Er det ekstremt høylytt bryr jeg meg ikke om hva klokka er, da ringer jeg inn en klage uansett. Går an å feire uten å være til sjenanse for alle rundt seg. Anonymkode: 783b6...fed 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 Jeg har ikke noe i mot russ, men hvorfor så jævli høy musikk? Anonymkode: 3f2cd...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå