AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #41 Skrevet 16. april 2019 16 minutter siden, gjest- silje skrev: Men minstesatsen har ikke noe med om en har rett på aap, slik som du først skrev. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/arbeidsavklaringspenger-aap-og-lønnet-arbeid Ifølge nav kan en fint jobbe når en mottar aap, helt opp til 59% faktisk, men ikke 60% eller over. Det står ingenting om at de tar utgangspunkt i inntekt. Har da ikke sagt det. Jeg sa ts allerede har over minstesats. Ikke at hun ikke kan søke. Anonymkode: 51819...fcc
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #42 Skrevet 17. april 2019 Jeg vil tro at dere må gjøre noe med bo-situasjonen deres, finne et rimeligere sted, samt disponere pengene mer fornuftig før det kan være snakk om noe hjelp fra det offentlige. Anonymkode: b43d6...ade 1
Sylveon Skrevet 17. april 2019 #43 Skrevet 17. april 2019 På 16.4.2019 den 7.44, AnonymBruker skrev: Jeg har utbetalt 17.500,- og det rekker virkelig ikke til alt,i bare faste utgifter går det 12.000 og til mat går det 3000,- resterende går da til et par regninger. Jeg har ikke engang nok til å fylle bensin på bilen... er så frustrert og lei meg for er itilegg gravid (høyt ønsket lenge)! Eier bolig derfor mye på bolig i måneden. Har samboer og han betaler allerede mye mer enn meg i måneden,og sitter igjen med lite men ikke mye. Har så vondt av å tenke på lønningen min for jeg er kronisk syk og greier ikke jobbe mer enn min faste stilling ellers skulle jeg gjerne tatt ekstravakter å fått opp inntekten! Å nå med et barn snart,vet ikke hvordan jeg skal få råd til alt jeg trenger selvom det blir kjøpt brukt! Har man rett på noe hjelp? Ett eller annet? Anonymkode: bac13...5cc Nei. Dere får barnetrygd. Her må dere se på muligheten for å redusere kostnadene fordi de er jo helt sinnsyke. Du betaler 12.000 kroner og samboeren din betaler mer enn deg? 😱😱 Bare du har mer i faste utgifter enn det jeg og samboer har hver måned! 😬 Betaler du 12.000 i husleie/på boliglånet hver måned så må dere vurdere om 1) boligen er verdt den stramme økonomien 2) selge boligen så dere får romsligere økonomi. Dere er voksne og skal bringe et barn inn til denne verden. Gratulerer. På tide å ta ansvar for egen økonomi. 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #44 Skrevet 17. april 2019 Dere må nok redusere utgiftene deres masse. Husk at når barnet begynner i barnehage koster den nesten 3000kr i mnd. Anonymkode: 1525d...880 1
Gjest Sozo Skrevet 17. april 2019 #46 Skrevet 17. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Abort? Anonymkode: 70433...0dd Her vil jeg anbefale TS og mannen å lære seg hva et budsjett er før jeg hadde foreslått abort. Skjønner god at du tar AB på denne. Du er slem.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #47 Skrevet 19. april 2019 På 16.4.2019 den 7.44, AnonymBruker skrev: Jeg har utbetalt 17.500,- og det rekker virkelig ikke til alt,i bare faste utgifter går det 12.000 og til mat går det 3000,- resterende går da til et par regninger. Jeg har ikke engang nok til å fylle bensin på bilen... er så frustrert og lei meg for er itilegg gravid (høyt ønsket lenge)! Eier bolig derfor mye på bolig i måneden. Har samboer og han betaler allerede mye mer enn meg i måneden,og sitter igjen med lite men ikke mye. Har så vondt av å tenke på lønningen min for jeg er kronisk syk og greier ikke jobbe mer enn min faste stilling ellers skulle jeg gjerne tatt ekstravakter å fått opp inntekten! Å nå med et barn snart,vet ikke hvordan jeg skal få råd til alt jeg trenger selvom det blir kjøpt brukt! Har man rett på noe hjelp? Ett eller annet? Anonymkode: bac13...5cc Kan du legge ut detaljert budsjett? Ser ut til at dere har 30 000 i utgifter i mnd. Eller mener du 12 000 i mnd totalt + mat? Jeg sparte mye på å bytte tlfabonnement. 129,- i mnd for 1GB med rollover. Bruker ikke mannen min all sin mobildata kan han overføre til meg, genialt. Internett spleiser vi med naboene. Har masse matapper som gir gratiskuponger og %. Bensin fyller jeg bare på dager bensinprisen er lav. Det varierer så du må holde litt øye, last ned bensinappen. Men når vi ikke vet mer om hvilke utgifter dere har blir det vanskelig. Ellers vet jeg ikke hvor fysisk eller psykisk krevende jobb du har, men stusser litt over at du da har overskudd til barn med en kronisk sykdom. For barnet vil være der når du kommer hjem fra jobb, så det blir på en måte som å gå fra en jobb til en annen. Barn er krevende! Anonymkode: 2cc0d...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå