Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du opplevd at noen personer i din omkrets, innen familie, jobb, vennegjeng osv  Kan være så snille mot andre, men ikke akkurat deg? Om det er pga kjemi, misunnelse  eller hva det er. Eller bare liker deg ikke. Men at de gjør det surt for deg også, lager kvalme rundt deg. Når du forteller andre om de, svarer de: Nei, er de slik, de er jo så hyggelige. Nei de kan ikke være så onde eller slemme. Hvordan forholder du deg til dette? Har du gjort noe med det, isåfall hva og hvordan? :) 

Anonymkode: ed96a...9a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg hadde noen helvetes år på grunnskolen og vgs. Var endelig ferdig og begynte på høyskole. Bodde i studentbolig og tenkte at nå skulle jeg være sosial.

Gikk bra , jeg fikk kontakt med noen. Det var ei som "alle" la merke til. Ikke fordi hun var så forbanna pen, men det var noe med hele jenta likevel. Veldig gode sosiale antenner. 

Hun blir fort kjent med folk, meg hilser hun ikke til. Går faen ikke lang tid før hun samler folk, meg inviterer hun ikke. Hater når folk er så enkle at de "faller" for slike. Hun kunne åpenbart mobbe ei som hadde et handicap også, ved å etterlikne bevegelsene hennes...likevel var hun likt. Hadde det vært jeg som mobbet personen hadde keg fått kjeft...

Anonymkode: fb847...28a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

*

AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver meg på jobb. Er alltid de få jeg ikke snakker til,  det er gjerne en kombinasjon av at jeg er sjenert og dårlig selvtillit.

Jeg merker det når vi står ved siden av den ene jeg ikke prater til. Personen forventer at jeg ikke skal si noe, og virker litt småirritert. Kan kanskje få en oppfatning av at jeg er arrogant

Anonymkode: a4c74...756

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg opplevd, ja. 

Har en bekjent som mugner fullstendig til, hver gang han ser meg. Jeg aner ikke hvorfor, aldri gjort han noenting. Men det bryr meg ikke nevneverdig heller, er vel bare noe ved meg han ikke liker da :ler:

Jeg er godt likt av de fleste, så jeg har ikke behov for å bli likt av alle :)

Anonymkode: 310e9...373

Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det har jeg opplevd, ja. 

Har en bekjent som mugner fullstendig til, hver gang han ser meg. Jeg aner ikke hvorfor, aldri gjort han noenting. Men det bryr meg ikke nevneverdig heller, er vel bare noe ved meg han ikke liker da :ler:

Du føler deg ikke usikker eller blir nysgjerrig når en som er snill mot alle mugner fullstendig hver gang han ser deg? 

Har selv opplevd noe lignende og syntes det var veldig ubehagelig. Jeg har ikke behov for å bli likt av alle, men synes ikke det er en god følelse å føle meg mislikt uten å vite hvorfor. 

For min følte jeg meg først bedre da jeg fant ut at han som mislikte meg også mislikte mange andre.  Synes det er lettere å leve med å bli mislikt av en som misliker mange enn en som er snill mot alle. Da er det ikke lenger jeg det er noe galt med, men han som blir veldig lett irritert.

Edit: Til trådstarter: Om vedkommende "er snill mot alle utenom deg" så er det nok andre enn deg vedkommende er slem mot også. Er man genuint snill så er man jo snill mot alle og velger seg ikke ut kun en person man skal lage kvalm for. 

Endret av SVK
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, SVK skrev:

Du føler deg ikke usikker eller blir nysgjerrig når en som er snill mot alle mugner fullstendig hver gang han ser deg? 

Har selv opplevd noe lignende og syntes det var veldig ubehagelig. Jeg har ikke behov for å bli likt av alle, men synes ikke det er en god følelse å føle meg mislikt uten å vite hvorfor. 

For min følte jeg meg først bedre da jeg fant ut at han som mislikte meg også mislikte mange andre.  Synes det er lettere å leve med å bli mislikt av en som misliker mange enn en som er snill mot alle. Da er det ikke lenger jeg det er noe galt med, men han som blir veldig lett irritert.

Edit: Til trådstarter: Om vedkommende "er snill mot alle utenom deg" så er det nok andre enn deg vedkommende er slem mot også. Er man genuint snill så er man jo smitt mot alle og velger seg ikke ut kun en person man skal lage kvalm for. 

Så sant det du sier!!

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg opplevd, ja. 

Handler ikke om å bli likt, men at de må kunne klare å oppføre seg mot en og ikke lage kvalme og drit til  en.

• Liker 2
Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Så sant det du sier!!

Endret skrivefeil nå. Skulle stå snill og ikke smitt i avsnittet du siterte. 

Men  som sagt se etter andre hun behandler dårlig for det må være noen flere. Er vel sånn at når andre ikke ser hvordan denne personen er slem mot det så er det andre personen behandler slemt, men som blir skjult for deg. 

Endret av SVK
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som tendenser noen sv de nærmeste kan ha innimellom. Vet ikke om det er bevisst.

Anonymkode: d1c83...ffc

AnonymBruker
Skrevet

Har folk jeg ikke liker selv. Men jeg unngår dem heller for det meste. Når jeg er med dem er jeg hyggelig. Syns det er stygt å være slem mot noen bare fordi man ikke er venner. Det er ikke alle man "klikker" like godt med, men syns likevel man kan være hyggelig mot hverandre så lenge man ikke har gjort hverandre noe galt.

Har en som irriterer vettet av meg, men h*n har ikke gjort noe SLEMT noe mot meg så jeg er hyggelig uansett. H*n er hyggelig og alt, men det er rett og slett noe som gjør at vi ikke passer som venner, og det er helt greit. Jeg har ingen intensjon om å være slem mot dem. 

Jeg har hatt folk som er snille mot alle i klassen bortsett fra meg. Noen som er utrolig komisk siden de har sagt at "de liker meg bedre enn en annen i klassen" men tydeligvis turte de ikke være snille mot meg den tiden :P

Ikke noe jeg går og tenker på uansett, har de vennene jeg trenger nå 😄

Anonymkode: e396f...d20

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at ingen kan like alle, eller kreve at alle andre skal like dem. Og at det er naturlig å trekke seg unna mennesker man misliker, eller kjenner misliker en selv (om det er mulig). Men om noen er aktivt slem for å markere at de misliker noen, går de for langt og burde bli konfrontert. 

Anonymkode: 6d6c3...600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...