AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Kan man få innsyn i egen sak som har vært etterforsket av politiet? Det var aldri mistanke om at jeg hadde gjort noe kriminelt. Jeg er dog usikker på om jeg ble anmeldt for brudd på straffeloven og at den ble henlagt uten at jeg fikk vite om det. Dette mulige lovbruddet skjedde etter at jeg hadde blitt transportert av politiet. Anonymkode: 5383c...d7d
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Ja, det tror jeg. Tror du kan søke om å hente ut papirene.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man få innsyn i egen sak som har vært etterforsket av politiet? Det var aldri mistanke om at jeg hadde gjort noe kriminelt. Jeg er dog usikker på om jeg ble anmeldt for brudd på straffeloven og at den ble henlagt uten at jeg fikk vite om det. Dette mulige lovbruddet skjedde etter at jeg hadde blitt transportert av politiet. Anonymkode: 5383c...d7d Man blir ikke etterforsket om det ikke foreligger mistanke på at du har gjort noe kriminelt. Hvis det aldri har vært mistanke på at du har gjort noe kriminelt så kan du hverken bli arrestert eller etterforsket, så da er det en ikke-sak og dermed ikke noe du kan få innsyn i om de ikke faktisk opprettet sak på deg. Er man mistenkt i en sak og dømt eller frikjent i retten har man krav på å få innsyn i saken. Anonymkode: c4c53...8d2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke etterforsket om det ikke foreligger mistanke på at du har gjort noe kriminelt. Hvis det aldri har vært mistanke på at du har gjort noe kriminelt så kan du hverken bli arrestert eller etterforsket, så da er det en ikke-sak og dermed ikke noe du kan få innsyn i om de ikke faktisk opprettet sak på deg. Er man mistenkt i en sak og dømt eller frikjent i retten har man krav på å få innsyn i saken. Anonymkode: c4c53...8d2 Er du sikker? Jeg tenker at det er jo flere ting politet etterforsker som ikke er kriminalitet? Anonymkode: 5383c...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 11 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ja, det tror jeg. Tror du kan søke om å hente ut papirene. Hvordan søker man om dette? Anonymkode: 5383c...d7d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man få innsyn i egen sak som har vært etterforsket av politiet? Det var aldri mistanke om at jeg hadde gjort noe kriminelt. Jeg er dog usikker på om jeg ble anmeldt for brudd på straffeloven og at den ble henlagt uten at jeg fikk vite om det. Dette mulige lovbruddet skjedde etter at jeg hadde blitt transportert av politiet. Anonymkode: 5383c...d7d Det er ulik praksis og ulike lover for innsyn i politisaker. Noen steder får du innsyn via advokat andre ster og i andre saker får du ikke innsyn. Du får ta en telefon og forhøre deg. Spørsmålet ditt er altfor lite opplyst til at noen kan gi deg et fornuftig svar. Anonymkode: 388c6...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man blir ikke etterforsket om det ikke foreligger mistanke på at du har gjort noe kriminelt. Hvis det aldri har vært mistanke på at du har gjort noe kriminelt så kan du hverken bli arrestert eller etterforsket, så da er det en ikke-sak og dermed ikke noe du kan få innsyn i om de ikke faktisk opprettet sak på deg. Er man mistenkt i en sak og dømt eller frikjent i retten har man krav på å få innsyn i saken. Anonymkode: c4c53...8d2 Ikke nødvendigvis og slett ikke i alle type ssker. Anonymkode: 388c6...5ff
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker? Jeg tenker at det er jo flere ting politet etterforsker som ikke er kriminalitet? Anonymkode: 5383c...d7d Ja det er jeg sikker på. Politiet etterforsker ingen om det ikke foreligger mistanke om noe kriminelt. Hva gjelder saken da? Anonymkode: c4c53...8d2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis og slett ikke i alle type ssker. Anonymkode: 388c6...5ff Jo. Hva mener du er unntaket? Anonymkode: c4c53...8d2 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 (endret) 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får ta en telefon og forhøre deg. Spør politijuristen som har \ hadde saken, -eller advokat, er mitt råd. Her får du trolig mest PISSprat fra Anonyme ¨wanna-be¨ sk. eksperter... Ring 02800, og forklar hva du lurer på. ... Pleier å funke. a. Endret 15. april 2019 av Sliten&kjørt51 Sannhet ! + MYE Penger å spare, -VS Advokat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå