AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Har plutselig fått en ganske stor, utvendig hemoroide. Den sitter ganske langt på siden og lar seg derfor ikke dytte inn. Ser den har minsket noe i størrelse ila helgen, men fortsatt på størrelse med en liten drue. spørsmålet mitt er, må dette fjernes av lege, eller kan den forsvinne av seg selv? Tar gjerne imot tips til hva man evnt kan gjøre selv for å bedre tilstanden! Anonymkode: 66680...b57
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #2 Skrevet 16. april 2019 Hemoroider forsvinner som regel av seg selv, men de har en tendens til å komme igjen. Om den er stor eller har vært der lenge så kan huden forbli strekt, det kalles en marisk. Og det går ikke tilbake. Det er også veldig vanlig. Regner med at du har prøvd kremer? Jeg synes Scheriproct er best, men det er jo smak og behag. Om den gjør vondt så kan det å smøre den hjelpe litt, en kald klut kan også hjelpe på smerten. En utvendig hemoroide som skal fjernes gjøres av kirurger som kan dette. Det er ofte lange ventelister på dette mange steder i landet. Så om du skal fjerne den, sjekk litt rundt ang ventetidene. Anonymkode: fe214...033
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Takk for svar. Mistenker at dette må fjernes med kirurgi ja 😕 men er det ingen fastleger som gjør dette? Må være et lite inngrep? Har scheriproct, brukt en uke. Ingen effekt. Hvor lang tid tar det evnt før hemoroide forsvinner av seg selv? Anonymkode: 66680...b57
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Mistenker at dette må fjernes med kirurgi ja 😕 men er det ingen fastleger som gjør dette? Må være et lite inngrep? Har scheriproct, brukt en uke. Ingen effekt. Hvor lang tid tar det evnt før hemoroide forsvinner av seg selv? Anonymkode: 66680...b57 Nei, fastlegen skal ikke skjære i en hemoroide som er myk. Om den er hard (trombosert) så kan fastlegen lage et snitt og tømme den. Det hjelper på smerten. Det kommer an på årsaken til hemoroiden da, om årsaken til hemoroiden fortsatt er til stede, da vil den ikke forsvinne. Mine har forsvunnet på et par uker, men kommer lett tilbake. Jeg sliter med diaré, så det er grunnen min. Anonymkode: fe214...033 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå