AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Okey, så jeg vet at jeg smart, har relativt høy IQ, har alltid vært flink på skolen, spesielt matte, og generelt lært ting ganske lett. Derfor lurer jeg på hvorfor jeg er så skrekkelig lettlurt. Hvis folk forteller meg ting så tror jeg liksom på det. Det kan være skikkelig åpenbare ting, en gang så lurte en venn meg til å tro at et eller annet snusmerke på markedet hadde lagt ned produksjonen fordi de nektet å bytte design på snusboksen til den nye grønne fargen, og jeg slukte det rått 😅 Jeg er også ofte den siste som tar vitser. Jeg tar de, men det tar litt tid. Hvorfor er jeg sånn? Jeg er jo egentlig smart Anonymkode: c7763...b7a
Oppgitt78 Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Svaret finner du muligens her.. https://www.dagensperspektiv.no/2009/vare-intelligenser-iq-eq-og-sq
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hvorfor jeg er så skrekkelig lettlurt Du tror godt om andre. Du er ikke mistenksom. Både det å tro godt om andre og det å være utpreget mistenksom, er personlighetstrekk. Anonymkode: dbca6...67f 10
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også ofte den siste som tar vitser. Jeg tar de, men det tar litt tid. Hvorfor er jeg sånn? Kan du gi et eksempel på en vits som det har tatt tid før du tok? Anonymkode: dbca6...67f
Cuddles Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 Alle er gode på forskjellige ting. En kan være skoleflink men samtidig slite på det sosiale plan. Eller motsatt. Å definere hva det vil si å være smart blir for vidt spør du meg. Det faller under så mange kategorier. Du er smart selvom du er treig på noen områder. Opplever og at jeg noen ganger er treigere på det plan selv, men mener fortsatt at jeg duger på andre ting🤭 1
altflyter Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 Jeg er på samme måten, men jeg ser ingen grunn til å endre det. Jeg er blåøyd og naiv fordi jeg velger å tro det beste om folk. Jeg liker å stole på folk rett og slett 😊 en egenskap jeg er glad for å ha. 6
SoWhat? Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 4 minutter siden, altflyter skrev: Jeg er på samme måten, men jeg ser ingen grunn til å endre det. Jeg er blåøyd og naiv fordi jeg velger å tro det beste om folk. Jeg liker å stole på folk rett og slett 😊 en egenskap jeg er glad for å ha. Eller det er sånn at du lyver lite selv? 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 Det skorter på den sosiale iq, helt normalt 😁 Anonymkode: 32847...805 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du gi et eksempel på en vits som det har tatt tid før du tok? Anonymkode: dbca6...67f Hmm... kommer bare på et eksempel fra en film, da noen spurte "hvorfor har du ikke med pengene" eller noe og fikk til svar "fordi moren din trengte hjelp med å betale husleia" elns. Da tok det litt tid før jeg skjønte at han antydet at moren til han andre var en prostituert, og selv etter at jeg skjønte det var jeg usikker på om det var det vitsen var så jeg søkte det opp og fikk det bekreftet. Til dere som nevner sosial iq: Det kan godt hende, men jeg har ingen problemer med sosiale koder og sånn generelt altså. Er bare at jeg er litt treig av og til og kan være ganske godtroende Anonymkode: c7763...b7a 1
Oddy Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Du høres ut som en naive person og likevel om du har høy IQ så er det en annen sak å være "sosialt smart" eller street smart som jeg kaller det😅
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 Kjenner meg igjen. Jeg er rask i oppfattelsen og ser sammenhengene og konsekvenser før mange andre gjør det. Men jeg er også godtroende om folk. Merkelig det der. Tillitsfull, antar jeg. Er ganske saklig av meg, er kanskje der det ligger. At jeg ikke forventer at folk skal tullelyve om ting. Anonymkode: 0ef25...a6f 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 Iq har ingenting med intelligens å gjøre. Det er en utdatert og helt feil måte å måle intelligens å gjøre. Anonymkode: 4d350...f61 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 Du må bli flinkere til å se ned på andre. Regn i utgangspunktet med at folk er dumme og uvitende og løgnaktige. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men for de som kaster bort sin tid med å sitte på Kg, gjelder det i hvert fall. Anonymkode: 2c967...52d 1
Vox_populi Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Iq har ingenting med intelligens å gjøre. Anonymkode: 4d350...f61 "Intelligenskvotient har ingenting med intelligens å gjøre". Javisst ja! Opphavsmannen til det visdomsordet har åpenbart ikke førstehåndskjennskap til emnet. 13
Million Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 (endret) 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Iq har ingenting med intelligens å gjøre. Det er en utdatert og helt feil måte å måle intelligens å gjøre. Anonymkode: 4d350...f61 Er det du kanskje mener, er at dagens iq-tester har ingenting med intelligens å gjøre? (jeg sier ikke at de ikke har det, men spør om det er det du mente?) Endret 16. april 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 2 minutter siden, Million skrev: Er det du kanskje mener, er at dagens iq-tester har ingenting med intelligens å gjøre? (jeg sier ikke at de ikke har det, men spør om det er det du mente?) Stemmer, my bad. Anonymkode: 4d350...f61
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 Jeg har også høy IQ og lav EQ og kan være ganske lettlur. Generelt har jeg vanskeligheter med å forstå stemningen i en sosial setting. Når jeg setter meg ved lunsjbordet trenger jeg alltid litt tid på å kalibrere meg inn på samtalen rundt bordet, hvis ikke bommer jeg stadig vekk på hvor vidt tonen er spøkefull eller oppriktig, oppstemt eller nedstemt. Anonymkode: ba323...4d2 2
Million Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 Jeg tror man fint kan være naiv og lettlurt, selv om man har høy iq. Like høy intelligens på ALLE områder her i livet er det ikke vanlig å ha. For eksempel var Einstein gift flere ganger. Han var jo det man kan kalle "passe smart" ellers ( ), men ikke så høy e-iq at han fikset å holde liv i ekteskapene sine. Ikke bare ett, men to ekteskap gikk dukken for han. Og det var han litt flau over. (kilde).
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 Tillitsfull vil jeg kalle det. Er også relativt oppegående, men tror alt for godt om folk og blir lett lurt. Særlig av folk jeg kjenner som jeg har ett tillitsforhold til (Enkelte av mine venner er ertekroker som benytter seg av denne svakheten, men jeg lar meg ikke lure veldig mange ganger før jeg justerer mistenksomheten til et høyere hakk ) Anonymkode: c2675...79d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 Er nok en ting å være flink i teorien og en annen i praksis. Eksempel ph.d i økonomi, uten en krone i banken. Anonymkode: 51959...2d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå