AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Vi har to vidt forskjellige bestemødre til barna våre. Nr1: er veldig «på» tar i et tak, passer gladelig barna. «Er uansett tidlig oppe, så bare send inn til oss, så får dere sove». Nr. 2 har en sykdom som gjør henne mindre mobil. Hun kommer på besøk når hun først kommer og forventer servering og oppvartning. Stort sett sitter hun i sofaen og dirigerer/forteller meg hvilke feil jeg gjør. Hun klager også over at hun sover dårlig hos oss fordi babyen holder henne våken. Nå klager bestemor nr. 2 over at vi ikke vil dra på ferie med henne, og vi igjen vil på ferie med bestemor nr. 1. Er vi kjipe? Anonymkode: f1747...f23
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Ja det er dere. Anonymkode: 5b8c7...f64 12
Fleur Delacour Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 Nei, jeg tenker de behandles forskjellig fordi de er svært forskjellige. 49
Guppy88 Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Hvis bestemor 2 og barnebarna har et tilnærmet like godt forhold som bestemor 1 har med dem, er dere litt kjipe. Da burde båndet mellom dem veid tyngre enn hennes forhold til deg. Hvis bestemor 1 står mye høyere i kurs for barna, forstår jeg forfordelingen. 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 Klager på at hun ikke får sove pga babyen?! Da hadde jeg blitt sinna! Høyst frivillig å komme på besøk. Og nei, slike mennesker ville jeg ikke dratt på ferie med. Men jeg hadde sagt det som det var også, at det er stressende når man får høre at en liten baby forstyrrer, og at da vil ikke dere få slappe av noe om dere må gå og passe på det. Anonymkode: 8fbd9...667 17
Ullvott Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 Ja, dere er kjipe. Både overfor bestemor nr 2 og overfor deres egne barn. Dere gir barna forsjellige muligheter til å etablere et forhold til de to bestemødrene. Dere gir heller ikke bestemor nr 2 noen mulighet til å etablere et nært forhold til barnebarna. Dessuten fortjener bestemor nr 2 å bli «sett» for den hun er, hun også, selv om hun er en annen person enn bestemor nr 1. 16
Cuckold Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har to vidt forskjellige bestemødre til barna våre. Nr1: er veldig «på» tar i et tak, passer gladelig barna. «Er uansett tidlig oppe, så bare send inn til oss, så får dere sove». Nr. 2 har en sykdom som gjør henne mindre mobil. Hun kommer på besøk når hun først kommer og forventer servering og oppvartning. Stort sett sitter hun i sofaen og dirigerer/forteller meg hvilke feil jeg gjør. Hun klager også over at hun sover dårlig hos oss fordi babyen holder henne våken. Nå klager bestemor nr. 2 over at vi ikke vil dra på ferie med henne, og vi igjen vil på ferie med bestemor nr. 1. Er vi kjipe? Anonymkode: f1747...f23 Er bestemor nr. 1 tilfeldigvis din mor, mens bestemor nr. 2 er mannens mor? Endret 15. april 2019 av Cuckold 28
visp Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 3 minutter siden, Cuckold skrev: Er bestemor nr. 1 tilfeldigvis din mor, mens bestemor nr. 2 er mannens mor? Uansett hvordan det er så sitter man ikke å klager over dårlig søvn når man er på overnatting hos noen med baby. Hun forsurer jo ting endel og klager over ting. 18
Cuckold Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 7 minutter siden, visp said: Uansett hvordan det er så sitter man ikke å klager over dårlig søvn når man er på overnatting hos noen med baby. Hun forsurer jo ting endel og klager over ting. For all del, man kan godt ta igjen om en bestemor ikke oppfører seg som folk når hun er på besøk. Å kritisere svigerdatter eller svigersønn er et dårlig utgangspunkt for et godt forhold. Men det blir litt for enkelt å bare ta TSs historie som fasit, en hendelse vil ofte fortone seg annerledes når du hører den fortalt av ulike mennesker, og vi har bare hørt TS. Jeg tror det uansett vil være klokt å forsøke å behandle de to bestemødre mest mulig likt, forskjellsbehandlingen TS legger opp til vil bare forsure forholdet til mannens mor ytterligere. Den nære familie skal man jo uansett ha omgang med i årevis fremover, ikke minst av hensyn til barna, da er det lurt å prøve å gjøre sitt for at forholdet skal bli bra. Og det blir det ikke av åpenlys forskjellsbehandling. 14
visp Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, Cuckold skrev: For all del, man kan godt ta igjen om en bestemor ikke oppfører seg som folk når hun er på besøk. Å kritisere svigerdatter eller svigersønn er et dårlig utgangspunkt for et godt forhold. Men det blir litt for enkelt å bare ta TSs historie som fasit, en hendelse vil ofte fortone seg annerledes når du hører den fortalt av ulike mennesker, og vi har bare hørt TS. Jeg tror det uansett vil være klokt å forsøke å behandle de to bestemødre mest mulig likt, forskjellsbehandlingen TS legger opp til vil bare forsure forholdet til mannens mor ytterligere. Den nære familie skal man jo uansett ha omgang med i årevis fremover, ikke minst av hensyn til barna, da er det lurt å prøve å gjøre sitt for at forholdet skal bli bra. Og det blir det ikke av åpenlys forskjellsbehandling. Jeg er enig i det du sier, man bør få ting til å gå så greit som mulig. Men det er ikke å komme bort fra at det ofte er en av sidene som har best kontakt med barna. Jeg har ikke hatt sånn svigemor selv, hun var helt fantastisk, men jeg har en tante som forsurer stemningen endel. Jeg er glad i henne, men det blir verre og verre ettersom hun blir eldre, så man føler for å tilbringe mindre tid med personen bare. Jeg er ganske sikker på at Bestemor nr. 2 maser om å dra på ferie med disse kun basert på at hun ikke tør å reise alene. Derfor er jeg også litt nysgjerrig på hva slags ferie det er snakk om. Langhelg- ok. 2 uker på en eller annen trang hytte- ikke så ok. 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 45 minutter siden, Guppy88 skrev: Hvis bestemor 2 og barnebarna har et tilnærmet like godt forhold som bestemor 1 har med dem, er dere litt kjipe. Da burde båndet mellom dem veid tyngre enn hennes forhold til deg. Hvis bestemor 1 står mye høyere i kurs for barna, forstår jeg forfordelingen. Nei, det har de selvsagt ikke. ts Anonymkode: f1747...f23 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #12 Skrevet 15. april 2019 54 minutter siden, Cuckold skrev: Er bestemor nr. 1 tilfeldigvis din mor, mens bestemor nr. 2 er mannens mor? Nei. ts Anonymkode: f1747...f23 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 Jeg hadde heller ikke dratt på ferie med bestemor 2. Hadde det kun vært sykdommen og at hun ikke kunne passe som var årsaken, så hadde dere vært kjipe fra mitt ståsted. Å kreve oppvartning, samt å klage gjør at jeg ikke synes dere er kjipe. Men synes dere kan forklare hvorfor, slik at hun får mulighet til å endre seg (bør gjøres på tomannshånd mellom mor og sønn/datter). Anonymkode: cfa66...0a3 21
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde heller ikke dratt på ferie med bestemor 2. Hadde det kun vært sykdommen og at hun ikke kunne passe som var årsaken, så hadde dere vært kjipe fra mitt ståsted. Å kreve oppvartning, samt å klage gjør at jeg ikke synes dere er kjipe. Men synes dere kan forklare hvorfor, slik at hun får mulighet til å endre seg (bør gjøres på tomannshånd mellom mor og sønn/datter). Anonymkode: cfa66...0a3 ☝️👍 Anonymkode: f975a...ae0 5
BMF Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 Hvis dere ikke sier ifra til nr 2 at hun går over en grense ifht oppførselen, men heller velger å ha mye mindre kontakt, da er dere kjipe. 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 Skjønner deg godt TS. Bare at min mor aldri i verden ville hatt ork/gidd til å reise på ferie med barnebarna sine. Hun gidder ikke en gang å bli med oss på lekeplassen og SE PÅ at de leker. Anonymkode: 033c6...92d 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 Syns ikke dere kjipe! Anonymkode: 375b0...93e 3
Jadzia Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 Der er absolutt ikke kjipe. Man kan ikke forvente å få noe uten å gi noe 5
Daraya Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 Hun forventer oppvarting i et hus som har et spedbarn? Uting. Hun er kanskje mindre mobil men det betyr ikke at hun skal slippe alt og bo som hun var på hotell. Hun klarer vel vanlig husarbeid hjemme hos seg selv? Og klage på dårlig søvn pga av babyen er nesten komisk. Ha en prat på tomannshånd, dette her må hun forstå for ellers går det jo bare utover henne. Du er kjip hvis du ikke gir henne mulighet til å endre adferd. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 Nei, du er ikke kjip. Dere legger opp hverdagen deres slik som er best for dere. Vi reiser f.eks aldri på lengre turer med mine foreldre, siden min mor er slitsom og bare forsurer vår hverdag når vi er sammen over lengre tid. Vi passer på å heller invitere på middag og kortere besøk med mine foreldre, siden det passer best for oss ved tanke på de. Med svigersønn kan vi fint være lenger, da de tar i et tak og enda viktigere-ikke kommer med sårende kommentarer og blander seg oppi vår måte å gjøre ting på. Føler hun det er dumt at hun blir utelatt så hadde jeg sagt det som det er til henne. Anonymkode: 537fd...290
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå