Gjest skindeep Skrevet 20. april 2005 #1 Skrevet 20. april 2005 Noe her som har gått på folkehøgskole? Og hvilke var det? Hva synest dere om å gå på folkehøgskole?
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #2 Skrevet 20. april 2005 Jeg har gått på Sunnfjord Folkehøyskole. Absolutt å anbefale et slikt år! Du får venner for livet, for opplevelser du ellers ikke ville fått og du får et år å vokse på. Men husk at året blir hva du gjør det til selv Lykke til!
Gjest Seleena Skrevet 20. april 2005 #3 Skrevet 20. april 2005 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...folkeh%F8gskole Versågod! Kva slags linje har du tenkt på? Sjølv skal eg gå Rauma i Molde!
Trudi Skrevet 20. april 2005 #4 Skrevet 20. april 2005 Jeg har gått på Toneheim Folkehøgskole. Det var et superbra år! Kommer aldri til å ha et så bra år igjen. Toneheim er en ren musikkskole, så vi hadde kun musikkfag. Siden jeg ikke hadde noen planer om å satse på en musikk-karriere var det et superår! Lærte masse uten stress og mas og hadde det skikkelig gøy! Anbefaler deg virkelig å ta deg et slik år. I løpet av det året tok jeg meg helt fri fra all grunning om hva man skulle bli her i livet - og dermed fant jeg ut nettopp det. Var egentlig ganske enkelt å ta det valget når man ikke hadde press på seg på noen kanter. Du blir boende tett innpå de andre elevene og får dermed en helt spesiell kontakt som man ikke får i et vanlig studiemiljø. I løpet av tiden på skolen fant jeg også ut at pugg ikke er den beste måten å lære ting på. Helt utrolig hvor mye jeg lærte i løpet av det året uten anstrengelse. Det var bare gøy!
Gjest manic Skrevet 20. april 2005 #5 Skrevet 20. april 2005 Jeg har gått på Møre Folkehøgskule! Der lærte jeg : At man kan grine uten stopp en hel dag etter at året er slutt og man må reise fra alle dem man har bodd oppå At man kan være bestiser med folk som er totalt forskjellig fra en selv At det er ingenting som er så gøy som å drikke og feste når man risikerer å bli kasta hjem å måtte betale for hele året selv.. At man drar ditt for lære er oppskrytt, man bedriver mest festing,kosing og roting
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #6 Skrevet 20. april 2005 Jeg skal gå folkehøgskole fra høsten. :-)
liv Skrevet 20. april 2005 #7 Skrevet 20. april 2005 Jeg gikk på Reiseliv på Borgund Folkehøgskole iÅlesund. Anbefalles!
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #8 Skrevet 21. april 2005 Jeg gikk på tegning, form og farge - Rauma Folkehøgskole i Molde. :klem2: Det var et veldig flott år! Jeg delte rom med ei kjempekjekk jente (som jeg fremdeles har god kontakt med) på internatet. Det er en flott start på voksnelivet å bo på internat... Det var et annerledes år, på både godt og vondt. Litt travelt å dele privatliv med så mange, men til gjengjeld hadde vi alltid en venn i nærheten. Så ikke noe til stoff den gangen, men vi smugdrakk og festa mye i helgene. Sneik oss ut om natta (ble oppdaget noen ganger også). Folkehøgskole er virkelig noe å oppleve, men året blir det man gjør det til selv!!!
Grooo Skrevet 21. april 2005 #9 Skrevet 21. april 2005 Jeg gikk datalinje på Bjerkely FHS på Flisa i Hedmark, et fantastisk år!
Gjest skindeep Skrevet 21. april 2005 #10 Skrevet 21. april 2005 Jeg gikk på Reiseliv på Borgund Folkehøgskole iÅlesund. Anbefalles! Hvilke år gikk du der? Dere skjønner, jeg har gått på folkehøgskole selv, burde kanskje skrevet det til å begynne med. Ville bare høre hvordan dere synest det var å gå på en sånn skole. Jeg var vel litt uheldig, ble ikke så fornøyd med året mitt på folkehøgskolen. Så, Liv, jeg gikk på Borgund selv! he he .. Men grunnen til at jeg ikke likte meg der, var mer personlig. Så jeg kan anbefale folk å gå der! Bra skole!
Gjest kreisha Skrevet 22. april 2005 #11 Skrevet 22. april 2005 Jeg gikk på Revyskolen Solbakken folkehøyskole! Supert år!! Stod på scenen hele året!! Masse nye venner, og lærte utrolig mye på bare ni måneder! virkelig vært pengene... hilsen kreisha
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #12 Skrevet 24. april 2005 Jeg har gått på Møre Folkehøgskule! Der lærte jeg : At man kan grine uten stopp en hel dag etter at året er slutt og man må reise fra alle dem man har bodd oppå At man kan være bestiser med folk som er totalt forskjellig fra en selv At det er ingenting som er så gøy som å drikke og feste når man risikerer å bli kasta hjem å måtte betale for hele året selv.. At man drar ditt for lære er oppskrytt, man bedriver mest festing,kosing og roting Det er alltid noen som tror dette skoleåret består av festing. Vil tro de er lite motivert før de kommer. Dette året kan du få innføring i fag du vil søke senere på. venner for livet. du lærer å bo hjemmefra. Aldersgruppen er fra 16 år og oppover. Du møter elever fra andre land. Klassetur.. samhold,ansvar.
Dru Skrevet 24. april 2005 #13 Skrevet 24. april 2005 Jeg gikk datalinje på Bjerkely FHS på Flisa i Hedmark' date=' et fantastisk år![/quote'] Du tok ordene ut av munnen på meg. Det var et fantastisk år, ja. Ville ikke vært det foruten.
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #14 Skrevet 24. april 2005 Jeg gikk og på Toneheim, men det året er ikke det beste jeg har hatt. Hadde tenkt musikkutdanning, men etter det året ville jeg bare gjøre noe helt annet. For meg ble det feil å bo så tett innpå folk hele tiden. Men skolen i seg selv var utrolig bra! Lærte mest av å synge i kammerkoret. Og jeg gråt også hele avslutningsdagen, selv om det hadde vært et tøft år. Om du liker å bo tett innpå andre mennesker og er sosial av deg, og i tillegg trenger litt tid for å finne ut hva du vil bli, er folkehøgskole helt supert!
Snutus Skrevet 24. april 2005 #15 Skrevet 24. april 2005 Jeg har gått på Toneheim Folkehøgskole. Det var et superbra år! Kommer aldri til å ha et så bra år igjen. Toneheim er en ren musikkskole, så vi hadde kun musikkfag. Siden jeg ikke hadde noen planer om å satse på en musikk-karriere var det et superår! Lærte masse uten stress og mas og hadde det skikkelig gøy! Anbefaler deg virkelig å ta deg et slik år. I løpet av det året tok jeg meg helt fri fra all grunning om hva man skulle bli her i livet - og dermed fant jeg ut nettopp det. Var egentlig ganske enkelt å ta det valget når man ikke hadde press på seg på noen kanter. Samme her.
Shantee Skrevet 26. april 2005 #16 Skrevet 26. april 2005 Jeg går på Rønningen folkehøgskole. Er ferdig om knapt 4 uker :-( Dette året har gitt meg mye og jeg føler at jeg har lært mye om meg selv. I tillegg har jeg blitt kjent med maaasse hyggelige mennesker, og jeg gruer meg virkelig til å må forlate dem. På den skolen her har vi heller ikke trengt å "snike oss ut", osv. Vi har ikke noen innetid, og vi har lov å drikke alkohol(så lenge vi ikke drikker på skolensområde). Det er verdt å nevne at det er en kristen folkehøgskole for det.. hehe. Uansett, jeg anbefaler folkehøgskole på det sterkeste(særlig Rønningen )
SunAndMoon Skrevet 4. mai 2005 #17 Skrevet 4. mai 2005 Jeg går på Rønningen folkehøgskole. Er ferdig om knapt 4 uker :-( Dette året har gitt meg mye og jeg føler at jeg har lært mye om meg selv. I tillegg har jeg blitt kjent med maaasse hyggelige mennesker, og jeg gruer meg virkelig til å må forlate dem. På den skolen her har vi heller ikke trengt å "snike oss ut", osv. Vi har ikke noen innetid, og vi har lov å drikke alkohol(så lenge vi ikke drikker på skolensområde). Det er verdt å nevne at det er en kristen folkehøgskole for det.. hehe. Uansett, jeg anbefaler folkehøgskole på det sterkeste(særlig Rønningen ) Jeg gikk på rønningen 02-03 gikk på multimedia linja... hehe.. vi trengte heller ikke å snike oss ut den gangen - men hadde totalforbud om å drikke alkohol når vi bodde på skolen. egentlig når vi også var hjemme på ferie, men det kunne dem jo ikke styre Dette var det beste "skole"året i mitt liv! Mye gøy, var i Italia og på musikalturnè - og fikk mange nye venner, og ble kjent med flere kulturer. lærte å dele rom med en ukjent person på 12kvm (vi kranglet faktisk ikke en gang i løpet av det året, kunne ikke fått en bedre romvenninne!), og løse oppgaver i felleskap. Alle blir mottatt uansett hvordan man er, enten om man er sjenert eller litt for "tøff i trynet"! det var rett og slett et supert år, selvom det var tøft å stå opp om morgenen til de fordømte morgensamlingene Jeg anbefaler virkelig å ta et år på folkehøyskole! Rønningen er forresten i oslo, på kjelsås/grefsen.. Er vel den eneste folkehøyskolen i norge som ligger så nærme en by, har jeg hørt! hehe =) Jeg savner rønningen, og ikke minst vennene mine derfra!
Armonia Skrevet 5. mai 2005 #18 Skrevet 5. mai 2005 Jeg gikk på Rigerike folkehøgskole. http://www.ringerike.fhs.no/pages/framside.asp?nr=2 Et helt fantastisk år som jeg ikke har angret et sekund på at jeg valgt!
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #19 Skrevet 5. mai 2005 Hvor gamle var dere da dere gikk på folkehøgskole? Hvor gamle var de andre du gikk sammen med? Noen folkehøgskole som er for oss som er (godt) oppi 20-åra?
Shantee Skrevet 9. mai 2005 #20 Skrevet 9. mai 2005 "Jeg gikk på rønningen 02-03 gikk på multimedia linja... hehe.. vi trengte heller ikke å snike oss ut den gangen - men hadde totalforbud om å drikke alkohol når vi bodde på skolen. egentlig når vi også var hjemme på ferie, men det kunne dem jo ikke styre Dette var det beste "skole"året i mitt liv! Mye gøy, var i Italia og på musikalturnè - og fikk mange nye venner, og ble kjent med flere kulturer. lærte å dele rom med en ukjent person på 12kvm (vi kranglet faktisk ikke en gang i løpet av det året, kunne ikke fått en bedre romvenninne!), og løse oppgaver i felleskap. Alle blir mottatt uansett hvordan man er, enten om man er sjenert eller litt for "tøff i trynet"! det var rett og slett et supert år, selvom det var tøft å stå opp om morgenen til de fordømte morgensamlingene Jeg anbefaler virkelig å ta et år på folkehøyskole! Rønningen er forresten i oslo, på kjelsås/grefsen.. Er vel den eneste folkehøyskolen i norge som ligger så nærme en by, har jeg hørt! hehe =) Jeg savner rønningen, og ikke minst vennene mine derfra!" Vel, vi har vært "prøvekaniner" dette året når det kommer til den alkohol-regelen. Jeg tror de kommer til å fortsette med å ha det slik :-) Har vært å besøkt andre folkehøyskoler(da vi var på musikalturneen) og de hadde portforbud etter kl.23/24(litt lengre i helger). Jeg kunne ikke gått på en slik skole! Var også i Italia :-) Nå reiser jeg hjem neste søndag... huff... gruer meg!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå