Gå til innhold

Konvertere et word-dokument til et PDF dokument

Anbefalte innlegg

Gjest Solskinn
Skrevet

Du må ha ett program som kan lage pdf- filer, Acrobat Distiller (eller pdf-writer), har du det?

Om du har det så kan du skrive ut dokumentet til en post-script fil (ps) i steden for papir, åpne distiller og deretter lage pdf-fil der (file-open-veld ps fila di). pdf-writer vet jeg ikke hvordan fungerer...

Lykke til

Gjest dr. ian
Skrevet

Tar jeg ikke mye feil, så har du et sånt, @lfa :ler::ler:

dorian

Skrevet

Da må jeg nok desverre meddele dr. ian om at han tager feil... :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det finnes alternativer til dyre Adobe programmer, dog ikke så "bra", men fullt brukbare for personlig bruk.

GhostScript og GhostView (= GUI til GhostScript). Er ikke helt sikker på om GhostScript takler filformatet til Word, men prøv. Det kan også hende du må ha en PostScript printer-driver, hvis ikke den originale printerdriveren din har støtte for PS. Prøv dette ut også!

GhostSrcipt er et meget avansert program, med tusindvis av muligheter, bare så du er "advart" ;-). Ingen grunn til å ha ulovlig software :kgsmil:

Du kan jo prøve PStill også, men da får du "vannmerke" i PDF-dokumetet, hvis du ikke har betalt for programmet (tror ikke det var dyrt). I allefal mye enklere å innstallere OG bruke en GhostScript.

Startet en tråd angående bruk av dokumentformater her i våres tror jeg, kenske du kan lese litt i den. Jeg har skribla mye der også - linker til progs finnes vel og. :lol:

Nullet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...