Gå til innhold

Konvertere et word-dokument til et PDF dokument

@lfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Du må ha ett program som kan lage pdf- filer, Acrobat Distiller (eller pdf-writer), har du det?

Om du har det så kan du skrive ut dokumentet til en post-script fil (ps) i steden for papir, åpne distiller og deretter lage pdf-fil der (file-open-veld ps fila di). pdf-writer vet jeg ikke hvordan fungerer...

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det finnes alternativer til dyre Adobe programmer, dog ikke så "bra", men fullt brukbare for personlig bruk.

GhostScript og GhostView (= GUI til GhostScript). Er ikke helt sikker på om GhostScript takler filformatet til Word, men prøv. Det kan også hende du må ha en PostScript printer-driver, hvis ikke den originale printerdriveren din har støtte for PS. Prøv dette ut også!

GhostSrcipt er et meget avansert program, med tusindvis av muligheter, bare så du er "advart" ;-). Ingen grunn til å ha ulovlig software :kgsmil:

Du kan jo prøve PStill også, men da får du "vannmerke" i PDF-dokumetet, hvis du ikke har betalt for programmet (tror ikke det var dyrt). I allefal mye enklere å innstallere OG bruke en GhostScript.

Startet en tråd angående bruk av dokumentformater her i våres tror jeg, kenske du kan lese litt i den. Jeg har skribla mye der også - linker til progs finnes vel og. :lol:

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...