AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Holder på å bygge hus, men er såå usikker på farger!! Hvilke farger ville du valgt? Huset har store vinduer. Hvitt kjøkken. En del sorte detaljer (trapp, ytterdør, innvendige vinduskarmer, kjøkkenbenk etc..) De fleste møblene er hvite og sorte. Lys grå sofa. Lyst, eikefarget gulv i hele huset (bortsett fra grå fliser i gangen). Er hovedsakelig farger til stue/kjøkken, loftstue og gangene jeg er usikker. Tørr å leke meg mer på soverommene osv.. om du kunne valgt helt fritt, hvilke farger hadde du gått for? Anonymkode: a50d7...b9e
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #2 Skrevet 17. april 2019 Jeg har nettopp pusset opp, og bygd på et hus. Har valgt nokså nøytrale farger på hovedrom. Har tapet på stua og kjøkken. Hele huset har jeg gått for samme farge, en hvitaktig matt gråfarge. Fornøyd med det. På to soverom har jeg en vegg med st pauls blue. Og minty breeze. Jeg selv ønsker ikke farger overalt, da jeg syns at møbler og andre ting bør poppe. Anonymkode: 3c21f...6d0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #3 Skrevet 17. april 2019 Jeg liker brunfarger. Kaffe, krem, lyse og mørke. Anonymkode: 4adae...c1b 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #4 Skrevet 17. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har nettopp pusset opp, og bygd på et hus. Har valgt nokså nøytrale farger på hovedrom. Har tapet på stua og kjøkken. Hele huset har jeg gått for samme farge, en hvitaktig matt gråfarge. Fornøyd med det. På to soverom har jeg en vegg med st pauls blue. Og minty breeze. Jeg selv ønsker ikke farger overalt, da jeg syns at møbler og andre ting bør poppe. Anonymkode: 3c21f...6d0 Jeg forstår ikke hvorfor 90% av norges befolkning (sett bortifra oslo) går for grått, st.pauls blue og minty breeze? Det er jo så mange farger å velge mellom og så velger saueflokken de samme fargene! Anonymkode: 7ae10...16f 3
Tibbie Skrevet 17. april 2019 #5 Skrevet 17. april 2019 Bli med i facebookgruppen "Vi som er hekta på interiør"! Masse inspirasjon, og jeg lover at du ville fått et bedre svar på spørsmålet ditt der enn du får her : )
AntiBullshit Skrevet 17. april 2019 #6 Skrevet 17. april 2019 Dette er min favoritt-kombinasjon for tiden. Alle fra jotun: Savanna sunset Soft skin Hvit pepperLaurbær 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #7 Skrevet 17. april 2019 Jeg ville gått for myke farger i grønt og blått, kanskje litt rødlig/terrakotta/burgunder i et rom, eller en gulfarge. Jeg ville også malt alle tak i en farge (ikke bomull/egghvit/chi/en annen hvitfarge). I stua har vi Laurbær, som jeg er kjempefornøyd med. På kjøkkenet har vi en mørk grønnbrun farge (husker ikke navnet) og fototapet fra en grønn skog på veggen over koketopp og kjøkkenbenk. Superfornøyd! Det blir helt klart farge i samtlige rom vi pusser opp. Farger gjør rommene bedre å være i, og møbler og interiør kan fortsatt "poppe", om man ønsker det. Det siste jeg ville hatt var en eller annen gråfarge, svart eller hvitt. Det føles veldig umoderne. Følg fargedagny på Instagram for inspirasjon. https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.instagram.com/farge_dagny/%3Fhl%3Dnb&ved=2ahUKEwicqoTcjdjhAhWx1aYKHUkjBEsQjjgwAHoECAUQAw&usg=AOvVaw3CBTSzKD9zYwH5HUISAKhx Jeg liker også boka "Farger til folket" av Dagny Thurmann-noe (farge-Dagny). Anonymkode: 44dda...f72 3
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #8 Skrevet 17. april 2019 Jeg stod lenge og vurderte en blåfarge+cognacfarge.. men snudde i siste liten og kjørte på med dempet sort sammen med aftentur fra fargerike og en murvegg i varmgrå kalkmaling. Er så utrolig fornøyd. Harmonerer godt med hverandre. Varm og lun atmosfære som passer til interiøret jeg har i hvitt, betong og grått Anonymkode: ff8ce...148
Nerine_ Skrevet 18. april 2019 #9 Skrevet 18. april 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor 90% av norges befolkning (sett bortifra oslo) går for grått, st.pauls blue og minty breeze? Det er jo så mange farger å velge mellom og så velger saueflokken de samme fargene! Anonymkode: 7ae10...16f Jobber du med salg av maling? Siden du vet at omtrent alle velger disse fargene? 2
Million Skrevet 18. april 2019 #10 Skrevet 18. april 2019 (endret) Jeg ville gått for grønt! Jeg eeeelsker grønt, og det er bare så utrolig mange lekre grønnfarger nå på malings-markedet! https://www.fargerike.no/farger/arets-farge-2019-er-gronn/ og denne: https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/aarets-farger-2018/ Jeg har elsket sånne grønntoner siden jeg flyttet hjemmefra på begynnelsen av 90-tallet. Har alltid elsket grønt. Mine pynteputer i sofaen var grønne, alle vasene mine var grønne, pleddet i sofaen var grønt. Alt grønt jeg kunne få tak i til interiøret. Og i dag, snart 30 år senere, bruker jeg fremdeles grønt der jeg kan i interiøret. Og favoritten har alltid vært dus grågrønn. Det er en mild og beroligende farge, som gir liv. Jeg ville elsket å komme hjem til noen med slike grønne vegger f.eks.! ❤️ Noen dempede blågrå toner er også flott. Særlig kanskje på soverommet. Gir et dempet, rolig og beroligende inntrykk om man finner den riktige blåtonen. Personlig hater jeg alt som er gult. Ikke velg gult til noe! Endret 18. april 2019 av Million 1
-venter- Skrevet 18. april 2019 #11 Skrevet 18. april 2019 Jeg har per i dag ca denne paletten: https://pin.it/5wb2yu6qu3zsfg Har litt mer grønn og mindre grå.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #12 Skrevet 18. april 2019 Beige farge eller en grå/beige farge. Klassisk farge som også er beroligende og passer det meste. Men der er en del grå farger som ikke passer med beige. Mulig med en eller to vegger med tapet eller mørkere farge som brytningsvegg. Vil du ha det mer trendy er jo svart, gult, grønt og blått "inn". Anonymkode: 86ef6...7d3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2019 #13 Skrevet 18. april 2019 11 timer siden, Nerine_ skrev: Jobber du med salg av maling? Siden du vet at omtrent alle velger disse fargene? Nei men ser fra div tråder her inne at dette er farger som går igjen. Anonymkode: 7ae10...16f 1
lemoncake Skrevet 19. april 2019 #14 Skrevet 19. april 2019 Farger vi har valgt her hos oss og som vi er fornøyde med: Treasure - fin grønnfarge som vi har i stuen. Soothing beige - Pen beige farge. Verken for lys eller for mørk. Slate Lavender - Noe mørk lilla farge som vi har valgt å male både tak og vegger i på soverommet. Veldig fint! 👍 Alle disse fargene mener jeg vil passe fint mot både hvite og svarte møbler.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #15 Skrevet 19. april 2019 På 17.4.2019 den 22.26, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor 90% av norges befolkning (sett bortifra oslo) går for grått, st.pauls blue og minty breeze? Det er jo så mange farger å velge mellom og så velger saueflokken de samme fargene! Anonymkode: 7ae10...16f Ja, det er jo tross alt viktigere å ikke være mainstream enn å velge en farge man liker. Anonymkode: 6b91c...599
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #16 Skrevet 19. april 2019 Ville hvertfall styrt unna Fargerikes egne farger. De som koden starter med FR. Er så sinnsykt irriterende at man kun kan kan kjøpe, malingen der hvis man trenger mer seinere. Anonymkode: 45864...3ac 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #17 Skrevet 19. april 2019 Vi har grønnfargen treasure i stua. Veldig fornøyd med den. Og deco pink og retroblå har vi også i leiligheten. Liker de godt også. Anonymkode: 087ab...46b
lemoncake Skrevet 19. april 2019 #18 Skrevet 19. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville hvertfall styrt unna Fargerikes egne farger. De som koden starter med FR. Er så sinnsykt irriterende at man kun kan kan kjøpe, malingen der hvis man trenger mer seinere. Anonymkode: 45864...3ac Rart... Alle farger har vel en fargekode som en kan få i hvilket som helst merke? 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #19 Skrevet 19. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jo tross alt viktigere å ikke være mainstream enn å velge en farge man liker. Anonymkode: 6b91c...599 Når det er så utrolig mange farger å velge mellom er det merkelig at veldig mange henger seg på akkurat de 4 samme fargene. Oslo, St.Paul, minty breeze og den sorte jeg ikke husker hva heter, som har blitt hypet veldig opp. Anonymkode: 7ae10...16f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2019 #20 Skrevet 19. april 2019 3 timer siden, Jolen77 skrev: Rart... Alle farger har vel en fargekode som en kan få i hvilket som helst merke? Nope, alle farger som begynner med FR er fargerikes egne farger som de ikke gir ut koden på. Og det er jo gjerne de fargene og deres egen maling, Baron og Baronesse, de prøver helst å selge. Er utrolig irriterende for meg som kunde som da ikke kan handle hvor jeg vil seinere, f.eks der det er best tilbud. Anonymkode: 45864...3ac 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå