Usikker Skrevet 20. april 2005 #1 Skrevet 20. april 2005 Hvorfor er vi mennesker så "rare" når det gjelder å kle av oss - vise oss nakne? Eks: Hvorfor synes vi det er verre å kle av oss for en lege, kiropraktor, massør.......... ja en proff behandler, når vi kan sprade rundt så og si nakne på stranda foran hundrevis av mennsker. Eller "avkledde" på fest/bar/byen. Noe av dagens moteklær dekker jo nesten ingen ting............ Hvorfor er det værre å gå til en mannlig behandler enn en kvinnelig? Joda - jeg skjønner jo hvorfor egentlig. Men hvorfor er vi slik? En proff behandler ser kun på kroppen vår som kropp. Gjør h*n ikke det - så er h*n ikke proff! Hvertfall ikke i mine øyne. Bare lurer litt jeg :klø:
Englepus Skrevet 20. april 2005 #2 Skrevet 20. april 2005 Tja.. si det. Når man er på stranden er jo alle mer eller mindre avkledd, da føles det mer normalt å være det selv. Når jeg må kle av meg hos legen føler jeg meg veldig naken, og alt fokus er jo på meg. Selvom legen såklart er proff føles det ubehagelig alikevel. Noe i den dur kanskje?
Gjest Ninakanin Skrevet 20. april 2005 #3 Skrevet 20. april 2005 Nei jeg er IKKE sjenert!! Var kanskje litt for puppene før jeg fikset dem, men nå er jeg så stolt av kroppen min at det er på kanten til kvalmende Men jeg ser poenget ditt. Er rart med folk som er toppløse på stranden men hyler om noen ser dem i bh'en...
Gjest Bellatrix Skrevet 20. april 2005 #4 Skrevet 20. april 2005 Hos meg er det omvendt. Har ikke problemer med å kle av meg hos legen eller hos fysoiterapeuten, men sliter med å kle av meg på stranda. :-?
Sniglå Skrevet 20. april 2005 #5 Skrevet 20. april 2005 Hos meg er det omvendt. Har ikke problemer med å kle av meg hos legen eller hos fysoiterapeuten' date=' men sliter med å kle av meg på stranda. :-?[/quote'] jepp, jeg også. merkelige greier...
nallemaja Skrevet 20. april 2005 #6 Skrevet 20. april 2005 Hos meg er det omvendt. Har ikke problemer med å kle av meg hos legen eller hos fysoiterapeuten, men sliter med å kle av meg på stranda. :-?[/quote jeg også! dessuten foretrekker jeg middelaldrende litt småfete mannlige leger,-da føler jeg meg helt ok! ]
Gjest Seleena Skrevet 20. april 2005 #7 Skrevet 20. april 2005 Bikini går heilt fint det. Men vise ALT? Nei... Fordi samfunnet seier at eg som kvinne skal aldri vise meg helt naken. Det er uetisk. Kunne aldri gått naken på strand heller..
Gjest hjalmarlover Skrevet 21. april 2005 #8 Skrevet 21. april 2005 Nei,jeg er absolutt ikke sjenert,men av å sprade naken rundt på en strand?! Ikke det at jeg har problemer med å vise kroppen min,det er liksom bare...hvofor skal jeg det,liksom? Har mer problemer med å se andre mennesker gå nakne rundt på stranden enn å gjøre det selv... Har heller ikke noe problem å kle av meg hos legen,gynekologen,massør osv
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2005 #9 Skrevet 21. april 2005 Bikini går heilt fint det. Men vise ALT? Nei... Fordi samfunnet seier at eg som kvinne skal aldri vise meg helt naken. Det er uetisk. Kunne aldri gått naken på strand heller.. *pirk pirk* Umoralsk, ikke uetisk.
Gjest the imp Skrevet 21. april 2005 #10 Skrevet 21. april 2005 Liker egentlig ikke kle av meg verken på stranda eller hos lege/akupunktør etc. Det er riktignok verre hos lege enn på stranda. Rett og slett fordi at på stranda er jeg ikke den eneste lettkledde, og sannsynligheten for at folk kikker på deg er ikke like stor med mindre man virkelig skiller seg ut. Er jeg hos legen eller til annen behandling så ser h*n meg jo. At h*n er profesjonell hjelper ikke stort. Liker ikke kroppen min, og er redd for at han/hun skal tenke at jeg burde slanke meg, trene mer osv. Det er jo egentlig bare dumt.
Holly Hobbie Skrevet 21. april 2005 #11 Skrevet 21. april 2005 Jeg er ikke saa sjenert hverken her eller der, jeg. Faktisk ber mannen min meg noen ganger om aa ta for gardinene naar jeg skifter da han paastaar at folk kan se meg naken. Jeg tror ikke jeg er saa interessant for andre, jeg, folk har da sett en naken/halvnaken jente foer?? Hadde jeg enda hatt modellkropp, men jeg er saapass gjennomsnittlig...
FANNY Skrevet 21. april 2005 #12 Skrevet 21. april 2005 Kropp er kropp. På stranden går jeg i bikini, hos legen kler jeg av meg uten ubehag, ( de ser jo nakne mennesker hele tiden ) jeg tror ikke min kropp er så veldig spennende for andre så jeg gidder ikke bruke energi på å være sjenert......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå