Gå til innhold

Prisøkning på forsikring  

2 stemmer

1. 1. Klager du på forsikringen og er ok med det?

• ja
      1
    • Nei
      0
    • Klager, men liker det ikke
      1
    • Klager aldri
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det mest problematiske og ubehagelige jeg vet om:

Forsikring må man ha, det er greit. Men for en del år siden lærte jeg noe, som man stadig får bekreftet: Forsikring-selskapene legger på prisen mer enn de behøver. Dvs: "De legger til noe ekstra, som de har å gå på hvis folk ringer og klager".
Setter det i ansførsel, fordi det var akkurat de ordene en hos kundesevice brukte, ene gangen jeg ringte og så jeg syns prisen var blitt for høy.

Noen sa til meg en gang, at sånn er det det foregår. Du må gjøre dette, ellers har du om 10 år dobbels så høy premie enn om du gjør det. En slags golden uskrevet rule altså, men likefullt et faktum. Etter det har jeg ringt omtrent annehvert år. og får satt ned totalprisen med en 1000-lapp uten spørsmål, uten et argument. Ja, en sa det sogar rett ut til meg.

Men altså jeg mener.. wtf? Er det slik  det bør være? Det er jo sånn da. Sånn fungerer den bransjen, ingen tvil. 
Så sier noen: "Ja, det er jo bare å ringe, du er dum om du ikke gjør det.."
Problemet for meg, er at jeg IKKE synes det er "bare" å ringe og klage. Jeg synes det er forbanna dritt at det er nøvendig. Jeg liker overhodet ikke ringe og klage til forsikringsfolka. Det oppleves både nedverdigende, surt, tiggeraktig, kleint.. og jeg vet ikke hva. Vi er ikke alle laget sånn, at vi synes det er "bare" til å ringe og klage.
Nå gjorde jeg det ikke i fjor. Og nå har jeg fått fornyelse med passelig pristillegg, men har lite lyst å ringe i år også. Prisen er at jeg går en 1000 lapp opp som jeg kan slippe ved å gjennomgå den ubehagelige telefonen som jeg hater å ta.
Pokker altså.

Anonymkode: 4712f...6ce

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Var det lite interessant dette? Hm, jaja..

AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2019 den 21.39, AnonymBruker skrev:

Dette er noe av det mest problematiske og ubehagelige jeg vet om:

Forsikring må man ha, det er greit. Men for en del år siden lærte jeg noe, som man stadig får bekreftet: Forsikring-selskapene legger på prisen mer enn de behøver. Dvs: "De legger til noe ekstra, som de har å gå på hvis folk ringer og klager".
Setter det i ansførsel, fordi det var akkurat de ordene en hos kundesevice brukte, ene gangen jeg ringte og så jeg syns prisen var blitt for høy.

Noen sa til meg en gang, at sånn er det det foregår. Du må gjøre dette, ellers har du om 10 år dobbels så høy premie enn om du gjør det. En slags golden uskrevet rule altså, men likefullt et faktum. Etter det har jeg ringt omtrent annehvert år. og får satt ned totalprisen med en 1000-lapp uten spørsmål, uten et argument. Ja, en sa det sogar rett ut til meg.

Men altså jeg mener.. wtf? Er det slik  det bør være? Det er jo sånn da. Sånn fungerer den bransjen, ingen tvil. 
Så sier noen: "Ja, det er jo bare å ringe, du er dum om du ikke gjør det.."
Problemet for meg, er at jeg IKKE synes det er "bare" å ringe og klage. Jeg synes det er forbanna dritt at det er nøvendig. Jeg liker overhodet ikke ringe og klage til forsikringsfolka. Det oppleves både nedverdigende, surt, tiggeraktig, kleint.. og jeg vet ikke hva. Vi er ikke alle laget sånn, at vi synes det er "bare" til å ringe og klage.
Nå gjorde jeg det ikke i fjor. Og nå har jeg fått fornyelse med passelig pristillegg, men har lite lyst å ringe i år også. Prisen er at jeg går en 1000 lapp opp som jeg kan slippe ved å gjennomgå den ubehagelige telefonen som jeg hater å ta.
Pokker altså.

Heter dette forsikringsselskapet IF? Luksusfellen Kvasheim, hadde nemlig en sak på dette for en tid tilbake. 

IF hadde vi bare trøbbel med, de årene vi hadde dem. De feilberegnet og rotet, tilslutt fikk vi et femsifret beløp refundert etter å ha fått en gjennomgang på hele sakskomplekset hos andre. Det viste seg da at de hadde tatt for mye betalt over flere år. 

Nå har vi Tryg. 

Anonymkode: c2ac4...2d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...