Gå til innhold

Minidrivhus

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en ting, er helt fersk på såing, og har egentlig ikke så stor peiling på dette.

Har kjøpt meg et mini sådrivhus på plantasjen og sådd i bittesmå krukker for å ha disse inne i den lille kassen. Hvordan i alle dager skal det kunne bli noe når frøene ikke får oksygen? Det blir jo dugg på innsiden av plasten. Men merkelig om man skal måtte lage sine egne hull eller?

Skal disse være tette?

Føler jeg må åpne opp å lufte pottene flere ganger om dagen i redsel for å mislykkes. Har prøvd å Google, men uten hell.

Anonymkode: 85d74...8f9

AnonymBruker
Skrevet

Det vil bli dugg, men du kan legge noe i klemme mellom kassa og lokket (går ut ifra at det er sånne med lokk) så får de luft, om det er for mye dugg. 

Det tar ikke lang tid før du kan ta lokket helt av, det kan du gjør når de har vokst noen cm.

Anonymkode: c6bb3...62f

Gjest Monsieur Beau
Skrevet

Du ønsker et fuktig miljø. Da holder jorda seg fuktig og tørker ikke ut. Jo mindre potter du har jo oftere må du vanne/dusje slik at du opprettholder fuktigheten. Det blir ikke helt oksygenfritt. Tenk at du vil skape et miljø som ting liker å vokse i. Dersom det blir for fuktig kan du lufte av og til. Det skal ikke være "kliss vått" slik at det vokser sopp osv. 

Sjekk ut denne fine podcasten: Her :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...