Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når noen svarer at de har det "tålig" eller "tålig greit", hvordan tolker dere det? Er det bra el dårlig?

Anonymkode: 27cfb...046

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Har det helt ok, men kunne ha vært bedre også»

Anonymkode: 6de85...41b

• Liker 2
Skrevet

Da har de det som folk flest, tenker jeg. De er ikke på livets beste dag, og langt fra den verste. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Midt på treet. Ok. 

Anonymkode: 02e76...36b

AnonymBruker
Skrevet

Nøytralt. Men jeg mener: folk svarer som regel "Bra!" selv når de ser ut vrak. Så når noen sier tålelig greit, er det nok en sjanse for at de har det mer dårlig enn nøyralt.

Anonymkode: efc83...960

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at da har man det kanskje ikke så veldig bra egentlig.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig men tåler det enn så lenge.

Anonymkode: ba626...582

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Alle som har det sånn tålelig svarer at de har det bra når man spør dem hvordan de har det, så når noen våger seg på å si «sånn tålelig» har de det nok neppe bra i det hele tatt. 

Anonymkode: 36562...04f

• Liker 11
Skrevet

Da ville jeg spurt "å, er ert noe som plager deg?" eller "er det noe du vil snakke om?" Man ville nok ellers bare sagt at alt var fint dersom en ikke ønsket å snakke om noe, så når noen IKKE sier at det går bra er det iallfall rom for å spørre litt mer og så får heller vedkommende la være å fortelle om de ikke ønsker. Tenker det muligens kan være deres forsøk på å åpne for dialog om noe de trenger å prate om og at en i slike tilfeller lfter trenger litt drahjelp for å få ordene ut

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🙋🏼‍♀️

Føler det er en ting som går igjen her på jæren, men det betyr mer at alt er fint, enn noe negativt 😂 

Anonymkode: 54021...160

Skrevet (endret)

Svarer det ganske ofte når folk spør. Jeg er kronisk syk og svare jeg at det går bra tror folk at jeg er blitt frisk. 🙈 Og det går jo på en måte greit med meg. Jeg har funnet måter å leve med sykdommen min på og jeg kunne vært hardere rammet enn jeg er. Samtidig lever jeg et helt annet liv enn jeg egentlig ønsker og hvis jeg tenker på hvor mye jeg går glipp av blir jeg trist, lei meg og sint. Jeg har jo ikke valgt dette livet, men pga sykdommen må jeg leve som jeg gjør.  Så det går sånn tåelig.

Endret av Rhyth
Leif
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg sier jeg har det tålig greit så har jeg ikke det bra. Da skulle jeg ønske noen ville spørre "hva er det som ikke går så bra?". Har jeg det bra sier jeg "bra". Har jeg det kjipt sier jeg ofte "tålig" for å ikke si for mye (men mildner det litt ved å ikke si "dårlig")

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Livet er et helvete, så dør man.

Enkel lære.

Anonymkode: 6c8dc...04b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De har det ikke så bra, men liker ikke å klage. Min gamle oldemor pleide å si det på slutten, når hun var full av fysiske plager og ikke husket hvem oldebarna var, sånn halvparten av tiden.

Anonymkode: 34235...f76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykemeldt, med usynlig sykdom. Og innimellom treffer jeg på folk som lurer på hvordan det går. Føler det blir feil å si at det går bra, men går jo ikke superdårlig heller. Så da svarer jeg ofte at det går sånn tålig

Anonymkode: e4fcd...fdc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å svare: joda, går vel bra det. Eller: helt greit. Og det er fordi ting går jo bra, men jeg har det ikke super bra, livet mitt er kjedlig for tiden og jeg har smålig depresjons følelse ofte.

Var en gang en kollega som jeg ikke kjenner så godt spurte meg om hvordan det går og da svarte jeg: det går ikke bra.(da jeg ikke hadde det noe bra i det heletatt) Jeg tenkte at når hun spør så får hun få et ærlig svar da.

Kommer aldri til å si det igjen, hun ble så ubekvem og overrasket, så uansett hvor jævlig jeg har det nå så sier jeg at det går helt greit e.l. 

Anonymkode: 047da...49e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg drister meg til å si at det går "sånn tålelig" så betyr det egentlig at jeg har det skikkelig ræva, men ikke har lyst til å si eller gi uttrykk for akkurat det..

Anonymkode: 17b14...bf8

• Liker 3
Skrevet

Er det noe som plager meg kan jeg svare "sånn tålelig"

Det betyr at alt er ikke bra,men det er ikke værre enn at jeg kan tåle det😊

AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2019 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Når noen svarer at de har det "tålig" eller "tålig greit", hvordan tolker dere det? Er det bra el dårlig?

Det betyr «sånn passe»/«Ok». Hadde noen spurt hva som ikke var greit hadde jeg blitt litt satt ut, sånn hobbypsykolog er noe av det verste jeg vet. 

Anonymkode: 08ebf...0a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr «sånn passe»/«Ok». Hadde noen spurt hva som ikke var greit hadde jeg blitt litt satt ut, sånn hobbypsykolog er noe av det verste jeg vet. 

Anonymkode: 08ebf...0a3

Ja ser den. Man ønsker jo veldig sjeldent å fortelle hva som ikke er ok.

Selv syns jeg nok "sånn tålig", "tålig greit", "tålig"...betyr langt dårligere enn sånn passe. Man holder ut, på en måte. 

Traff senest i dag en mann jeg kjenner og som jeg vet har det kjipt med kona. Spurte han direkte (vi er gode venner altså så det var ok å spørre) hvordan det går...og da sa han nettopp dette "det går sånn tålig greit "...og jeg forstår jo med det at det ikke var så greit i grunnen...Men hva skal man si...vi sto på butikken og han ville vel ikke si så mye mer der og da...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...