AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Eksen har klart å rote det skikkelig til med økonomien! Han har hele tiden vært veldig uansvarlig økonomisk, tatt opp massevis av lån han ikke har betalt. Dumme meg tok opp et lån for han så han skulle betale alt på en gang, men det rotet han jo til ved å ta opp nye lån og kredittkort senere. Noe står dessverre i mitt navn og nå er alt et rot!!! Jeg har betalingsevne, fast jobb, men eier ikke bolig. Men jeg får ikke tatt noe lån for å samle alt pga betalingsanmerkninger. Hadde jeg hatt 10000 kunne jeg ha blitt kvitt de, men for å rydde opp i alle inkassoer må jeg ha et større lån. Har regnet ut at alt som står på meg er betalt med et lån på rundt 200000. Det er kreditter i hytt og pine, han har brukt mitt navn for å skaffe handlekontoer og lignende. Jeg kastet ham ut etter at jeg fant ut at han hadde rotet det til igjen. Selvfølgelig sperret alt av kontoer og sørget for at han ikke handler i mitt navn mer. Har barn sammen, så det er viktig for meg at vi er venner for barnas skyld, ellers kunne jeg ha laget et sabla bråk for å få ham til å ordne opp. Han har heller ikke penger, er også nedlesset i gjeld, bare mye verre. Så til saken... det reklameres for lån overalt. Man kan få lån med betalingsanmerkning uten sikkerhet osv, men jeg får avslag hver gang jeg søker. HVORFOR skal de gi meg håp for så å ikke gi meg lån da? Hvorfor har de disse reklamene? Kommer mange reklamer daglig i innboksen min. Har gitt opp nå... HJELP MEG! Trenger råd!! Jeg går snart på en skikkelig smell av dette!! Og jeg trenger ikke nedlatende kommentarer, jeg kommer aldri til å være så naiv og ta opp lån for andre igjen, og jeg er egentlig veldig økonomisk! Anonymkode: 595eb...43e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Har dere anskaffet noe for disse pengene som kan selges? Anonymkode: 63318...12e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 La aldri noen bruke ditt bankkort eller kredittkort. La aldri noen tegne abonnement i ditt navn (ikke ditt problem om de står uten strøm/mobil/Internett etc, de er skyld i det selv) Du må begynne å rydde. Hvor mye må du ut med som absolutt minimum for å holde unna rentene? Har du penger til overs betaler du det ned på ett lån helt til det er nedbetalt. Da kan du begynne å betale ned på neste. Kvitt deg med kreditter og lån en og en av gangen. De andre betaler du minstebeløp på. Anonymkode: 36669...47a 3
Cuddles Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Anbefaler deg å oppsøke en økonom, ellers er det fort å ende opp på luksusfellen. Om det ikke tas tak i nå, vil beløpet bare doble seg. Når det er så mye rot i økonomien er det også veldig viktig at man får en fullstendig oversikt og legger en langsiktig plan som er realistisk å gjennomføre. Ville oppsøkt rådgivning og hjelp fra en som kan føre regnskap til dette. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eksen har klart å rote det skikkelig til med økonomien! Han har hele tiden vært veldig uansvarlig økonomisk, tatt opp massevis av lån han ikke har betalt. Dumme meg tok opp et lån for han så han skulle betale alt på en gang, men det rotet han jo til ved å ta opp nye lån og kredittkort senere. Noe står dessverre i mitt navn og nå er alt et rot!!! Jeg har betalingsevne, fast jobb, men eier ikke bolig. Men jeg får ikke tatt noe lån for å samle alt pga betalingsanmerkninger. Hadde jeg hatt 10000 kunne jeg ha blitt kvitt de, men for å rydde opp i alle inkassoer må jeg ha et større lån. Har regnet ut at alt som står på meg er betalt med et lån på rundt 200000. Det er kreditter i hytt og pine, han har brukt mitt navn for å skaffe handlekontoer og lignende. Jeg kastet ham ut etter at jeg fant ut at han hadde rotet det til igjen. Selvfølgelig sperret alt av kontoer og sørget for at han ikke handler i mitt navn mer. Har barn sammen, så det er viktig for meg at vi er venner for barnas skyld, ellers kunne jeg ha laget et sabla bråk for å få ham til å ordne opp. Han har heller ikke penger, er også nedlesset i gjeld, bare mye verre. Så til saken... det reklameres for lån overalt. Man kan få lån med betalingsanmerkning uten sikkerhet osv, men jeg får avslag hver gang jeg søker. HVORFOR skal de gi meg håp for så å ikke gi meg lån da? Hvorfor har de disse reklamene? Kommer mange reklamer daglig i innboksen min. Har gitt opp nå... HJELP MEG! Trenger råd!! Jeg går snart på en skikkelig smell av dette!! Og jeg trenger ikke nedlatende kommentarer, jeg kommer aldri til å være så naiv og ta opp lån for andre igjen, og jeg er egentlig veldig økonomisk! Anonymkode: 595eb...43e Da har du også rotet, om du har betalingsanmerkninger. Du har tenkt å ta et slikt lån som det reklameres for, om du fikk? Da er du mere kjørt med økonomien din. Din x har drevet svindel med å ta opp lån i ditt navn. Sånne ting anmelder du, så må han betale deg/lånene Anonymkode: 241cd...023 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere anskaffet noe for disse pengene som kan selges? Anonymkode: 63318...12e Mobiler, klær, utstyr, bildeler.. Bilen og mobilene er solgt, men det var lav verdi på det ift hva det var. Anonymkode: 595eb...43e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: La aldri noen bruke ditt bankkort eller kredittkort. La aldri noen tegne abonnement i ditt navn (ikke ditt problem om de står uten strøm/mobil/Internett etc, de er skyld i det selv) Du må begynne å rydde. Hvor mye må du ut med som absolutt minimum for å holde unna rentene? Har du penger til overs betaler du det ned på ett lån helt til det er nedbetalt. Da kan du begynne å betale ned på neste. Kvitt deg med kreditter og lån en og en av gangen. De andre betaler du minstebeløp på. Anonymkode: 36669...47a Det vet jeg jo nå! Betaler på alt som kommer, men å leve på et minimum fordi jeg betaler mange tusen på renter og lån er ekstremt frustrerende! Anonymkode: 595eb...43e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 17 minutter siden, Cuddles skrev: Anbefaler deg å oppsøke en økonom, ellers er det fort å ende opp på luksusfellen. Om det ikke tas tak i nå, vil beløpet bare doble seg. Når det er så mye rot i økonomien er det også veldig viktig at man får en fullstendig oversikt og legger en langsiktig plan som er realistisk å gjennomføre. Ville oppsøkt rådgivning og hjelp fra en som kan føre regnskap til dette. Jeg var hos en økonom som mente jeg skulle søke om et lån for å samle alt...🙄 Har planer, men jeg bruker alle pengene mine for å holde hodet over regningsbunken. Det går sinnsykt tregt med nedbetaling! Anonymkode: 595eb...43e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du også rotet, om du har betalingsanmerkninger. Du har tenkt å ta et slikt lån som det reklameres for, om du fikk? Da er du mere kjørt med økonomien din. Din x har drevet svindel med å ta opp lån i ditt navn. Sånne ting anmelder du, så må han betale deg/lånene Anonymkode: 241cd...023 Jada, jeg var ung, dum og veldig naiv!! Jeg har lært! Jeg kan ikke anmelde barnas far. Dessuten visste jeg på en måte om det, men trodde på ham da han var desperaaat og bare måtte ha ellers hadde han ikke bil/klær/you name it og han skulle jo betale. Plutselig var det veldig mange kontoer overalt og ingenting ble betalt... det var da jeg oppdaget dette og noen kredittkort (på eget navn heldigvis) etter jeg trodde ting var ordnet opp jeg kastet ham ut... Jeg er rett og slett desperat etter å få samlet det i et lån. Er forskjell på å betale et lån på 2000 i mnd og hundre lån på 8000-10000 i mnd.. Da er de nedbetalt og slutter i det minste å vokse. Dette er en desperat situasjon, og jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Men så får jeg jo ikke tatt et lån uansett, så jeg er like langt. Noen med noen råd til meg? Er virkelig desperat!! Anonymkode: 595eb...43e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Du har ingen foreldre som kan låne deg penger? Du kan ta kontakt med gjeldsrådgiver i nav. Du kan også ta kontakt med namsmannen. Du kan få hjelp til å forhandle et lavere beløp å betale i mnd. Anonymkode: 351fc...ab7 3
Cuddles Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var hos en økonom som mente jeg skulle søke om et lån for å samle alt...🙄 Har planer, men jeg bruker alle pengene mine for å holde hodet over regningsbunken. Det går sinnsykt tregt med nedbetaling! Anonymkode: 595eb...43e Skjønner at det er en svært vanskeligstilt situasjon med mye bekymring knyttet rundt økonomien.. Jeg er ingen økonom, og har derfor vanskelig med å komme med gode råd. Derimot er det første jeg ville gjort dersom jeg var i en lignende situasjon først og fremst å lage en oversikt over hva man har inn i mnd, og hvor store utgiftsposter man har. Eksempelvis ville jeg kuttet ut på ALT av unødvendige utgifter. Bruker du for eksempel mye penger på transport i mnd, og er det mulighet for å bruke enda mindre? Ville kollektiv transport vært en bedre løsning dersom du har bil? Alt av unødvendige utgifter må en legge bort. Selv små beløp vil hjelpe deg på veien. Du må sette deg ned å ringe rundt til alle kreditorer og andre steder du er skyldig. Du må regne ut hvor mye i mnd du kan betale inn til de forskjellige, og gjøre avtaler med kreditorene om dette. Dersom det gjøres avtaler må du sørge for at disse blir overholdt, ellers er du plutselig like langt. Du må for all del ikke låne penger til kjæresten din. Du kan selvfølgelig prøve å hjelpe han på samme måte som du skal hjelpe deg selv, men her er det viktig at du først og fremst tenker på din egen økonomi - hvilke valg kjæresten din tar i livet kan du ikke kontrollere, men ditt liv derimot kan du ta full kontroll og styring på. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #12 Skrevet 15. april 2019 Anmeld, dette er ikke greit. Det er jo svindel. Du sier du visste at han tok opp lån i ditt navn? Det må du isåfall ikke si i anmeldelsen.. Men da lurer jeg veldig på hvor du har vært, ingen lar kjæresten ta opp lån i sitt navn, spesielt når du visste hvor ille han var. Lån til mobil og forbruk, i ditt navn. Galskap. Anonymkode: 1a75b...6b2 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #13 Skrevet 15. april 2019 Huff for en fæl situasjon, du har min sympati. Hvor er din x nå oppi alt dette? Du er jo et gjeldsoffer - han har jo svindlet deg økonomisk - det er ikke lov å ta opp lån eller kreditt i andres navn - dette er identitets-tyveri. Anmeld han. Kontakt nav gjeldsrådgivning. Ring namsmannen. Du skal ikke måtte stå i alt dette alene. Såvidt meg bekjent får man ikke lån med betalings-anmerkning uten sikkerhet i bolig. Hvor mye skylder DU? Hva tjener du ? Hva er dine faste utgifter ? Ring kreditorene og fortell hva som har skjedd. Tipper de fryser rentene hvis du anmelder eksen din? Anonymkode: 61941...3cf 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #14 Skrevet 15. april 2019 Anmeld den blakke faemskapen som lurte deg trill rundt. Ikke vær dum nå. Anmeld og lag rettsak og få det ut av verden sånn at du ikkr lider i lange løp. F han for en elendig mann og uansvarlig far! Anonymkode: 93f89...5ba 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #15 Skrevet 15. april 2019 Hør med arbeidsgiver om de er villige til å gi deg lån. De kan gi rentefritt lån innenfor visse kriterier (maksbeløp og nedbetalingstid) som burde kunne få deg ut av betalingsanmerkningene i det minste hvis du bare trenger 10.000 Anonymkode: f5b85...046 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #16 Skrevet 15. april 2019 Kontakt jussbuss og be om juridisk rådgivning ! Ring de i morgen ! Du har sikkert krav på gratis juridisk rådgivning ! Husk : Du Skal ikke måtte sitte skyldig å betale ned hans lån. Selv om de står i ditt navn. Dette er ikke bare en økonomisk sak men også juridisk ! Håper en jurist her inne Evt kan råde deg litt også. Anonymkode: 61941...3cf 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #17 Skrevet 15. april 2019 TS ; han heter ikke Pål Andre vel ? Anonymkode: 8dfb8...ba9
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 Herrefred, kan ikke anmelde når hun med viten og vilje lot han ta opp lån i hennes navn. Anonymkode: 6079a...ba2 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 Betal alt som står i ditt navn, uavhengig av hvem som har stiftet gjelden. Har forståelse for at du ikke ønsker å anmelde barnefaren, selv om dette absolutt hadde vært legitimt. Du kan likevel fremme regresskrav mot eksen din i etterkant. Selv om det ikke høres ut som det er mye å hente på kort sikt, kan du få sikret kravet ditt gjennom en avholdt utleggsforretning eller dom fra forliksrådet. Anbefaler deg, som tidligere nevnt, å ta kontakt med namsmannen for å forklare situasjonen, og eventuelt få hjelp til å fylle ut nødvendige skjema for inndrivelse. Anonymkode: f96fb...419 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #20 Skrevet 16. april 2019 Lite tips. Du kan be arbeidsgiver forskuddsbetale 10 000 av feriepengene dine. Dermed blir du kvitt betalingsanmerkninger og kan forhåpentligvis søke om lån. Hvis du forklarer situasjonen så får du sikkert ja! Tror det er noen endringer som skjer i sommer så greit å søke før det. Anonymkode: 5e775...8e9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå