Gå til innhold

Utrygg gutt på overnatting...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min på 9 år skal ha overnattingsbesøk av en kompis i natt. Kompisen har ikke klart å overnatte her før. Og nå spurte far om jeg hadde mulighet til å sitte inne på rommet til sønnen sovner. Jeg ble litt paff, å så at jeg kunne jo prøve. Men, egentlig så har jeg ikke ork til det da jeg skal tidlig opp på jobb i morgen. Og hvem vet når de sovner. Klokke kan jo fort bli halv tolv. 

Hadde dere giddet dette? Er det jeg som er vanskelig når jeg tenker at dette orker jeg ikke?

Anonymkode: de892...d5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei du er ikke vanskelig.  Da får heller barnet vente med overnatting er nå min mening.  Jeg sender da ikke mine barn av gårde hvis jeg veit det blir et problem med barna. 

Anonymkode: eac1f...2d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Pleier ikke å være vanskelig når det gjelder sånt. Men så får ikke ungene ha overnattingsbesøk når jeg eller de skal tidlig opp heller. 

Anonymkode: 0a2ce...f56

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde jeg gladelig gjort om det var det som skulle til. For de som sier han ikke er klar, så kan en eneste positiv opplevelse med overnatting gjøre at det løsner. Så jeg hadde gjort det. 

Og som en nevner her, jeg hadde droppet å ha overnatting om det var slik at jeg egentlig ikke orker og ikke har kapasitet. Hadde tatt det en dag jeg skulle hatt fri ispfsll 

Endret av mortilen
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gjort det, men ikke om jeg skulle opp tidlig. Da hadde jeg sagt nei til overnatting i utgangspunktet, med unntak av én som har overnattet her mange ganger selv, hvor jeg vet det går bra og at han klarer seg selv.

Sønnen min brukte lang tid på å tørre å overnatte hos venner selv om han hadde veldig lyst. Bestevennen hans ville gjerne ha ham på overnatting, og foreldrene hans gjorde virkelig en innsats for å trygge ham slik at han turte. De innstilte seg på lite søvn den natten og å evt følge ham hjem midt på natten om nødvendig. Det gikk veldig fint, og det løsnet etter den gangen. :)

Jeg setter veldig pris på at de orket det, men hadde nok aldri bedt noen om det selv.

Anonymkode: b3589...88a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var selv et av disse utrygge barna. Ble alltid hentet da natta kom. Vet ikke om det hadde hjulpet, men dersom barnet overnatter hos dere kan det redusere angsten/ skepsisen/ utryggheten neste gang.. om jeg skulle ha stått tidlig opp hadde jeg sagt: « ja, barnet kan ligge over og jeg kan oppholde meg på rommet når det kan hjelpe ditt barn et steg på vei. Jeg kommer til å ta med en madrass å legge meg på rommet de er siden jeg skal tidlig opp». Dersom forelder/ barn reagerer på det får de vente til du ikke skal tidlig opp og orker å «sitte vakt». Jeg selv hadde nok ofret den natta siden barnet er klar for å prøve igjen, akkurat her og nå! 

Hjelp hverandre folkens, Finn gode løsninger for barna i ditt nærmiljø og nettverk! Det vil gagne alle på sikt 👍

Anonymkode: 98f7a...6c0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, mortilen skrev:

Hadde jeg gladelig gjort om det var det som skulle til. For de som sier han ikke er klar, så kan en eneste positiv opplevelse med overnatting gjøre at det løsner. Så jeg hadde gjort det. 

Og som en nevner her, jeg hadde droppet å ha overnatting om det var slik at jeg egentlig ikke orker og ikke har kapasitet. Hadde tatt det en dag jeg skulle hatt fri ispfsll 

Overnatting kom litt på sparket etter at de hadde lekt sammen i dag. Gutten spurte selv om han kunne få overnatte, og jeg syns det var vanskelig å si nei. Men, det kom aldri så langt uansett, da gutten ville hjem før de hadde lagt seg.

TS

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overnatting kom litt på sparket etter at de hadde lekt sammen i dag. Gutten spurte selv om han kunne få overnatte, og jeg syns det var vanskelig å si nei. Men, det kom aldri så langt uansett, da gutten ville hjem før de hadde lagt seg.

TS

Si nei neste gang du skal på jobb, men at du kan gjøre det en dag du har fri og ikke må opp tidlig.

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var selv et av disse utrygge barna. Ble alltid hentet da natta kom. Vet ikke om det hadde hjulpet, men dersom barnet overnatter hos dere kan det redusere angsten/ skepsisen/ utryggheten neste gang.. om jeg skulle ha stått tidlig opp hadde jeg sagt: « ja, barnet kan ligge over og jeg kan oppholde meg på rommet når det kan hjelpe ditt barn et steg på vei. Jeg kommer til å ta med en madrass å legge meg på rommet de er siden jeg skal tidlig opp». Dersom forelder/ barn reagerer på det får de vente til du ikke skal tidlig opp og orker å «sitte vakt». Jeg selv hadde nok ofret den natta siden barnet er klar for å prøve igjen, akkurat her og nå! 

Hjelp hverandre folkens, Finn gode løsninger for barna i ditt nærmiljø og nettverk! Det vil gagne alle på sikt 👍

Anonymkode: 98f7a...6c0

Hvordan blir man så utrygt barn? Født sånn? Ekstra sensitivt?

Er opptiktig nysgjerrig. Veldig fjernt fra min personlighet, og barnet mitt sin personlighet.

Anonymkode: 0159c...ac7

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er opptiktig nysgjerrig. Veldig fjernt fra min personlighet, og barnet mitt sin personlighet.

Det er da ikke noe man nødvendigvis blir. Vi er født forskjellig.

Jeg er født uredd og det er sønnen min også. Jeg tar alle utfordringer på strak arm, ikke redd for å prøve nye ting og har et sterkt ønske om å hoppe i fallskjerm fra et fly. Det betyr ikke at venninnen min som har fobi for høyder var mer utrygg som barn.

AnonymBruker
Skrevet

Overnatting er alltid krise her og ungene sover ikke før kl ett. Vi har ikke sånt lengre. Barnet er 6 år.

Anonymkode: 47a73...e34

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være ulike grunner. Noen bare er mer "pysete" av natur, mens andre opplever ting som gjør de sånn. Noen er redde for en ting men ingenting annet, noen er redde for alt osv. Det finnes så mange grader, varianter og årsaker at man ikke kan gi noe fasit på det.

Anonymkode: 21070...c4b

AnonymBruker
Skrevet

Han der kan ikke ha sosiale antenner når han forlanger at du skal sitte inne på rommet å vente på at han sovner 😅 Beklager, men noen folk altså, de har munndiare og krav som er så urimelige at jeg blir litt paff. 

Jeg hadde aldri sent min datter eller sønn på overnatting om det var sånn at det var problematisk. Rart at det skal være så vanskelig å forstå! 

Anonymkode: 9131b...7b5

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overnatting er alltid krise her og ungene sover ikke før kl ett. Vi har ikke sånt lengre. Barnet er 6 år.

Anonymkode: 47a73...e34

Kanskje de trenger litt hjelp til å roe ned da? Lesing eller noe på senga? 

Anonymkode: 3c179...807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...