Gå til innhold

Hjelp! Hvordan få stuen lysere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leier en kjellerleilighet med veldig små vinduer som går rett ut mot utleiers veranda. Har derfor persiennene nede hele dagen, men dette gjør at stuen blir fryktelig mørk og trist. Noen som har tips til hvordan jeg kan få stuen lysere?

Anonymkode: e1931...818

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det funke med noen tynne gardiner i stedet for persienner? Da slipper det inn litt lys i alle fall.  Ellers er det viktig å ha lamper som gir godt med lys også :) 

Anonymkode: 50f09...2bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere lamper med andre lyspærer (ikke de som gir gult lys). 

Lyse gardiner 

lyse møbler 

Anonymkode: 7dc49...207

• Liker 1
Skrevet

God belysning som er jevnt fordelt utover stua, lyse møbler og en lys farge på veggene. Også ville jeg heller hatt gardiner som slapp inn noe lys, fremfor å ha persienner nede hele tiden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På møbler ville jeg hatt alle andre farger enn sort. Mal veggene en lys farge. Masse lamper. Og så ville jeg hatt persiennene oppe oftere, gjør det egentlig noe at utleier ser inn? Utleier er vel på jobb om dagen? Kunne du satt opp en sånn plastfilm på halve vinduet der du kan se ut men ingen kan se inn? Helt genialt, tror det kjøpes på b.la Biltema

Anonymkode: a8956...14c

Skrevet

Om man vil ha det lyst så er vel hvit den beste fargen å bruke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye farger i interiør , hvite møbler, hyller osv. 

Anonymkode: 7ea60...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Har du persiennene helt lukket?  Eller står de halvåpne? Jeg brur meg ikke om folk ser inn, så jeg hadde bare hatt de halvvegs nede og vinklet sånn at jeg hadde fått inn lys.

Planter i vinduet hindrer innsyn.

Anonymkode: cbd62...aa2

• Liker 1
Skrevet

Mange lyskilder/lamper (ikke bare en lampe i taket). Lyse tekstiler, men ikke nødvendigvis hvitt. Tekstiler i andre farger kan virke mer harmonisk og lunt, men de bør være litt lyse. Noen grønne planter i ulike størrelser vil også gjøre rommet hyggeligere. Gult kan f.eks. virke oppfriskende og lyst.

Jeg ville ikke hatt persiennene helt igjen. Ha dem åpne og noen planter i vinduskarmen. Da ser man ikke rett inn. Det finnes også andre ting som hindrer innsyn, men som slipper inn mer lys.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...