Gå til innhold

Du som ikke har barn(ebarn)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som av en eller annen grunn ikke har barn, føler du deg nedprioritert av egne foreldre? At de kun ønsker å bruke tid og ressurser på dine søsken som har barn? 

Anonymkode: 89c3f...ac0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du som av en eller annen grunn ikke har barn, føler du deg nedprioritert av egne foreldre? At de kun ønsker å bruke tid og ressurser på dine søsken som har barn? 

Jeg har mange barn, men foreldrene mine har gitt f*** i meg likevel. 

Anonymkode: 781e1...5a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg bor på samme sted som foreldrene mine, mens søsteren min som har barn bor 13 timer unna. 

Anonymkode: 933d4...dbe

Skrevet

Nei. Vi bor alle i nærheten av foreldrene, faktisk er det nok jeg som bruker mest tid på de fordi søsken med barn har mye mer hektiske hverdager enn meg.

• Liker 2
Gjest SeptemberRose
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn, og jeg har ikke søsken, heller, så situasjonen er litt annerledes. Men jeg vil svare ja til spørsmålet i hovedinnlegget. Moren min er utrolig opptatt av mine fetteres og kusiners barn, altså sine grandnevøer og -nieser, og prioriterer samvær med disse barna og deres foreldre høyt. 

Anonymkode: d155d...74e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan svare et klart og tydelig rungende JA.. 

etter at søskenet mitt fikk seg et par så er ikke meg og samboer interessante mer. Alt er bare søsken og dets barn som gjelder..

hipp hurra. 

Anonymkode: b4c32...883

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke si at noen av dem ga mer tid og oppmerksomhet til mine søsken, nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje akkurat da de ble besteforeldre for første gang, men jeg tenker at det er naturlig. Jeg føler absolutt at jeg blir satt pris på selv om jeg er barnløs. Jeg kan bidra med andre ting enn søsken med barn. Hos meg får de slappet av, får en god middag og vi kan sitte å prate og ha en rolig kveld. Jeg kan også bidra om de trenger hjelp til noe, enklere enn søsken med barn. De setter helt klart pris på begge deler, men er nok mindre sliten etter besøk hos meg enn hos søsken med barn, pluss at de slipper sitte barnevakt 😄

Anonymkode: bb157...a3c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, omvendt. Jeg og broren min er i 30-årene, jeg har ikke og kommer ikke til å ville få barn, han har tre. Foreldrene mine bruker mye av fritiden på å reise, og er skikkelige gourmeer,  og det er interesser jeg og kjæresten deler. Så vi går ofte ut og spiser sammen, og snakker om stedene vi har besøkt. 

De koser seg selvfølgelig med barnebarna, men broren min og konen er i tidsklemma med tre små barn, og har ikke den samme tiden til å pleie forholdet til foreldrene våre som det jeg har. 

Anonymkode: 007e3...087

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, delvis. Men jeg synes det er litt godt også. Både jeg og søsteren bor på østlandet, mens foreldrene bor på vestlandet. Jeg er glad for at det ikke er jeg som trenger å åpne hus og heim hver gang foreldrene kommer på besøk. Ikke fordi jeg ikke liker å være med de, men det er mer behagelig å ikke trenge å gå oppå de. 

Det eneste jeg "savner" er at de hadde mer tid til å gjøre aktiviteter som ikke er spesielt barnevennlige. De vil helst være så mye rundt barnebarna sine som mulig i ferier og helger og det ekskluderer jo en del aktiviteter som jeg synes er hyggelig å gjøre. 

Anonymkode: f195e...574

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: c160d...231

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...