AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Er dette ok? Skal folket ellers være livredd for å miste sine dyr forde ungdom skal ha drøye russeknuter? Anonymkode: 16b84...395
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Hvilken skole har denne knuten? Burde anmeldes til politiet! Anonymkode: 60925...b42 10
Duftavsommerregn Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 Selvfølgelig ikke! Det er dyreplageri og det vil jeg aldri akseptere! Ser jeg noe slikt ville jeg grepet inn direkte, og sørget for at bilen deres aldri mer hadde rullet en meter! Det er grenser hva disse idiotene kan bedrive av faenskap i form av å dekke seg bak en russedress. 8
Rumle Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Selvfølgelig ikke! Det er dyreplageri og det vil jeg aldri akseptere! Ser jeg noe slikt ville jeg grepet inn direkte, og sørget for at bilen deres aldri mer hadde rullet en meter! Det er grenser hva disse idiotene kan bedrive av faenskap i form av å dekke seg bak en russedress. Veldig enig! 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 Det er oppfordring til lovbrudd og dyreplageri, så det er nok ikke en russeknute. Anonymkode: 12bf9...707 3
Honey Dew Skrevet 15. april 2019 #8 Skrevet 15. april 2019 Hvilken skole er dette? De skulle isåfall vært meldt til politiet. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #9 Skrevet 15. april 2019 Hvilken skole? Jeg kan tipse politiet. Anonymkode: ac231...3b5 2
Diamant Skrevet 15. april 2019 #10 Skrevet 15. april 2019 Det ser heldigvis ut til at kravet er fjernet. https://beta.h-a.no/2019/nyheter/bombadert-henvendelser-etter-kidnappe-en-katt-russeknute/ 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #11 Skrevet 15. april 2019 Russekravet ble fjernet i Ringsaker. Anonymkode: ac001...1d6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #12 Skrevet 15. april 2019 Russeknuten skal ha vært et forslag, og er fjernet: https://beta.h-a.no/2019/nyheter/bombadert-henvendelser-etter-kidnappe-en-katt-russeknute/ Anonymkode: 12bf9...707 2
Duftavsommerregn Skrevet 15. april 2019 #13 Skrevet 15. april 2019 2 minutter siden, Rumle skrev: Hva?! Dette kan da ikke stemme?! Det er nok helt ekstrem ja, og innenfor helt begrensede "klikker" om det stemmer i det hele tatt. Men ser jeg en knute som noen har i luen sin som skulle indikere noe slikt? Det hadde blitt bråk! Jeg hadde konfrontert det med høy stemme, masse bråk, og i ekstreme tilfeller et skikkelig nakkedrag Tror ikke en normal ungdom ville gått med noe slik, og dermed stemplet seg selv som psykopat og komplett idiot. Hadde dessuten tatt bilde, outet vedkommende og han hadde selv blitt utsatt for "kidnapping" og det som verre er 2
Rumle Skrevet 15. april 2019 #14 Skrevet 15. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Russeknuten skal ha vært et forslag, og er fjernet: https://beta.h-a.no/2019/nyheter/bombadert-henvendelser-etter-kidnappe-en-katt-russeknute/ Anonymkode: 12bf9...707 Bra det ble fjernet, helt vanvittig at det i det hele tatt kan bli foreslått
Gjest O.G. Skrevet 15. april 2019 #15 Skrevet 15. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Russeknuten skal ha vært et forslag, og er fjernet: https://beta.h-a.no/2019/nyheter/bombadert-henvendelser-etter-kidnappe-en-katt-russeknute/ Anonymkode: 12bf9...707 1 minutt siden, Rumle skrev: Bra det ble fjernet, helt vanvittig at det i det hele tatt kan bli foreslått Det er i slike tilfeller at jeg lurer på hvilke verdier er det de lærer hjemme.
Duftavsommerregn Skrevet 15. april 2019 #16 Skrevet 15. april 2019 (endret) Det ungdommer bør tenke alvorlig over er at det de gjør i russetiden, kan hefte ved de i mange år etterpå! Med sosiale media kanskje for resten av livet. Noe så ekstrem djevelskap som å mishandle dyr? De skal slite stort med å få seg arbeid i fremtiden om de gir seg ut på dette. Har selv en ungdom som er russ i år, og fungerer som "moderator" ovenfor ting de tenker å drive med. Når jeg forklarer de at "dette er ikke smart" så hører de faktisk etter, når de får det forklart med gode argumenter. Fest å ha deg gøy i moderate former, den skikkelige festen kan de ta etter at eksamen er ferdig. Det er da man kan feire at "et mål" er oppnådd. Gjøre dette i stor omfang før eksamen, kan fort resultere i at de kommer dårligere ut etter tre år med slit. Ikke et normalt sammenskrudd menneske ønsker noe slikt. Det blir som Johaug stopper opp 1 km før mål og drikker seg drita, og taper alt! Mange ungdommer kommer faktisk der. Fest med måte, ha det moro, men ikke med helt idiotiske påfunn som kan begrense mange muligheter etter at russetiden er over. Mange vil i fremtiden søke stillinger som krever integritet . Få noe slikt heftet ved seg vil ødelegge mange muligheter. Endret 15. april 2019 av Duftavsommerregn 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #17 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, O.G. skrev: Det er i slike tilfeller at jeg lurer på hvilke verdier er det de lærer hjemme. En konsekvens av at dagens barn ikke skal snakkes til. De kan altså gjøre hva de vil. Dette følger dem så klart videre i livet. De har jo lært fra de var små at alt er greit. Anonymkode: bf95d...3af
Rumle Skrevet 15. april 2019 #18 Skrevet 15. april 2019 3 minutter siden, O.G. skrev: Det er i slike tilfeller at jeg lurer på hvilke verdier er det de lærer hjemme. Vi går jo snart inn i høysesongen for at folk dumper familiens kjæledyr fordi de skal på ferie eller ikke gidder alt styret. Tenk hva barna i disse familiene lærer 2
Duftavsommerregn Skrevet 15. april 2019 #19 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, Rumle skrev: Vi går jo snart inn i høysesongen for at folk dumper familiens kjæledyr fordi de skal på ferie eller ikke gidder alt styret. Tenk hva barna i disse familiene lærer Ja det er bare trist! Det å skaffe seg et dyr gir forpliktelser i mange år fremover. At foreldre ikke klarer å lære barnet sitt dette er ekstremt. Får man en katt eller en hund eller noe annet dyr? Da må man sørge for at noen passer dyrene når det er ferietid. Om ikke så må ferien vike, og ikke dyret. For meg er dette helt absolutte krav. Har selv stilt det kravet til en av ungdommene som vil ha hund. Da sier jeg at greit det kan vi gjøre! Men du står ansvarlig! Om vi skal på ferie og ingen som vi stoler på kan stille opp? Da blir du hjemme og passer på vårt familiemedlem. Hittil har ungdommen da innsett at ferien teller litt mer, eller friheten til å ikke bli bundet av å eie et dyr, og latt det ligge. Aldri fire på det kravet. Jeg elsker dyr,akkurat nå betyr det å reise mer for meg en det å ta ansvaret for et dyr over mange år. Men litt senere skal jeg skaffe meg en hund, da er den perioden av livet der jeg reiser avsluttet, iallefall om jeg ikke har noen som kan passe min hund. Og den personen skal jeg ha tillit til. 2
Rumle Skrevet 15. april 2019 #20 Skrevet 15. april 2019 38 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Ja det er bare trist! Det å skaffe seg et dyr gir forpliktelser i mange år fremover. At foreldre ikke klarer å lære barnet sitt dette er ekstremt. Får man en katt eller en hund eller noe annet dyr? Da må man sørge for at noen passer dyrene når det er ferietid. Om ikke så må ferien vike, og ikke dyret. For meg er dette helt absolutte krav. Har selv stilt det kravet til en av ungdommene som vil ha hund. Da sier jeg at greit det kan vi gjøre! Men du står ansvarlig! Om vi skal på ferie og ingen som vi stoler på kan stille opp? Da blir du hjemme og passer på vårt familiemedlem. Hittil har ungdommen da innsett at ferien teller litt mer, eller friheten til å ikke bli bundet av å eie et dyr, og latt det ligge. Aldri fire på det kravet. Jeg elsker dyr,akkurat nå betyr det å reise mer for meg en det å ta ansvaret for et dyr over mange år. Men litt senere skal jeg skaffe meg en hund, da er den perioden av livet der jeg reiser avsluttet, iallefall om jeg ikke har noen som kan passe min hund. Og den personen skal jeg ha tillit til. Hadde bare alle hatt denne innstillingen ❤ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå