Gjest Ikke logget inn Skrevet 20. april 2005 #1 Skrevet 20. april 2005 Eks-samboeren min, faren til barna mine, har sannsynligvis ADHD, og skal til utredning nå. Jeg regner med at han kommer til å få den diagnosen, og så lurer jeg litt på behandlingen. Han vet av erfaring at Ritalin (og sannsynligvis alle andre amfetaminliknende legemidler) ikke virker på ham som de virker på de fleste med ADHD, de gjør absolutt ikke at han blir roligere og mer fokusert. Hvilken behandling kan han vente å få da? Jeg vet det finnes ADHD-medisin som virker på samme måte som Ritalin, men hvordan virker de? Hvor stor 'bedring' er det realistisk å vente?
Mrs. K Skrevet 21. april 2005 #2 Skrevet 21. april 2005 Det er sikkert Strattera, du tenker på. Hilsen Trille
Gjest Ikke logget inn Skrevet 21. april 2005 #3 Skrevet 21. april 2005 Tusen takk for link, det var mye interessant å finne der, og Strattera hørtes lovende ut. Jeg skal tipse eks-sambo om den nye medisinen, så han kan spørre legen om den :-) Er det flere som har greie på behandling av ADHD? Jeg vil gjerne vite om det bare behandles med medisiner, eller om det kan hjelpe med f.eks. samtaleterapi e.l. i tillegg? Er det noen som har prøvd Strattera og kan si noe om hvordan den virker? Det er vanskelig å la være å ha store forhåpninger til hvordan det skal bli, for jeg ønsker veldig at han skal bli roligere og ha tid til å tenke fornuftig over en del av de tingene han gjør. Iblant er jeg bekymret over at han er faren til barna mine, men han er egentlig en bra mann, det er bare at han ikke alltid har tid til å tenke seg om når det er noe han har lyst til, han reagerer før han tenker over hvordan det egentlig er logisk å reagere, og han har en rastløshet som iblant får ham til å gjøre dumme ting.... *håpe*
Mrs. K Skrevet 21. april 2005 #4 Skrevet 21. april 2005 Her er noe om hyperaktivitet og mat. Nederst på siden finner du linker til ja-mat og nei-mat. Her er en annen artikel om kosthold og adfærdsvansker. Prøv å søke på nettet på ADHD + mat eller kosthold. Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #5 Skrevet 22. april 2005 http://www.adhdguide.no/ Gå inn her og les om ADHD for voksne. Masse info, og boken som nevnes på siden kan anbefales. Tips og råd for å fungere i hverdagen, med og uten medisiner.
Gjest Ikke logget inn Skrevet 22. april 2005 #6 Skrevet 22. april 2005 Tusen takk, både til Trille og Gjest! Så snille dere er, som har lett opp alle de bra linkene til meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå