AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Jf. Norsk Tippings egne sider om flaxloddsregler så står det at kjøp på nett opererer til den vinnersannsynligheten som står oppført til enhver tid. Ergo: hvis vinnersjansen er 1:500.000 så er den det når jeg kjøper 1. gang, 2. gang, og til evig tid. Dette betyr at jeg alltid vil ''spinne et hjul'' på en skala 1 til 500.000 i jakten på å treffe det ''ene'' loddet med topppremie. De skriver videre at vinnersjansen allerede er gitt i loddene hvis du kjøper de manuelt i kiosker f.eks. Der er opplaget 500.000 og det står bakpå hvor mange det er med hvilke premiestiger. Det betyr at for hver person som kjøper et flaxlodd og ikke vinner, så øker faktisk sjansen for topp-premien. For hvert lodd jeg kjøper og ikke vinner på, så økes jo da faktisk vinnersjansen på neste lodd. Utenom at Norsk Tipping har flere flaxlodd på nett enn butikk, og det er lettere å ''skrape'' og betale, så er det ufattelige store sannsynlighetsforskjeller for å vinne at man bør kjøpe mye på butikk i stedet? Og vet dere hvor typiske vinnerlodd er plassert? Føler ikke helt at Jernbanetorget på Oslo S er det stedet der man kan få vinnerloddet, men en eller annen avsidesliggende familieeid kiosk; eller er fordelingen av lodd randomisert? Anonymkode: a66aa...89a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Jeg tror ikke de som lager loddene og leverer de til butikker heller vet hvor vinnerloddet blir levert. Det kan være narvesen på oslo s, en eller annen kiosk på svalbard, våler i moss, gudbransdalen..... hvem vet, det er helt random, ellers ville alle kjøpt der hvor det var stor sjamse og ingen ville kjøpt der det var liten sjanse. Og hadde utgiveren visst det, så kunne jo de bare kjøpt alle loddene fra det stedet. Anonymkode: 7d44f...b38
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 Ulempen er jo at topp-premieloddet kan være solgt for flere år siden allerede? Men dette opplyses det vel om. Anonymkode: a66aa...89a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #6 Skrevet 16. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ulempen er jo at topp-premieloddet kan være solgt for flere år siden allerede? Men dette opplyses det vel om. Anonymkode: a66aa...89a Det opplyses selvfølgelig ikke om at toppremien i en loddrekke er gått ut, for da ville jo langt færre kjøpt loddene som er igjen. Slutt å kjøpe lodd og sett heller det du pleier bruke på lodd inn på en sparekonto. En gang i året f.eks kan du "vinne" ved å ta ut disse pengene og kose deg med dem, eller spare videre til en større "gevinst". Anonymkode: ca743...98c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #7 Skrevet 16. april 2019 Jeg har mindre tiltro til "lodd" på nett, da det er styrt av algoritmer som er skapt med den hensikt å være random, problemet er bare det at man aldri kan lage en algoritme for tilfeldigheter, det er bare umulig, for så fort man prøver å lage regler for tilfeldigheter så slutter det å være ordentlig tilfeldig..... Nå er jo fysiske lodd også bundet av det samme, man produserer et visst antall lodd, legger inn så og så mange premier, slik at man da også kan opplyse om vinnersjansen pr type eller serie lodd. Jeg innbiller meg bare at dette er enda litt mindre "random" på nett, hvis ikke det opplyses om at "loddene" er i et begrenset opplag, og produsentene forholder seg strikst til det, og at premiene faktisk finnes, og ikke bare hintes om... Med f.eks fysiske skrapelodd så har du noe i hånden som du enten vinner på eller ikke vinner på, og ingen kan lure deg med en slags programmering i ettertid, eller en slags programmering som følger med på hvor mange lodd du kjøper og bestemmer hvor mange av de du skal vinne på, ut i fra en forhåndsbestemt vinnersjanse..... Anonymkode: d55fb...a1a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #8 Skrevet 16. april 2019 Forskjellen er jo primært at vinnersjansene er forskellig. På nett er de 1 lodd pr. 500.000 lodd sjanse; til enhver tid. I virkeligheten er hvert lodd kjøpt en redusert odds fra 500.000 til 499.999, nytt lodd kjøpt? Odds: 499.998. Anonymkode: a66aa...89a
Fugleskremsel Skrevet 16. april 2019 #9 Skrevet 16. april 2019 Neste lodd du kjøper kan jo komme fra et annet opplag... Da begynner du jo på nytt... Det er jo umulig å vite
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #10 Skrevet 16. april 2019 30 minutter siden, Fugleskremsel said: Neste lodd du kjøper kan jo komme fra et annet opplag... Da begynner du jo på nytt... Det er jo umulig å vite De kan jo ikke gjøre det sånn, når de f.eks sier at "millionflaks" har en vinnersjanse på ditt og datt, eller "bingoflaks" har en vinnersjanse på det eller det, da MÅ det være basert på antall fysiske lodd som er produsert og de kan ikke bare fortsette å pøse ut nye lodd under samme navn. Men på nett så blir det avgjort der og da, basert på at du har ditten og datten så stor sjanse for å vinne, og du har like stor sjanse hver gang. Anonymkode: d55fb...a1a
Fugleskremsel Skrevet 16. april 2019 #11 Skrevet 16. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De kan jo ikke gjøre det sånn, når de f.eks sier at "millionflaks" har en vinnersjanse på ditt og datt, eller "bingoflaks" har en vinnersjanse på det eller det, da MÅ det være basert på antall fysiske lodd som er produsert og de kan ikke bare fortsette å pøse ut nye lodd under samme navn. Men på nett så blir det avgjort der og da, basert på at du har ditten og datten så stor sjanse for å vinne, og du har like stor sjanse hver gang. Anonymkode: d55fb...a1a Er ganske sikker på at det er sånn det er, pr 500000 produserte lodd, er det så og så mange av hver premie. Sier jo ikke noe om hvor mange lodd som faktisk er produsert 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #12 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, Fugleskremsel said: Er ganske sikker på at det er sånn det er, pr 500000 produserte lodd, er det så og så mange av hver premie. Sier jo ikke noe om hvor mange lodd som faktisk er produsert Jo, fordi de oppgir også samtid vinnersjansene. For å oppgi det må man ha en total. Anonymkode: d55fb...a1a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #13 Skrevet 16. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det opplyses selvfølgelig ikke om at toppremien i en loddrekke er gått ut, for da ville jo langt færre kjøpt loddene som er igjen. Slutt å kjøpe lodd og sett heller det du pleier bruke på lodd inn på en sparekonto. En gang i året f.eks kan du "vinne" ved å ta ut disse pengene og kose deg med dem, eller spare videre til en større "gevinst". Anonymkode: ca743...98c Det opplyses når noen vinner toppremiene på Flaxlodd jo? Inkludert hvor mange toppremier som gjenstår i en gitt loddserie. Man kan ringe og spørre, eller spørre hos en kommisjonær, som skal ha den infoen på tippekassen sin. Nå skjer det jo så godt som aldri at toppremiene i en loddserie faktisk blir vunnet heller. Anonymkode: 7ffbf...b03
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #14 Skrevet 16. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Nå skjer det jo så godt som aldri at toppremiene i en loddserie faktisk blir vunnet heller. Anonymkode: 7ffbf...b03 Fordi? Anonymkode: a66aa...89a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #15 Skrevet 16. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi? Anonymkode: a66aa...89a Det er et jævla godt spørsmål. Anonymkode: d55fb...a1a
Gjest Blondie65 Skrevet 16. april 2019 #16 Skrevet 16. april 2019 Jeg vet ikke hvor ofte Millionflax'ene skifter serie, men det er faktisk ganske opplagt at de begynner på 0 igjen i hver enkelt serie. Eller, er det bare meg dette er opplagt for?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #17 Skrevet 16. april 2019 5 hours ago, Blondie65 said: Jeg vet ikke hvor ofte Millionflax'ene skifter serie, men det er faktisk ganske opplagt at de begynner på 0 igjen i hver enkelt serie. Eller, er det bare meg dette er opplagt for? Da burde jo noen anmelde Norgestipping for svindel, hvis det er slik! Anonymkode: d55fb...a1a
Gjest Blondie65 Skrevet 16. april 2019 #18 Skrevet 16. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da burde jo noen anmelde Norgestipping for svindel, hvis det er slik! Anonymkode: d55fb...a1a Det må du forklare.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2019 #19 Skrevet 16. april 2019 6 hours ago, Blondie65 said: Jeg vet ikke hvor ofte Millionflax'ene skifter serie, men det er faktisk ganske opplagt at de begynner på 0 igjen i hver enkelt serie. Eller, er det bare meg dette er opplagt for? 39 minutter siden, AnonymBruker said: Da burde jo noen anmelde Norgestipping for svindel, hvis det er slik! Anonymkode: d55fb...a1a 38 minutter siden, Blondie65 said: Det må du forklare. Da bedriver de ulovlig markedsføring, hvis de lager nye serier, og nye og nye lodd, uten at noen av de faktisk inneholder premiene som det reklameres med..? Eller mener du noe annet med at med at de skifter serie? Anonymkode: d55fb...a1a
AnonymBruker Skrevet 17. april 2019 #20 Skrevet 17. april 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi? Anonymkode: a66aa...89a Fordi alle loddene i en serie ikke blir solgt ut. Dette fordi alle lodd har en siste salgsdato, bestemt på forhånd. Dersom alle eller mange av toppremiene går ut tidlig, vil denne datoen bli fremskyndet. Og kommisjonærer får stort sett et fast antall lodd fra hver loddserie. Der jeg jobber får vi f.eks. 4 pakker à 125 med millionflax. Så mange selger vi ikke, så 3 av disse (noen ganger 4 hvis det er tett mellom nye loddserier) blir returnert. Dette er vi ikke de eneste som gjør, så selv om del av returnerte loddpakker blir sendt ut til andre kommisjonærer, så vil det alltid være lodd som bare blir returnert og aldri kommer ut til kommisjonær. Vinnerloddene kan jo like gjerne finnes blant disse, som blant de loddene som faktisk blir solgt dessverre. Det er i og for seg ikke svindel, all den tid vinnersjansen er den samme uavhengig av om alle loddene blir solgt. Vinnersjansen går på antall produserte lodd, ikke antall lodd som til enhver tid befinner seg på et utsalgssted. Og ingen (ikke engang de som jobber hos NT) vet jo hvilke lodd som faktisk har millionpremie, eller hvilken bunke disse befinner seg i. Anonymkode: 7ffbf...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå