Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett at du skulle feriert i en leilighet i et annet land, hvordan ville du likt å bli møtt i en airbnb-leilighet?

Tenker da på feks kart, informasjonsbrosjyre om den aktuelle byen, div brosjyrer om severdigheter, noe drikke? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sjekket inn på hotel og holdt meg langt, langt unna Airbnb boliger.

Anonymkode: 940b8...603

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bare jeg får nøkkelen er jeg fornøyd. Trenger ikke sånn ekstraservice, da hadde jeg booka inn på et hotell/chaterhotell.

Anonymkode: e24e5...d60

• Liker 1
Skrevet

Kjekt med kart ja 😊

AnonymBruker
Skrevet

Kart og brosjyrer/tips er hyggelig, men ikke nødvendig. Har vanligvis med en guidebok eller lignende uansett.

Såframt det er en hel leilighet (ikke et rom), setter jeg alltid pris på at det fins ting som kaffe/te, salt/pepper/olje osv på kjøkkenet. Ekstra hyggelig om det også står f.eks. en skål med litt frukt, og litt enkel frokostmat. En kommer jo gjerne om ettermiddagen/kvelden, og det er veldig deilig å slippe å handle/finne en kafe med en gang første morgenen. 

Anonymkode: 256fa...31f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd mye på airbnb. Som regel ligger det litt lokal info tilgjengelig. På litt dyrere steder kan det være noe sjokolade, drikke, en flaske vin, etc. Det kommer an på hvor i verden du er.

Anonymkode: 9182c...e23

• Liker 1
Skrevet
På 15.4.2019 den 15.07, Viernes skrev:

Sett at du skulle feriert i en leilighet i et annet land, hvordan ville du likt å bli møtt i en airbnb-leilighet?

Tenker da på feks kart, informasjonsbrosjyre om den aktuelle byen, div brosjyrer om severdigheter, noe drikke? 

AirBnb er totalt uaktuelt for meg, når jeg er på tur vil jeg bo på hotell. Kan godt være enkelt standard men vil ha hotell. Da jeg vil komme til ferdig oppredd seng, skikkelig digg hotellfrokost osv. Derfor er Airbnb uaktuelt.

• Liker 1
Skrevet

Har dratt med meg norsk melkesjokolade til vertskapet i en Airbnb-leilighet på Hawaii, på samme måte som de hadde sørget for kaffe, vin, juice og litt enkel mat tilgjengelig da vi kom rundt midnatt. Hyggelig gest, og dette gjør at vi har "vennskap" nesten over hele verden. Du kommer aldri innpå en hotelldriver/eier på samme måte som gjennom Airbnb.

• Liker 4
Skrevet

For meg er renslighet/hygiene førsteprioritet. Sikkerhet som røykvaslere, brannslukningsapparater gjerne også CO varsler kommer på en god annenplass. At utleier sørger for sengetøy og håndklær så jeg slipper å pakke med dette selv er også en dealbreaker. Andre ting jeg setter pris på er rask wifi, et kjøleskap, og gjerne TV. Og ja, en ting til - enkel innsjekk og utsjekk! Og STORT pluss om vert har mulighet til å oppbevare kofferter noen timer på avreisedag om nødvendig.

Ang brosjyrer og kart, jeg tenker at når en reiser et sted så har vel de fleste gjort en del research på forhånd om hva som finnes av severdigheter, aktiviteter, utflukter og andre ting som er verdt å få med seg. Allikevel, skulle verten ha noen lokale tips foruten om det vanlige hadde jeg også satt pris på det😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd en del på Airbnb og har ingen negative erfaringer med det. Men verten bør ha litt reviews slik at jeg vet at jeg ikke bor hos en gal øksemorder:P Har fått overlevert nøkkel på mange ulike vis, men ofte har jeg plukket den opp hos bensinstasjoner e.l. i nærheten. Ellers setter jeg mest pris på at det er rent, og sikkerhet som brannvarslere, brannslokkingsapparater, nødnummer ol. Sengetøy og håndduker er et must. Og wifi selvsagt. En sånn omformer for kontakter er kjekt å ha tilgjengelig for gjestene, gjerne ekstra lader og om du har en å avse. Om du har mulighet til å oppbevare bagasje før/etter innsjekk settes det svært stor pris på.

Informasjon om serverdigheter osv. finner man jo som regel ut på nettet på forhånd, men skader jo ikke å ha noen brosyrer liggende heller.

Anonymkode: aec09...f11

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er at det er rent og ryddig og at bilder og beskrivelse faktisk stemmer overens med virkeligheten. Et stort pluss om det er ferdig oppredd og tilgjengelige håndklær o.l. 
Har bodd på AirBnB over hele verden og har til nå ingen negative opplevelser. 
For meg har det ingen betydning om det ligger noe turistinfo på stedet, det ordner jeg selv, men kjekt med tilgjengelig info om f.eks trådløst nettverk, bruk av husholdningsmaskiner o.l. Ikke minst forklaring på hvem av de 5 fjernkontrollene som ligger på bordet som tilhører TV'n....
Jeg velger aldri hus som ikke har omtaler fra før og leser alltid omtalene godt. Jeg er også glad i enkle løsninger for inn- og utsjekk, gjerne med kodelås på døren slik at man slipper å måtte hente nøkkel et sted innen en viss tid. 

I varme land har det alltid ligget kaldt vann i kjøleskapet når vi har kommet, ellers er det ikke så vanlig at det er mat eller drikke på plass. (Jo, en gang fikk vi en vinflaske, men det var et hus på en italiensk vingård, så kanskje mest ment som reklame for husets egen vin....)

• Liker 3
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Info om nærmeste døgnåpne/langåpne dagligvarebutikk og apotek, ville være greit å få.  

Anonymkode: 3cf44...41f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke glem å droppe sexen når du bor i en Airbnb bolig. Sjansen er der at eierne har lagt ut skjulte kamera. Prøv også å unngå å vandre naken rundt. 

Anonymkode: 0df9c...a7e

• Liker 2
Skrevet

Var  med på å leie et feriehus i fjor. Det var rent, sengene var redd opp, satt frem en skål med frukt, sjokolade og noen brosjyrer, henvisninger til de nærmeste strendene i gangavstand. -

• 4 uker senere...
Skrevet

Takk for svar. Denne tråden har jeg visst glemt litt bort. Det ble litt info + kart. Det er ikke min leilighet jeg leier ut, jeg tar meg av det praktiske for andre. Det er både wifi, kopper og kar, tv, krydder, kaffe, brannteppe/alarm og andre dagligdagse ting tilgjengelig. Er fleksibel på tidspunkt på inn/utsjekk, med mindre det kommer folk samme dag/tidlig neste dag. Da må jo vaskeren få tid til å gjøre sitt. Kofferter er det mulig å oppbevare.

Kanskje kaldt vann er lurt ved ankomst, da det er et varmt sted.

AnonymBruker
Skrevet
På 16.4.2019 den 15.29, Kjetil E skrev:

AirBnb er totalt uaktuelt for meg, når jeg er på tur vil jeg bo på hotell. Kan godt være enkelt standard men vil ha hotell. Da jeg vil komme til ferdig oppredd seng, skikkelig digg hotellfrokost osv. Derfor er Airbnb uaktuelt.

Hvorfor svarer du da?

Bare for å fortelle at du har en høyere standard? 

Anonymkode: 016de...15d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...