Thjelp Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Så en anbefaling om omskolering ble i dag sendt av legen min til NAV og nå lurer jeg på hvordan det fungerer med økonomisk hjelp? Får jeg i det hele tatt noe støtte? Eller må jeg basere meg kun på Lånekassen?
applestories Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Er du frisk? Sykmeldt? AAP? Ufør? Kan jo ha litt å si, disse tingene.
Thjelp Skrevet 15. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2019 Akkurat nå er jeg sykemeldt fra jobben
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 1 minutt siden, Thjelp skrev: Akkurat nå er jeg sykemeldt fra jobben Har du vært lenge sykemeldt? Har tilrettelegging vært prøvd? Har du utdannelse fra før? Anonymkode: 35b4a...511
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 Nav kan godkjenne at man får ta utdanning på aap. Men dem er blitt veldig strenge på hvem som får det. Det blir gjort individuell vurdering ut i fra din helsesituasjon, og jobbmuligheter. Dersom nav mener det finnes andre alternativer for deg for å komme tilbake i arbeidslivet, så vil dem kunne avslå aap under utdanning, og da må du basere deg på lånekassen. Anonymkode: e3bba...093
Thjelp Skrevet 15. april 2019 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært lenge sykemeldt? Har tilrettelegging vært prøvd? Har du utdannelse fra før? Jeg er sykemeldt på andre runde, fra desember har jeg kun klart å jobbe en måned i normal stilling. Tilrettelegging er veldig veldig vanskelig da hele problemet mitt er at jeg har problemer med mat og jobber som kokk, jeg og legen er enige om at jeg må slutte å ha mat dom jobb 24/7. Jeg er faglært kokk.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 51 minutter siden, Thjelp skrev: Jeg er sykemeldt på andre runde, fra desember har jeg kun klart å jobbe en måned i normal stilling. Tilrettelegging er veldig veldig vanskelig da hele problemet mitt er at jeg har problemer med mat og jobber som kokk, jeg og legen er enige om at jeg må slutte å ha mat dom jobb 24/7. Jeg er faglært kokk. Vil anbefale deg å lage en plan. Hvilket yrke ser du for deg å komme til å kunne være i og trives i? Hvilken utdannelse trenger du? Skriv dette ned, be om et møte med saksbehandler. Min erfaring er at, jo klarer plan man har i forkant, jo lettere er det å få lov. Ønsker deg lykke til!! ☀️ Anonymkode: 35b4a...511
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå