Gå til innhold

Føler at veldig mange her inne kunne trengt å lese noe jeg hørte Marthe Valle si i en podcast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som alltid føler at dere må sammenlignes med andre gjennom haugevis av tråder som: "hva tjener dere?", "hvor mange strekkmerker har dere?", "hvor mange rynker har du?", "hvor ofte har dere sex?". 

"Jeg ville finne ut av hvor ofte vi møter på ordet 'lykke'. Så jeg var inne på REMA og så på hvor mange av de magasinene som hadde ordet 'lykke' på forsiden — det er jo synd å si det, men nesten alle er jo damemagasiner. Og da handler det om at du skal gjøre sånn eller sånn for å finne den lykken. Det var 13 magasiner som hadde ordet 'lykke' på forsiden hos REMA. Også vet du jo etterhvert som du blir eldre, at du KAN ikke holde på den! Uansett hva du gjør, uansett hva du tjener, hva slags kjæreste du får deg, hva slags jobb du får eller hvor du reiser - så kommer lykken i korte øyeblikk. Og det er ingenting du kan gjøre for å holde på den. Og hvis det er dét som er målet, å gjøre hva som helst for at lykken skal bli, så blir det en slags evig jakt hvor man aldri kommer fram."

Anonymkode: df36e...3d7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg ut denne under kropp og helse forumet her inne :)  Fin deling! Del av et patriakalsk problem som helt klart bør debatteres men som ikke kommer til å få noe respons her inne desverre

Anonymkode: 61205...50a

Skrevet

Lykke kommer i øyeblikk og i perioder ja, men jeg tror de fleste vet det? Og at målet er å være tilfreds? Tror de fleste mikser de to uttrykkene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...