Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en stund siden kjøpte jeg to änglamark intimsåper på tilbud. Har hørt så mye bra om denne serien og gav den ene til min mor. Vi fikk begge kløe og svie i underlivet av denne såpen. Kløen og svien forsvant da vi begge samtidig sluttet å bruke den. Den kan da ikke være så sensitiv som det sies? Er det flere som har reagert på denne? 

Anonymkode: a0d11...21c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel Sodium Laureth Sulfate i den, så det er nok mange som reagerer på den ja. 

Jeg reagerer selv på en mengde produkter som er definert som "for sensitiv hud". Simple sine sminkefjerneservietter for eksempel, jeg så ut som jeg hadde sovna i sola uten solkrem, og slik kjentes det ut også. 
At det er produkter tilpasset sensitiv hud betyr ikke at absolutt alle tåler det uansett. Jeg har vært borti flere produkter som er merket for sensitiv hud, men som inneholder parfyme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Det er vel Sodium Laureth Sulfate i den, så det er nok mange som reagerer på den ja. 

Jeg reagerer selv på en mengde produkter som er definert som "for sensitiv hud". Simple sine sminkefjerneservietter for eksempel, jeg så ut som jeg hadde sovna i sola uten solkrem, og slik kjentes det ut også. 
At det er produkter tilpasset sensitiv hud betyr ikke at absolutt alle tåler det uansett. Jeg har vært borti flere produkter som er merket for sensitiv hud, men som inneholder parfyme. 

Jeg tåler heller ikke Simple servietter. Lano tåler jeg heller ikke. Så det er Sodium Laureth Sulfate jeg ikke tåler da? Jeg kan bruke såper og produkter som ikke er ment for sensitiv hud. 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en stund siden kjøpte jeg to änglamark intimsåper på tilbud. Har hørt så mye bra om denne serien og gav den ene til min mor. Vi fikk begge kløe og svie i underlivet av denne såpen. Kløen og svien forsvant da vi begge samtidig sluttet å bruke den. Den kan da ikke være så sensitiv som det sies? Er det flere som har reagert på denne? 

Kanskje dere har fått klamydia fra et toalettsete?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt intimsåpe, men ansiktskrem fra samme produsent. Ble knallrød i hele ansiktet. Det var akkuratt som å være solbrent. Sendte bilde av trynet mitt til coop og fikk et gavekort i posten.

Anonymkode: bdcb6...bcd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg tåler heller ikke Simple servietter. Lano tåler jeg heller ikke. Så det er Sodium Laureth Sulfate jeg ikke tåler da? Jeg kan bruke såper og produkter som ikke er ment for sensitiv hud. 

Er umulig for meg å si hva det er du ikke tåler... Bare nevnte at det er en ingrediens i det produktet som mange reagerer på, og som det advares mot... 
Da må du se på innholdslisten over alle produkter du tåler og ikke tåler, og se hva som er forskjell av innhold. 
Jeg har mange produkter jeg tåler på kroppen, men ikke i ansiktet, så kan være forskjeller der også. 

Generelt: det er ingen produkter som er 110% sikkert for reaksjoner for hele verdens befolkning. Men om man går ut i fra listen fra astma og allergiforbundet så er det mindre sjanse for reaksjon iallefall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...