AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Jeg sto oppført med mer i inntekt i skattemeldingen enn det som sto i årsoppgaven fra arbeidsgiver. Jeg rettet til den summen som sto i årsoppgaven. Holder det, eller må jeg kontakte noen? Anonymkode: c4312...5c6
novacane Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 (endret) Jeg ville jo prøvd å finne ut hvordan skatteetaten har fått tak i den for høye summen i utgangspunktet. De henter jo ikke tall fra ingen steder, så den inntekten må jo ha blitt rapportert på deg på en eller annen måte. Har du hatt flere arbeidsgivere eller lignende f.eks? Endret 15. april 2019 av novacane
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #3 Skrevet 15. april 2019 Jobber du i offentlig sektor? Anonymkode: 24da3...21f
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #4 Skrevet 15. april 2019 Står det feil sum på akkurat den arbeidsgiveren, eller er det totalsummen av inntekt som er feil. Har du forresten lest årsoppgaven riktig? Husk at div ting som pensjonssparing som arbeidsgiver betaler inn også skal skattes av. Anonymkode: 7efc8...892
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #5 Skrevet 15. april 2019 Du bør jo kontakte både arbeidsgiver og skattetaten om beløp er feil. Så vil arbeidsgivers regnskap sannsynligvis kontrolleres av kemner og skatteetat. Enda mer sannsynlig er det at du leser melding og årsoppgave feil. Som ...892 over her sier. Det er ikke bare selve beløpet du har mottatt som er ført i skattemeldingen. Anonymkode: af4f8...e39
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #6 Skrevet 15. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Står det feil sum på akkurat den arbeidsgiveren, eller er det totalsummen av inntekt som er feil. Har du forresten lest årsoppgaven riktig? Husk at div ting som pensjonssparing som arbeidsgiver betaler inn også skal skattes av. Anonymkode: 7efc8...892 Står feil på akkurat den ja. Har kun en arbeidsgiver. Jobber i privat sektor ts Anonymkode: c4312...5c6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #7 Skrevet 15. april 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sto oppført med mer i inntekt i skattemeldingen enn det som sto i årsoppgaven fra arbeidsgiver. Jeg rettet til den summen som sto i årsoppgaven. Holder det, eller må jeg kontakte noen? Anonymkode: c4312...5c6 Du bør se over lønnslippene dine og regne på hvor feilen ligger. Dernest kan det være en fordel å legge ved årsoppgaven, eller på annen måte forklare endringen. Anonymkode: 152c9...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå