Gå til innhold

Endre inntekt på skattemeldingen. Hva

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto oppført med mer i inntekt i skattemeldingen enn det som sto i årsoppgaven fra arbeidsgiver. 

Jeg rettet til den summen som sto i årsoppgaven. Holder det, eller må jeg kontakte noen? 

Anonymkode: c4312...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville jo prøvd å finne ut hvordan skatteetaten har fått tak i den for høye summen i utgangspunktet. De henter jo ikke tall fra ingen steder, så den inntekten må jo ha blitt rapportert på deg på en eller annen måte. Har du hatt flere arbeidsgivere eller lignende f.eks?

Endret av novacane
AnonymBruker
Skrevet

Jobber du i offentlig sektor? 

Anonymkode: 24da3...21f

AnonymBruker
Skrevet

Står det feil sum på akkurat den arbeidsgiveren, eller er det totalsummen av inntekt som er feil.

Har du forresten lest årsoppgaven riktig? Husk at   div ting som pensjonssparing som arbeidsgiver betaler inn også skal skattes av.

Anonymkode: 7efc8...892

AnonymBruker
Skrevet

Du bør jo kontakte både arbeidsgiver og skattetaten om beløp er feil. Så vil arbeidsgivers regnskap sannsynligvis kontrolleres av kemner og skatteetat. 

Enda mer sannsynlig er det at du leser melding og årsoppgave feil. Som ...892 over her sier. Det er ikke bare selve beløpet du har mottatt som er ført i skattemeldingen. 

Anonymkode: af4f8...e39

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står det feil sum på akkurat den arbeidsgiveren, eller er det totalsummen av inntekt som er feil.

Har du forresten lest årsoppgaven riktig? Husk at   div ting som pensjonssparing som arbeidsgiver betaler inn også skal skattes av.

Anonymkode: 7efc8...892

Står feil på akkurat den ja. Har kun en arbeidsgiver. Jobber i privat sektor

ts

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sto oppført med mer i inntekt i skattemeldingen enn det som sto i årsoppgaven fra arbeidsgiver. 

Jeg rettet til den summen som sto i årsoppgaven. Holder det, eller må jeg kontakte noen? 

Du bør se over lønnslippene dine og regne på hvor feilen ligger. 

Dernest kan det være en fordel å legge ved årsoppgaven, eller på annen måte forklare endringen.

Anonymkode: 152c9...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...