Undersolen Skrevet 15. april 2019 #1 Skrevet 15. april 2019 Hei! Jeg har alltid hatt langt hår, men klipte meg for et halvt år siden. Nå har jeg så langt hår at det ser teit ut, men for kort til å ta det i hestehale. Jeg har alltid hatt veldig tykt hår som fort blir fett og har derfor unngått produkter. Har nå prøvd to ulike typer gele og en type med noe som kalles mud? Håret legger seg ikke slik som jeg vil, det ser utrolig fett ut og jeg synes ikke det har noe for seg. Hva burde jeg gjøre frem til håret er langt nok til å ta det i en strikk igjen?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2019 #2 Skrevet 15. april 2019 Om du sliter med fett hår så er det veldig viktig at du bruker shampoo/balsam uten for mye dritt som tørker ut hodebunnen. Kjøp heller en shampoo lagd for fett hår, og kun vask håret med såpe 1-2 ganger i uka. Jeg tror du har samme hårtype som samboeren min (tykt og fett hår som han akkurat ikke får i hestehale). For å få håret unna ansiktet, så pleier han først å føne håret i retningen han ønsker at det skal sitte. Håret må være vått/fuktig og sørg for å dra håret bakover med en børste/kam mens du føner hårrøttene. Du kan også bruke en rund børste for å legge "bølger" bakover så det sitter lettere. Deretter bruker han saltvannspray så det er lettere å forme håret før han bruker en "moulding clay". Du kan også prøve hårpudder og hårspray da det ikke får håret ditt til å se fett ut. Sørg også for å vaske ut hårproduktene ofte så du ikke går rundt med rester i håret. Anonymkode: 3b2bd...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå